کد خبر 51274
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳

دادستانی میلان بر رفع ممنوعیت خروج از کشور حمید معصومی نژاد خبرنگار صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران رای داد.

به گزارش مشرق به نقل از  واحد مرکزی خبر، قاضی تحقیقات مقدماتی دادستانی میلان حکم ممنوعیت خروج از کشور آقای "حمید معصومی نژاد" خبرنگار واحد مرکزی خبر در ایتالیا و آقای "علی دمیرچی لو " شهروند ایرانی را لغو کرد.

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت با تلاش ها و پیگیری‌های مستمر بعمل آمده ، براساس درخواست دادستانی کل میلان، دادسرای این شهر در حکمی ممنوعیت خروج از کشور این دو شهروند ایرانی را لغو کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با تقدیر از تعامل خوب دادستانی میلان با این پرونده، اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه مرحله تحقیقات مقدماتی در شرف خاتمه می باشد، به زودی این پرونده مختومه اعلام می شود .

به گفته حسینی براساس این حکم ، خبرنگار واحد مرکزی خبر و علی دمیرچی لو می توانند همانند دیگر شهروندان ایرانی از کشور ایتالیا خارج و براساس موازین قانونی به این کشور بازگردند.

پلیس ایتالیا 12 اسفند 1388 حمید معصومی نژاد خبرنگار صدا و سیما و علی دمیرچی لو را به اتهام واهی قاچاق اسلحه بازداشت و روانه زندان کرد.

براساس حکم مورخ نهم اردیبهشت ماه 1389( 28 آوریل 2010 ) حکم زندانی این افراد به حبس خانگی مبدل گشت و بر اساس حکم مورخ چهارم تیرماه 1389( 26 جولای 2010 ) این حکم نیز به ممنوعیت خروج از کشور تقلیل یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس