کد خبر 5126
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱

سرپرست صندوق بازنشستگي کشوري گفت: افزايش 50 درصدي متوسط حقوق بازنشستگان کشوري پس از اجراي قانون مديريت خدمات کشوري از مهمترين اقدامات و دستاوردهاي دولت در دو سال اخير است.


به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل صندوق بازنشستگي کشوري، ايراندخت عطاريان اظهار داشت: ميانگين حقوق بازنشستگان کشوري معادل 307 هزار تومان بود که با اجراي قانون مديريت خدمات کشوري اين رقم به حدود 458 هزار تومان رسيد که رشدي 50 درصدي را نشان مي‌دهد.
وي افزود: در سال جاري نيز با افزايش سالانه حقوق، ميانگين حقوق بازنشستگان به 570 هزار تومان رسيد.
عطاريان با بيان اينکه بر اساس مصوبه دولت و با هدف ارائه تسهيلات سفر به بازنشستگان امسال نيز مبلغي به اين امر اختصاص يافته است، اظهار داشت: صندوق بازنشستگي کشوري امسال براي سفرهاي سياحتي و زيارتي هر بازنشسته و همراه او مبلغ 260 هزار تومان اختصاص داده است که براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در سال 89 حدود يکصد هزار نفر از بازنشستگان واجد شرايط از اين تسهيلات استفاده خواهند کرد.
سرپرست صندوق بازنشستگي کشوري با اشاره به اينکه همه بازنشستگان درطول سفر زير پوشش بيمه درماني هستند، گفت: با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با يکي از شرکت‌هاي بيمه گر در صورت نياز بازنشستگان به درمان، استفاده از خدمات درماني در طول سفر براي آنان فراهم شده است.
وي تأسيس خانه مهر براي بازنشستگان کشوري را از ديگر اقدامات حمايتي دولت بر شمرد و افزود: با رويکرد فرهنگي اجتماعي و حمايت مالي صندوق بازنشستگي کشوري تا کنون 8 خانه مهر در استان‌هاي مختلف با هزينه هر کدام 500 ميليون تومان ساخته شده است و از اين پس نيز هر ماه در هر استان يک خانه مهر به مرحله بهره‌برداري خواهد رسيد.
عطاريان تصويب آيين‌نامه ارتقاي منزلت براي بازنشستگان را بخش ديگري از اقدامات حمايتي دولت دانست و اظهار داشت: بيشتر بازنشستگان کشوري اين کارت را به عنوان کارت شناسايي در اختيار دارند که در حال حاضر براي بيش از 600 هزار نفر از بازنشستگان اين کارت صادر شده است و آنها مي‌توانند با اين کارت از موزه‌ها، کتابخانه، مراکز فرهنگي و تربيت بدني با تخفيف 50 درصدي استفاده کنند.
سرپرست صندوق بازنشستگي کشوري پرداخت وام وديعه مسکن را از ديگر اقدامات حمايتي دولت عنوان کرد و گفت: به منظور حمايت و کمک به بازنشستگان اجاره نشين و کم درآمد اين وام هر ساله پرداخت مي‌شود که مبلغ آن 30 ميليون ريال است و امسال نيز پس از انجام مراحل ثبت‌نام و قرعه کشي از ميان بازنشستگان واجد شرايط اين وام به بيش از 3 هزار نفر از بازنشستگان پرداخت شد.
وي پرداخت وام ضروري، ايجاد بانک اطلاعات نخبگان، انجام امور بازنشستگان با سامانه الکترونيک و اعزام گروهي از بازنشستگان به سفر عمره را از ديگر اقدامات صندوق بازنشستگي کشوري بر شمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس