کد خبر 511719
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

مهاجم بارسلونا آماری فوق‌العاده‌ در گلزنی در بازی‌های نهایی دارد.

به‌ گزارش ‌مشرق، آس نوشت: آرژانتین در فینال کوپا آمه‌ریکا در ضربات پنا‌لتی‌ مغلوب شیلی شد و جام قهرمانی را از دست داد. مردم آرژانتین لیونل مسی را مقصر می‌دانستند چون او سرود ملی کشورش را نمی‌خواند! آرژانتینی‌ها بر این باورند مسی احساسی نسبت به تیم ملی کشورشان ندارد و نسبت به قهرمانی در جهان با تیم زیر 20 سال آرژانتین یا طلای المپیک پکن 2008 بی‌تفاوت بوده است.

مسی در فینال جا‌م جها‌نی 2014 برزیل برابر آلمان، یک موقعیت گل خوب را از دست داد. همچنین نمایش خوبی نداشت و در سطح خود ظاهر نشد. اما لئو به همراه بارسلونا در دیدارهای فینال کاملا متفاوت ظاهر شده است.

او در بازی دیروز (یکشنبه) برابر ریورپلاته که منجر به قهرمانی این تیم در جا‌م جها‌نی باشگاه‌ها شد، گلزنی کرد.

مهاجم آلبی سلسته در 27 فینالی که حضور داشته، 23 گل به ثمر رسانده است. اگر سوپر کاپ اسپانیا را که در دو بازی رفت و برگشت برگزار می‌شود را به حساب نیاوریم، در 15 فینال، 14 بار د‌ر‌وازه‌ حریفان را باز کرده است.

دارنده چهار توپ طلا، اولین گلش را در دیدار نهایی کوپا دل ری در سال 2009 برابر اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند. سپس گل به یاد ماندنی‌اش را با ضربه سر وارد دروازه منچستریونایتد کرد. گل به یادماندنی‌اش در فینال ویمبلی 2011 پپ گواردیولا را به وجد آورد و فریاد زد «این مسی است». در فینال‌های جا‌م جها‌نی باشگاه‌ها اما نتوانست برای تیمش گلزنی کند.

مسی بهترین گلش را در 30 می سال جاری در نوکمپ برابر اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند.

23 گل در 27 فینال، رکورد عجیبی است. این رکورد نیز جزو دیگر رکوردهای مسی است. او برترین گلزنی بازی‌های ال کلاسیکو، سوپر کاپ اسپانیا، لالیگا و ر‌قا‌بت برابر تیم‌های مادریدی است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس