این انجمن تلاش گسترده ای دارد تا رقص را در کنار ورزش به جهانیان عرضه دارد و در این راه نیز نگاه ویژه ای به کشورهای اسلامی دارد. آنها در پی تغییر باورهای زنان در سبک زندگی و نزدیک ساختن آنها به نرم های جریان های فمنیستی هستند.

گروه ورزشی مشرق - هفته گذشته خبری مبنی بر برگزاری دومین سمپوزیوم منطقه ای انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای دختران و زنان به انتشار رسید. اتفاقی که به ظاهر، دستگاه ورزش و معاونت بانوان نهاد ریاست جمهوری را حسابی ذوق زده کرده بود. تلاش گسترده برای پوشش خبری آن از سوی وزارت ورزش موجب شد تا بررسی شود که چرا باید این برنامه اینقدر مورد توجه قرار گیرد.

البته، با پایان یافتن آن، انتقاداتی به چگونگی برگزاری و هزینه کردها صورت گرفت. به هر حال، برگزاری یک سمپوزیوم، می توانست به این نقطه منتهی شود که در پایان شاهد باشیم که دستاوردی برای ورزش کشور باقی نماند. حضور میهمانان خارجی که عمدتا کهن سال و فاقد اثرگذاری در مجامع بین المللی و حتی کشورهای خود هستند، بیش از پیش این انگاره را در اذهان متبادر می کرد که این برنامه چه سودی برای ورزش و بانوان داشته است؟

جولان مروجان رقص و فمنیسم ورزشی در تهران

انجمنی برای رقص و ساختارشکنی!

آنچه در روزهای اخیر کمتر بدان توجه شد، همکاری وزارت ورزش و جوانان با یک انجمن خارجی در برگزاری این سمپوزیوم است. شاید در نگاه نخست، مطلوب نظر باشد که این وزارتخانه با همکاری یک انجمن بین المللی، برنامه ای را در تهران برگزار می کند. بی تردید، حضور شماری میهمان خارجی نیز نمادی از تغییر باورداشت های غرب نسبت به کشورمان به حساب می آید. اما واقعیت به گونه ای دیگر است. تاملی کوتاه نشان می دهد که چه اتفاق نامطلوب و نگران کننده ای در سایه این ماجرای به ظاهر ورزشی در حال روی دادن است.

شاید شناخت این انجمن که مرکز فعالیت آن، اکنون در کانادا است، بتواند گره از رازهای پنهان این مراسم بردارد. انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای دختران و زنان که این روزها روزا لوپز دآمیکو (متولد ونزوئلا) را بر مسند ریاست می بیند، پیش از خود نفراتی از انگلیس و امریکا را رئیس می دیده؛ موضوعی که بدان اشاره ای نشده است. در حقیقت، دوران مدیریت دارلینه کلوکا از آمریکا را می توان فصل جدید برای این انجمن دانست که قریب به شصت سال از فعالیتش می گذرد. دورانی که شعارش باعث می شود ذهن هر کنشگری به پرس و جو بیفتد.

جولان مروجان رقص و فمنیسم ورزشی در تهران

نگاهی به شعار و هدف اصلی این انجمن نشان می دهد که چه ساده دلانه با آن برخورد شده است. "این انجمن نهادی است که با هدف اصلی حمایت و گردهم آوردن کسانی از تمام جهان که در زمینه تربیت بدنی، ورزش و رقص فعالیت می کنند." این انجمن تلاش گسترده ای دارد تا رقص را در کنار ورزش به جهانیان عرضه دارد و در این راه نیز نگاه ویژه ای به کشورهای اسلامی دارد. آنها در این راه، با بهانه ورزش، نگاه راهبردی تری را پیگیری می کنند که در پایان، منجر به نهادینه شدن باورداشت های نظام فرهنگی غرب بر ورزش زنان می شود. آنها با ابزار ورزش و مشابهاتی مانند رقص، در پی تغییر باورهای زنان در سبک زندگی و نزدیک ساختن آنها به فرم ها و نرم های جریان های فمنیستی هستند.

اجرای راهبرد سیاست خارجی آمریکا در تهران؟

این انجمن با رویکرد خود، در پی آن است تا باورداشت های عمومی درباره ورزش بانوان را تغییر داده و مطابق آنی سازد که در نظام سلطه وجود دارد. به راستی، این انجمن چه کمکی می تواند به ورزش بانوان کند؟ مروری بر مقالات ارائه شده در این سمپوزویم دلالت بر این دارد که این انجمن، در قامت مروجین "فمنیسم ورزشی" وارد شده و چنین سودایی را در سر دارند. آنها وظیفه تئوریزه کردن این موضوع را که به تازگی در راس توجه نهادهای برانداز و سرویس های اطلاعای خارجی قرار گرفته، برعهده دارند.

جولان مروجان رقص و فمنیسم ورزشی در تهران

البته، نگاهی اجمالی به سند امنیت ملی آمریکا در سال 2015 نیز تائیدی دیگر بر این این موضوع است. در این سند، بهره برداری از زنان و جوانان راهبرد اصلی برای ایجاد تغییردر خاورمیانه است. بی تردید، منظور از خاورمیانه نیز در درجه اول جمهوری اسلامی ایران است که در سال ها اخیر نیز تلاش داشته تا الگوسازی نیز در این حوزه داشته باشد. در حقیقت، تنها مانع موجود در پیشروی نظام سلطه در این حوزه، جمهوری اسلامی ایران است که چنین مراکز و موسساتی می توانند نقشی ویژه در تسهیل وضعیت کرده و زمینه ساز تغییر باشند.

این انجمن نقش ویژه و شاخصی در مفهوم سازی دارند که در آینده ای نه چندان دور، می تواند منجر به یک گفتمان سازی و پارادایمی مسلط در جامعه شود. به عبارت دیگر، تاثیر این سمپوزیوم ها که با پول بیت المال نیز برگزار شده، در کوتاه مدت نمود نداشته و اثرات مخرب بلندمدتی خواهد داشت. آنها در پی ایجاد تغییر در فرآیندی بلندمدت هستند که کلید واژه هایی مانند تبعیض جنسیتی در ورزش، فرصت های برابر برای زنان و مردان، حق زنان در ورزش و قهرمانی و ... را ترویج می دهند.

جولان مروجان رقص و فمنیسم ورزشی در تهران

به سوای هزینه های هنگفتی که چنین برنامه هایی داشته که در جای خود قابل تامل و بررسی است، این انجمن را می توان در راستای حرکت برای تغییر در جمهوری اسلامی ایران دانست. این موضوع نشان می دهد که پرونده نفوذ در کشور، در ورزش نیز آغاز شده و باید اقدامی عاجل انجام داد. این نگرانی اکنون وجود دارد که ورزش کشور در آینده نه چندان دور، از مصادیق عینی نفوذ در لایه های مختلف باشد و ابزاری در خدمت راهبردهای امنیتی دشمن. این سمپوزیوم می تواند آغازی جدی برای این اقدام راهبردی دشمن باشد؛ اگر مسئولان ما به هوش نباشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 46
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بصورت کاملا ناشیانه، مشتی مزخرف بدون سند بهم چسبوندید که به غرض خودتون برسید
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    من نگرش دایی جان ناپلئونی شما را نادیده میگیرم و حالا برفرض که اصلا منظورشان از ورزش زنان، رقص باشد...مگر چه اشکالی دارد؟ چه کسی گفته رقص حرام است یا از نظر علمی برای انسان مشکل ایجاد میکند؟ در همه فرهنگ های کره زمین رقص وجود دارد سوال این است که شما از کجا امده اید؟ مریخ؟
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    واقعا متوجه نیستید یا خودتون رو زدید به متوجه نشدن. رقص و مواردی مانند این یک مدخله برای نفوذ ورسیدن به یک اهداف کلان تر
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مطلب رو کامل بخون. مگه نوشته حرامه یا مشکل برای انسان داره؟ نوشته در فرآیند تغییر قراره نقش بازی کنه
  • یک نفر ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    معلوم نیست دارن چی کار میکنن. هیچکی هم نظارتی نمیکنه
  • bahman ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    matlabe khobi bood. movafegham ba nevisande
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    الان که دیگر نباید نگران نفوذ باشید ، آمریکا با ایجاد قانون لغو روادید، دلواپسی شما را برطرف کرد.
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بسه دیگه بابا هرجا نظارت کردید فاتحه همه چیو خوندید اگه نظارت شما کارساز بود بابک زنجانی ها بوجود نمیومدن
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق ؛ فكر كنم آلودگي هوا در ذهن نويسنده اثر گذاشته !!!
  • ایرانی ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    رقص دروازه ی فساد هست این را هر انسان "عاقلی" میدونه.در رقص انسان از خود بیخود میشه و حس جنسی فرد تقویت میشه به همین دلیل ابزار مناسبی برای شیاطین جن و انس هست برای فاسد کردن انسان ها و به بردگی کشوندن اونها
  • فلانی ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اولا شما برو دین رو یاد بگیر ! ما موظف هستیم تا وقتی امام نداریم از ولی فیقه اطلاعت کنیم . ولی فقیه هم حکم میده که رقص جلوی نامحرم حرامه! ثانیا شما فکر نکن موضوع رقصه.وقتی رقص وارد کشور بشه اتفاقات دیگه هم در راه هست . ثالثا کار اشتباهی میکنی که وقتی متن مشرق رو درست نخوندی قاضی میشی !
  • ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بیسواد
  • ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    راحت باش
  • ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خوش به حالت بهت حسودیم میشه
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    تو از مریخ آمدی که در یک مملکت بحران زده تنها دغدغه ات رقص و توجیه مضحک آن است. بیچاره علم
  • سلام ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بله عزیزم رقص حرام است حرام حرام است که فلسفه حرام را باید جنابعالی بدانید؟ حرام حرام است
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    نویسنده محترم؛ بله رقص حرام است.
  • حقيقت ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    رقص مرد بر مرد حرام رقص زن بر زن حرام رقص زن ومرد هم حرام اندر حرام فقط رقص زن براي شوهر اشكال ندارد هركس هم ناسزا گفت به خودش برگرده
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اتفاقا خیلی هم مستند و قوی استو به مشرق تبریک میگم که دشمنان احمقی مثل شما دارد
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مزخرف؟؟؟؟ چرا؟؟ چون با فساد و فحشا مخالفت کرده؟
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    برای مردم ایران متاسفم. اجنبی ها دارند بر این کشور دوباره سوار میشوند. بیچاره آنها که جانشان را برای انقلاب دادند
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    برای مردم ایران متاسفم. اجنبی ها دارند بر این کشور دوباره سوار میشوند. بیچاره آنها که جانشان را برای انقلاب دادند
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    برای مردم ایران متاسفم. اجنبی ها دارند بر این کشور دوباره سوار میشوند. بیچاره آنها که جانشان را برای انقلاب دادند
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    این ها نتیجه نان مفت نفت در زیر تختی است که پایتخت است- حال روز کارگران و کشاورزان و... که با زحمت نان در می آورند را داشته باشند ازاین رفتارهای بی عقلی پرهیز می کنند . ملائین و مترفین همیشه زندگی انگلی داشته اند و نتیجه اینگونه ای.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بزنم به تخته! چقدر قر تو کمر بعضی هست!؟
  • خلوص ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر حرام اندر حرام نبود پولدار وثروتمند ی چون شما عزیزان نبودید تا شما هستید ...همه چی آرومه....بخورید بیاشامید اما تا می توانید اسراف نکنید...تا چرخ برای شما بچرخد
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مزخرف خودتی
  • ناشناس تر ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    شما ها به جایی رسیدی که دارید به جای خدا تصمیم میگیرید و انسانیت اصیل انسان رو به سخره گرفتید!!! افراط یا تفریط .... رقص رهایی از تنش های ذهنیست رقص بهترین ورزش برای انسان باعث شادی و نشاط میشود و صدها چیز دیگر ... باید دل به حقایق الاهی سپرد نه گوش سر....
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اونایی که میگن رقص حرام نیست مرد باشن حکم خدا رو عوض نکنن. بگن ما دوست داریم! حرامم هست. مرد باش
  • ارمین ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام دوستان... میدونید چرا ما ایرانی ها خیلی زود پیر میشیم/؟ چرا خیلی از خارجی هایی رو که میبینیم حتی سنشون از ما خیلی بیشتره اما جوون تر نشون میدن؟ بخاطر اینکه شادن... جشن میگیرن... میرقصند.... هرچیزی هم میتونه مفید باش هم مضر... همه چی بستگی به ما انسان ها داره... دوستان چقدر خوب میشه ماها حجاب را از چشمانمون شروع کنیم نه از پوشش دیگران... موفق باشید....
  • کیان ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بعضی ها خیلی غافل هستند. داستان آندلس را فراموش نکنیم. همین یهودیان طراح نقشه اصلی آن بودند.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    امکان نفوذ از طریق ورزش و بانوان موضوعیه که باید جدی گرفته بشه. مطلب جالبی بود
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بجای مسخره کردن و توهین اگر مطلبی دارید بگویید! دوست دارید دیگران هم شما زا مسخره کنند بجای بحث و حل مسئله؟!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مسلما منظور نویسنده این نبوده که تنها دغدغه رقص است ولی به عنوان یک مشکل نباید مطرح شود و سکوت کنیم؟!! + هر علمی مفید نیست اول هر علمی را ارزیابی کنیم اگر مفید بود یا برای هر کس مفید بود استفاده کنیم
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    نه تنها اسلام رقص را با شرایط خاصی حلال دانسته بلکه کمی تفکر و تعقّل نشان میدهد رقص زن و شوهر برای یکدیگر مفید است وگرنه سایر رقصها یا مضر و تحریک کننده جنسی است یا کاری بیهوده و اتلاف وقت است و اگر هدف ورزش است میتوان ورزش خاصی کرد مثلأ فوتبال یا بسکتبال یا شنا یا...
  • آریو سوئد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    شما میتونی به مادرت و خواهرت اجازه بدی جلوی مردم برقصن این مشکل شماست
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ببخشید. این مطلب که درباره رقص نیست. درباره یک جریان نفوذ نوشته شده که با محوریت ورزش داره وارد میشه. نمی دونم چرا اصل مطلب رها شده و حاشیه زیاد دیده شده.
  • شایان ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    هیس...درست بخون
  • bahman ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    چرا این همه منفی دادید؟انگلیسی بلد نیستید؟؟؟؟؟؟؟
  • خاک تو سرت آرمین ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    شما همینجوری رقصتو ادامه بده... برات متاسفم
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام من کشاورز هستم در زمین کشاورزی برای نفوذ نکردن بیماریها حشرات ناقل ویروسها را از بین میبریم در جامعه هم چون زنا باعث نفوذ هستن باید نثل زنا را از بین برد
  • ناصر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    این برام سوال بود چرا شریعتی با اون تفکرات مذهبی که الهام بخش طیفی از انقلابیون بود چرا صورتش رو میتراشید کراوات میزد و سیگار هم گاهی میکشید پاسخی که پیدا کردم این بود: اولویتهای مهم اسلام موضوعات دیگری است مسایلی از این دست در پایین فهرست اولویتهای تفکرات اسلام ناب است پرداختن به حاشیه ها و دور شدن از متن اسلام آفت امروز جامعه ماست
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    افرین بهترین کامنت این هست هاهاهاها
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    افرین بهترین کامنت این هست هاهاهاها
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام از احساس مسئولیت نویسنده گرامی بسیار متشکرم.اما نکاتی در این گزارش به اشتباه یا از شناخت کم نویسنده محترم مورد توجه قرار نگرفته است که: 1)سمپوزیوم (همایش یا کنفرانس) حول یک موضوع علمی می باشد که مسائل به صورت نظریه ها و تئوری بیان می شود و میزان تاثیر گذاری آن در به کارگیری و استفاده از این نظریه ها در طولانی مدت مشخص می شود و بر خلاف فعالیت های ورزشی همچون مسابقات و جام های که سطح کفی با شرکت حریف مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد. 2)مسن بودن سخنرانان در همایش های علمی ملاک اشتباهی است و برعکس در مسابقات ورزشی چون بیشتر به نیرو جسمانی اتکا می شود افراد با سن کمتر را می طلبد و در زمینه پژوهش و دانش یک فرهیخته و پژوهشگر با درجات علمی اصولا مسن تر می باشند 3) اشخاص دعوت شده بر اساس لیست موجود در سایت همایش بسیار فرهیخته و شناخته شده می باشند و احتمالا از دیدگاه نویسنده محترم اشخاص مشهور یعنی کسانی می باشند که برنده جام یا مدالی در مسابقات باشند.
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بياييد اني باشيم كه خدا دستمان رابگيرد نه اني كه زمينه نابوديمان را فراهم كنيم (أَفَلَا يَعْقِلُونَ )فكر ميكنيد در كدام مرحله هستيم
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق این دو کامنت که لایق ننشونه رو تایید کردی ولی منو نه .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بعضی ها راحتتتت تو این دنیا زندگی میکنن راحتن دیگه رااااحت ...
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس 1:27 نمیشه برخورد با یک اشتباه یا گناه رو بخاطر عدم برخورد با جرایم دیگه (البته عدم نظارت) کنار گذاشت چرا همه چی رو قاطی میکنید فشار زندگی نباید باعث بشه حرف ناحق بزنیم و قاطی کنیم
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    درسته متاسفانه عده کمی میفهمند انگار ما باهاشون دشمنی داریم هه
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    شما بهتر میفهمی یا مراجع تقلید شما مطالعات دینیتون بیشتر یا مراجع هر انسان عاقلی باید برای کاراش حجت داشته باشه حجت شما کیست ؟؟ چیست؟؟ همینجوری ی چی گفتی چون فکر میکنی که درسته؟؟؟ برای خدا حجت داشته باش مثلا بگو فلان مرجع تقلید فلان عالم گفته یا تو قران نوشته الان حرفای شما سلیقه شخصی شماست از عقلتون هم استفاده کنید
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    شما بهتر میفهمی یا مراجع تقلید شما مطالعات دینیتون بیشتر یا مراجع هر انسان عاقلی باید برای کاراش حجت داشته باشه حجت شما کیست ؟؟ چیست؟؟ همینجوری ی چی گفتی چون فکر میکنی که درسته؟؟؟ برای خدا حجت داشته باش مثلا بگو فلان مرجع تقلید فلان عالم گفته یا تو قران نوشته الان حرفای شما سلیقه شخصی شماست از عقلتون هم استفاده کنید
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    واژه مررررد واژه غریبی شده هیییی....
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ببین اسلام یک دینه کامل ترین دین شما نمیتونی بگی این قسمتش مهم تره اون قسمتش اهمیت کمتری داره هر چیز جای خودش رو داره سلیقه ای نیست اسلام با همه قوانینش اسلامه همش. کوچک و بزرگ این و اویزه گوشت کن لا اقل اگر عمل نمیکنیم حرف حق رو بزنیم و بپذیریم .
  • نظارت مطلق ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    انگلیسی بلدیم...با تو موافق نیستیم!!!
  • علی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مدت هاست به این نتیجه رسیده ام . همه زن ذلیل هستیم. و زنان روزبه روز زیباتر می شوند و حرف زنان و کلام زنان مسیر همسران را تعیین می نماید که واقعا بد هست ولی دیگر تاظهور باید صبر کنیم. همه چیز داره برعکس میشود و این وعده بزرگان دین است که در اخر الزمان چنین می شود
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    عزیزم من چرا این خارجیا رو ندیدم ؟؟ آها تو ماهواره و هالیوود دیدی؟؟ آره عزیزم شما ها خیلی افسرده اید ولی ماها نه شما با رقص و این جور چیزا نشاط پیدا میکنید ما با چیزای دیگه
  • ناصر ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اشتباه نکن اتفاقاَ بخشهایی از اسلام آنقدر مهمه که لغزش در اون هیچ پذیرفته نیست مانند شرک به خدا بحث مفصله دوست عزیز...
  • عرفان ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    کانگورو مگر میتواند نظر دهد؟
  • عرفان ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    کسانی که منفی داده اند ۱ یا مسمان نیستند. ۲ یا مسلمان هستند و اطلاع از این حکم ندارند ۳ یا مسلمان هستند و اطلاع دارند از این حکم به خاطره عقده و ... منفی دادند. این بنده خدا فقط حکم اسلامی بیان کردند. این که نظر خودش نبوده فقط از کتاب مواجع که فتوی دادند برداشته و نوشته. عجیب!!!
  • عَدالت این بود ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    بس کن این حرفای بیهوده را ای مشرق مرتجع.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    شما نمیخواد از تو آمریکا دین رو واسه ما تفسیر کنی
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    دقیقا
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    وقتی که هر انسان احمقی دین رو تفسیر کنه میشه همین!!!!ناشناس 10.03 خاک بر سرت
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    مردانگی مرد برادر
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    بله دنیابهشت جهنمیان است به رقصت ادامه بده
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    لبو فروش
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ببین یه توصیه بهت میکنم برا اینکه خیلی خودت و امثال خودت رو ضایع نکنی قبل از حرف زدن تا ده بشمار بعد یک لیوان آب بخور بعد دوباره تا ده بشمار بعد اگه حرف نزدی بازم بهتره
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    الان شما کارشناس دین هستی یا علم؟! لااقل بگو من فکر میکنم بنده خدا که خیلی ضایع نکنی خودتو
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    +1000
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    هیچی دارن فحشا رو مجاز میکنن یک روز برای اعاده حیثیت روسپی ها همایش میذارن یک روز برا رقص زنان... مجلس هم از این دولت سوالی نداره
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    +1000 به بهمن
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    در جواب ناشناس 00:12 بود منم موافقم که اون بیچاره چون خودش از مریخ اومده فکر کرده همه جا مریخه
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    گزینه 1
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    پس شما گوش به حقایق بسپار نه آهنگ رقص تا کمی عقلت بیاد سر جاش
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ظهور وقتی اتفاق میفته که زمنیه اش رو ما درست کرده باشیم
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    کجای نظر من غیر قابل انتشار بود؟! نه واقعا کجاش؟!
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    ناشناس 1:27 شما به درد مملکت خودت برس اتفاقا چون نظارت هست اینها کشف میشه اگه نبود مثل آمریکا 99% در برابر 1% میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس