کد خبر 511311
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶

به نوشته یک روزنامه عربی، منبعی دیپلماتیک در الجزایر اعلام کرد؛ کشورش از ایران و عربستان خواسته که برای حل مناقشات سوریه، عراق و یمن، مستقیما با یکدیگر مذاکره کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه رأی الیوم یکشنبه به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه الجزایر نوشت: عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر پیشنهاد مذاکره تهران و ریاض را به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران و فرستاده ویژه پادشاه عربستان به صورت مجزا ابلاغ کرده است.

رأی الیوم بدون ذکر نام این منبع نوشت: جهانگیری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در الجزایر بود و فرستاده ویژه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز هفته گذشته وارد الجزیره – پایتخت الجزایر – شد و با بوتفلیقه و وزیر امور خارجه دیدار کرد.

اسحاق جهانگیری برای مشارکت در نشست های کمیته عالی همکاری ایران و الجزایر سفری دو روزه به الجزیره داشت و روز پنجشنبه هفته گذشته با بوتفلیقه دیدار کرد.

این منبع دیپلماتیک افزود: پیشنهاد الجزایر شامل مذاکره مستقیم ایران و عربستان برای کمک به حل مناقشات مسلحانه کشورهای منطقه و بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه است.

منبع دیپلماتیک الجزایری گفت: جزئیات پیشنهاد الجزایر پس از دریافت جواب ایران و عربستان اعلام خواهد شد. جهانگیری پس از دیدار با بوتفلیقه در مصاحبه با تلویزیون ملی الجزایر گفت : مسائل مشترک خصوصاً تحولات کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق در این دیدار بررسی شد.

از طرفی، دفتر ریاست جمهوری الجزایر روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که بوتفلیقه در الجزیره با شاهزاده سعود بن محمد العبدالله الفیصل بن عبدالعزیز آل سعود فرستاده ویژه پادشاه عربستان دیدار کرده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • افشین تهران ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    انشالله که در مذاکرات با عربستان دچار برد برد نشیم!!!!!!!
  • بنده رضام ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    یا الجزایر نمیفهمه عمق فاجعه خوده عربستانه، یا میخاد خودشو به ندونستن بزنه. بحران و مشکلِ اصلی برای یمن و عراق و سوریه فقط عوامل عربستانی اند. در جنگ یمن که مستقیماً وارد شدند و در عراق و سوریه هم که داعش را تجهیز نیرو و مالی میکنن.
  • نظری ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    مذاکره. .....اونم با عررررستان. ....خجالت آوره. این ذلت را هم قبول کنیم. ......پشت سر تمام این دسیسه ها و آتش افروزی ها ودشمنی ها که حتی روی اسرائیل را سفید کرده همین حرامزادهای عربستانی هستند. حالا هم مذاکره به همین راحتی. ....مرگ بر آل نکبت سعودی
  • پويا ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    اينها فكر كردند كه مشكل منطقه، روابط ايران و عربستان است در صورتي كه عربستان بيشتر از يك آلات دست براي كشورها غربي نيست و در معادلات ايران اصلاً به حساب نمي آيد....
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    مذاکره تنها و بهترین راه حل مشکلات است
  • حسین ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    مزاکره که اشکال نداره اگه بشه جلوی خون ریزیهای سوریه و عراق رو گرفت... ولی انقلابی مزاکره کنین و از در اقتدار وارد شین .. نه اینکه گاف بدین بعد بگین برد برد 3 بر 2
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    عربستان و قطر و ترکیه کار گزار امریکا و اسرائیل هستند . اگر قرار بر مذاکرات باشد باید با خود صهیونیست ها صحبت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس