با ثبت نام ۱۵ نفر در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهار نفر در انتخابات خبرگان رهبری شمار مسافران قطار انتخابات استان سمنان به ۱۹ نفر رسید.

به گزارش مشرق، غروب یکشنبه و همزمان با پایان روز دوم نام نویسی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهارمین روز از ثبت نام خبرگان رهبری شمار نامزدهای شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه در استان سمنان به ۱۹ نفر شامل چهار نامزد خبرگان و ۱۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی رسید.

نکته قابل توجه تا صبح روز دوشنبه ۳۰ آذر ماه ۹۴، این است که تا کنون هیچ بانویی از استان سمنان نامزد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نشده است.

همچنین در نهایت حوزه انتخابیه گرمسار نیز نخستین چهره انتخابیه خود را تا این ساعت شناخت تا همه حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی در استان سمنان شامل سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی، دامغان و گرمسار حداقل یک نامزد انتخاباتی داشته باشند.

در این راستا پنج نفر در حوزه انتخابیه شهرستانهای شاهرود و میامی، پنج نفر در حوزه انتخابیه شهرستانهای سمنان-مهدیشهر و سرخه، چهار نفر در حوزه انتخابیه شهرستان دامغان و یک نفر نیز در شهرستان گرمسار برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سالجاری در استان سمنان تا کنون ثبت نام کرده اند.

انتخابات عزت مردم است

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در گفتگو با مهر با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای از تدابیر رهبری و برنامه رییس جمهوری است تا باز هم مردم مانند بیش از ۳۰ سال حضور در صحنه انقلاب، باز دیگر در دو انتخابات امسال نیز حماسه تازه ای خلق کنند.

محمدرضا میرزایی با بیان اینکه انتخابات عزت مردم است، تاکید کرد: به طور طبیعی، دیدگاه های مختلفی در جامعه وجود دارد و مردم به سطحی از آگاهی و شعور رسیده اند که خودشان می توانند انتخاب درستی داشته باشند.

وی افزود: این مهم به برکت انقلاب اسلامی بیش از سه دهه نصیب ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی شده است که باید این نعمت را قدر دانست.

اخلاق زیربنای سلامت انتخابات

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان همچنین با تاکید بر رعایت اخلاق به مثابه زیربنای سلامت انتخابات، گفت: همه باید نظراتشان را در فضایی اخلاقی به مردم ارایه دهند، زیرا جامعه در فضای سالم اخلاقی می تواند دست به انتخاب درست بزند.

میرزایی با بیان این که در فضای سالم انتخاباتی هیچ کس به دنبال مسایل حاشیه ای نمی رود، تاکید کرد: نباید فراموش کرد سلامت انتخابات تاثیر مستقیمی در سلامت جامعه دارد.

وی در خاتمه افزود: طیف ها و گروه ها نباید به دنبال از صحنه خارج کردن همدیگر بوده و تنها باید برنامه های خود را به مردم ارایه دهند و مردم انتخاب کننده هستند تا درنهایت بتوانیم فضایی مناسب را در مدت تبلیغات انتخاباتی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس