کد خبر 512874
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز چهارشنبه اعلام کرد: هوای تهران، کرج، اصفهان و اراک ناسالم و دو کلان شهر مشهد و شیراز در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش مشرق، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح اول تا هشت صبح دوم دی به دلیل پوشش ابر در حال عبور در شمال شرقی و حاشیه دریای خزر کشور امکان پذیر نبود.
از حدود ساعت 15 روز گذشته در منطقه خاور میانه گرد و غبار مشاهده شد، در ایران این پدیده در بیشتر مناطق به خصوص بخش های کوهستانی کشور قابل مشاهده است که تا نیمه شب افزایش غلظت قابل توجهی داشت و تا صبح امروز با همان شرایط باقی ماند.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران آرام، میزان دید افقی حدود پنج هزار متر و رطوبت نسبی 33 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران غبارآلود با بیشینه دمای 8 و کمینه 1 درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت:هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری در پاره ای نقاط غبارآلود در اواخر وقت افزایش ابر، 24 ساعت دوم ابری و غبار محلی و بارش پراکنده و 24 ساعت سوم کمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران نیز 9 درجه سانتی گراد است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس