به گزارش مشرق، پرویز عباس نژاد عضو هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور، با اشاره به واگذاری خودروهای جدید با توجه به استانداردهای جدید گفت: به غیر از خودروی سمند که مورد اعتراض در واحدها و سازمانهای تاکسیرانی بوده، خودروهای دیگری نظیر خودروی آریو در سبد کاری ما هستند که مدیر فروش سایپا در مجلس قول مساعد داد که این خودرو با دنده معمولی و با آپشنهای مخصوص تاکسی با قیمتی زیر 40 میلیون تومان واگذار شود.
وی در ادامه بیان داشت: این خودرو، یک خودروی لوکس و با قیمتی بالای 70 میلیون است که برای تاکسی استانداردهای خاصی تعریف شده و با هزینه پایینتر و قیمتی مناسب تحویل داده می شود.
عباس زاده تصریح کرد: مقرر شده این خودروها در صورت پرداخت هزینه، واگذار شوند.
عضو هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور ابراز داشت: خودروی تیبا به دلیل کوچک بودن اندازه و نداشتن استانداردهای لازم نتوانست پاس کند اما با وجود قیمت پایین و مناسب این خودرو، مقرر شده تا در شهرهای کوچک از آن در ناوگان حمل و نقل شهری استفاده شود.
عباس نژاد گفت: علیرغم اینکه این طرح در دستور کار اتحادیه نیست اما در تبریز، یک سرمایه گذار با پول خودش نزدیک به 200 خودرو نیسان سانی و قشقایی وارد کرده و در حال حاضر به عنوان آژانسهای حمل و نقل مسافر دورن شهری در تبریز فعالیت میکنند.
مدیر کل سازمان تاکسیرانی تبریز افزود: نرخ جابه جایی مسافران در تبریز، طی لایحه ای توسط شهردار تبریز و شورا تدوین شده که یک ظرفیت بسیار خوبی در تبریز است که توصیه میشود در جنوب نیز از این پتانسیل استفاده شود.
وی با اشاره به عدم وجود جایگاه سوخت CNG در برخی شهرها گفت: یک مخزن CNG برای هر خودرو حداقل یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد و برخی شهرها در جنوب جایگاه سوخت نبود بنابراین نیازی به هزینه در این خصوص نیست.
عباس نژاد ادامه داد: بر اساس پیشنهادات ارائه شده مبنی بر اینکه برخی شهرهای جنوب کشور فاقد جایگاه CNG است خودروی آریو و دیگر خوردوها یگانه سوز در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به سودی که نمایندگیهای خودروهای سایپا و ایران خودرو به عنوان کارگزاری از متقاضیان دریافت می کنند گفت: نمایندگیهای مذکور زمان تحویل خودرو، هزینه ای را به عنوان سود از متقاضیان دریافت می کنند بنابراین پیشنهاد میشود تا این خوردوها از طرف اتحادیه واگذار و سودی که بابت کارگزاری یا نمایندگی از مشتری دریافت می شود از قیمت تمام شده خودروها کسر شود.
عباس نژاد با اشاره به مهمترین مشکلات این بخش از زمان بدو مسئولیت وی، عدم جمع آوری خودروهای فرسوده، بیمه راننگان جدیدالورود، وام های بانکی، مهر اجباری بیمه و ارائه خدمات اختیاری رانندگان، بازپرداخت تسهیلات بانکی از مهمترین این مشکلات برشمرد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور، عدم تحویل خودروهای فرسوده را به عنوان مشکل دیگری دانست که به وفور در ایران مشاهده میشود، به عنوان مثال در شهرستان تبریز حدود 5000 خودروی فرسوده وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز، از عدم پرداخت الکترونیکی کرایه به عنوان مشکل دیگری یاد کرد که به دلیل نداشتن جذبه برای رانندگان عملیاتی نمی شود.
وی ادامه داد: شهرهایی مثل اصفهان، تبریز و مشهد به نتیجه نرسیده است و علتش این است که هزینهای برای راننده تاکسی تحمیل میشود به عنوان مثال ماشینی که قیمت آن 4 الی 5 میلیون است چگونه یک میلیون هزینه کند و مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیک شود.
عباس نژاد در ادامه،با اشاره به نقش نشستهای هم اندیشی در رفع مشکلات حوزه تاکسیرانی در کشور گفت: این نشستها در حالت تقابل با هم نیست، بلکه هم افزایی میکند، بنابراین باید برای رفع مشکلات موجود، از پتانسیل های دیگر استانها استفاده کرد.
وی در ادامه بیان داشت: این خودرو، یک خودروی لوکس و با قیمتی بالای 70 میلیون است که برای تاکسی استانداردهای خاصی تعریف شده و با هزینه پایینتر و قیمتی مناسب تحویل داده می شود.
عباس زاده تصریح کرد: مقرر شده این خودروها در صورت پرداخت هزینه، واگذار شوند.
عضو هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور ابراز داشت: خودروی تیبا به دلیل کوچک بودن اندازه و نداشتن استانداردهای لازم نتوانست پاس کند اما با وجود قیمت پایین و مناسب این خودرو، مقرر شده تا در شهرهای کوچک از آن در ناوگان حمل و نقل شهری استفاده شود.
عباس نژاد گفت: علیرغم اینکه این طرح در دستور کار اتحادیه نیست اما در تبریز، یک سرمایه گذار با پول خودش نزدیک به 200 خودرو نیسان سانی و قشقایی وارد کرده و در حال حاضر به عنوان آژانسهای حمل و نقل مسافر دورن شهری در تبریز فعالیت میکنند.
مدیر کل سازمان تاکسیرانی تبریز افزود: نرخ جابه جایی مسافران در تبریز، طی لایحه ای توسط شهردار تبریز و شورا تدوین شده که یک ظرفیت بسیار خوبی در تبریز است که توصیه میشود در جنوب نیز از این پتانسیل استفاده شود.
وی با اشاره به عدم وجود جایگاه سوخت CNG در برخی شهرها گفت: یک مخزن CNG برای هر خودرو حداقل یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد و برخی شهرها در جنوب جایگاه سوخت نبود بنابراین نیازی به هزینه در این خصوص نیست.
عباس نژاد ادامه داد: بر اساس پیشنهادات ارائه شده مبنی بر اینکه برخی شهرهای جنوب کشور فاقد جایگاه CNG است خودروی آریو و دیگر خوردوها یگانه سوز در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به سودی که نمایندگیهای خودروهای سایپا و ایران خودرو به عنوان کارگزاری از متقاضیان دریافت می کنند گفت: نمایندگیهای مذکور زمان تحویل خودرو، هزینه ای را به عنوان سود از متقاضیان دریافت می کنند بنابراین پیشنهاد میشود تا این خوردوها از طرف اتحادیه واگذار و سودی که بابت کارگزاری یا نمایندگی از مشتری دریافت می شود از قیمت تمام شده خودروها کسر شود.
عباس نژاد با اشاره به مهمترین مشکلات این بخش از زمان بدو مسئولیت وی، عدم جمع آوری خودروهای فرسوده، بیمه راننگان جدیدالورود، وام های بانکی، مهر اجباری بیمه و ارائه خدمات اختیاری رانندگان، بازپرداخت تسهیلات بانکی از مهمترین این مشکلات برشمرد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور، عدم تحویل خودروهای فرسوده را به عنوان مشکل دیگری دانست که به وفور در ایران مشاهده میشود، به عنوان مثال در شهرستان تبریز حدود 5000 خودروی فرسوده وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز، از عدم پرداخت الکترونیکی کرایه به عنوان مشکل دیگری یاد کرد که به دلیل نداشتن جذبه برای رانندگان عملیاتی نمی شود.
وی ادامه داد: شهرهایی مثل اصفهان، تبریز و مشهد به نتیجه نرسیده است و علتش این است که هزینهای برای راننده تاکسی تحمیل میشود به عنوان مثال ماشینی که قیمت آن 4 الی 5 میلیون است چگونه یک میلیون هزینه کند و مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیک شود.
عباس نژاد در ادامه،با اشاره به نقش نشستهای هم اندیشی در رفع مشکلات حوزه تاکسیرانی در کشور گفت: این نشستها در حالت تقابل با هم نیست، بلکه هم افزایی میکند، بنابراین باید برای رفع مشکلات موجود، از پتانسیل های دیگر استانها استفاده کرد.