کد خبر 511005
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

مقامات آمریکایی دیدگاه های مختلفی در خصوص استفاده از "بمباران اشباع" برای نابودی گروه تروریستی داعش دارند.

به گزارش مشرق به نقل از بیزینس اینسایدر، "تد کروز،" سناتور جمهوریخواه آمریکا از طرح "بمباران اشباع" -- بمباران گسترده هوایی -- برای نابودی گروه تروریستی داعش استقبال کرد. "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آتی آمریکا نیز این طرح را برای از بین بردن عناصر داعش مؤثر دانست. این درحالیست که کارشناسان در موفقیت آمیز بودن این طرح برای نابودی عناصر داعش تردید دارند.

"کریستوفر هارمر،" فرمانده سابق نیروی دریایی آمریکا گفت: شما ماهیت گروه تروریستی داعش و محدودیت نیروهای هوایی برای انجام بمباران اشباع را در نظر نگرفته اید. افرادی که معتقدند باید از این طرح استفاده کرد، درک درستی از داعش و جنگ ندارند.

وی در ادامه افزود: با وجود حملات هوایی گسترده آمریکا و کشورهای دیگر در سوریه و عراق، این گروه تروریستی همچنان پابرجا مانده است؛ اما این بمباران اشباع هیچ کمکی به نابودی داعش نخواهد کرد و تنها غیرنظامیان بیشتری را به کام مرگ می کشاند.

هارمر همچنین اعلام کرد استفاده از بمباران اشباع در سوریه و عراق حتی می تواند به نفع گروه تروریستی داعش تمام شود. اگر این بمبها غیرنظامیان بیشتری را بکُشد، گروه تروریستی داعش می تواند اعضای زیادی در این گروه استخدام کند. زیرا در آنصورت غیرنظامیان فکر می کنند غرب با آنها سر جنگ دارد. با این اقدام، گروه تروریستی داعش حامیان بیشتری جذب خواهد کرد.

بمباران اشباع یک بمباران هوایی بزرگ و همه جانبه است که آسیب های زیادی به یک منطقه وارد می کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    فقط با جستجوی خانه به خانه و استشهاد محلی و بررسی سوابق کارت ملی و شناسنامه و محل تولد میشود داعشی بودن و نبودن را شناسایی کرد.
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    اشباع یا اشباح؟؟؟
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    مگه ایرانه که کارت ملی وشناسنامه داشته باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس