کد خبر 510500
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ظرف چند روز آینده حدود 9 تن اورانیوم غنی‌شده به روسیه صادر می‌شود.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه رونمایی از 32 دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران گفت: کارها خوب پیش می‌رود. یکسری اقدامات است که باید انجام دهیم مانند برچیدن سانتریفیوژها که این کار طبق روالی که اندیشیده شده است به جلو می‌رود و ما باید به گونه‌ای سانتریفیوژها را برداریم که حداقل صدمات را ببینند.

وی افزود: در مورد موضوع اراک نیز باید مخزن مورد نظر را خارج کنیم که مقدمات کار فراهم شده است ولی ما منتظر هستیم روز دوشنبه سند دیگری در وین به امضا برسد که این سند، سند نهایی است و سند چهارمی است که در ارتباط با اراک داریم که ضمانت کافی برای اینکه ما مطمئن باشیم آنها به تعهداتشان ملتزم هستند ایجاد شود.

صالحی ادامه داد: البته با دسامبر که تعطیلات غربی است روبرو شدیم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که با وجود تعطیلات بتوانیم همه چیز را طبق روال پیش ببریم و تا هفته سوم دی ماه شاهد رفع تحریم‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: تبادل سوخت نیز به خوبی پیش رفته است، ما 137 تن کیک زرد از روسیه وارد کردیم و ظرف چند روز آینده حدود 9 تن اورانیوم غنی‌شده ما به روسیه صادر می‌شود.

صالحی در رابطه با رادیوداروها نیز اظهار داشت: در طول زمان با توجه به همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به تعداد رادیوداروها اضافه می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    اگر رفع بشه همه چیز ارزان و سه برابر کاهش پیدا میکند یا فقط قاچاقچیهای جدید برای واردات جدید تولید میشود؟ اگر قراره که ارزان نشود و حقوق سه برابر نشود چرا .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس