سخنگوی وزارت کشور گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد کل ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس در سراسر کشور ده هزارو 286 نفر است که از این تعداد 618 نفر بنابر آنچه خودشان اظهار کرده اند دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کماکان کار ثبت نام از داوطبان مجلس را در 207 حوزه اصلی و همچنین در ستاد انتخابات وزارت کشور انجام می دهیم و همکارانم در سراسر کشور به این امر مهم می پردازند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد کل ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس در سراسر کشور ده هزارو 286 نفر است که از این تعداد 618 نفر بنابر آنچه خودشان اظهار کرده اند دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند.

امیری ادامه داد: بر اساس تکلیف قانون اساسی برای اقلیت های دینی که در قانون به رسمیت شناخته شده و می توانند در مجلس دارای نماینده باشند، 21 نفر از اقلیت های دینی از زرتشیتی، کلیمی، آشوری و کلدانی که به عنوان اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده اند اعلام آمادگی کردند و ثبت نامشان به ثبت رسیده است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: اگر یک آمار مقایسه ای داشته باشیم از 9 دوره مجلس شورای اسلامی، در دوره اول سه هزارو 694 نفر برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند، در دوره های مختلف این آمار سیر صعودی و برخی جاها کاهش داشته تا نهایتاً در دوره هفتم انتخابات مجلس 8 هزارو 172 نفر برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند.

وی یادآورشد: در دوره هشتم انتخابات مجلس این عدد به 7600 نفر کاهش یافت و در دوره نهم انتخابات مجلس کسانی که برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند بر اساس آمار موجود 5283 نفر بودند اما در انتخابات دوره دهم مجلس تا الان شاهد ثبت نام ده هزرار و 286 نفر هستیم این در حالی است که تا مهلت قانونی ثبت نام که پایان امروز است مهلت باقی است و این آمار افزایش می یابد.

امیری خاطرنشان کرد: از داوطبان تقاضا داریم ثبت نام را به ساعات پایانی موکول نکنند و همکاران ما در 207 حوزه اصلی مشغول ثبت نام از داوطلبان هستند لذا کاندیداها لزوما ستاد انتخابات را انتخاب نکنند چراکه در اینجا با تراکم داوطلبان مواجهیم. 

وی ادامه داد: مهلت ثبت نام در استان ها تا ساعت چهارو نیم است و اگر نیاز باشد به تشخیص استانداران و تایید وزیر کشو تمدید می شود، در ستاد انتخابات کشور تا پایان امروز کار ثبت نام را انجام می دهیم و چون به شکل هوشمند است از ساعت 12 شب سیستم قطع می شود و عملا کار ثبت نام امکانش منتفی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس