«حسين اميرعبداللهيان» معاون عربي و آفريقايي وزارت امورخارجه کشورمان با بيان اينکه در گفت وگوي ملي سوريه جايي براي تروريست ها وجود ندارد، تاکيد کرد: ما به حمايت هاي خود از سوريه ادامه مي دهيم و در پايان روند سياسي فقط مردم سوريه تصميم خواهند گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، اميرعبداللهيان در پايان سومين نشست بين المللي سوريه در محل هتل پلاس «نيويورک» افزود: در سومين نشست بين المللي سوريه اختلاف اساسي بر سر تعيين مصاديق گروه هاي تروريستي بود.

وي ادامه داد: ظريف وزير امور خارجه کشورمان که رياست هيات ايراني را برعهده داشت با استدلال هاي منطقي مانع آن شد که ليستي جهت دار در موضوع گروه هاي تروريستي به تصويب برسد و در نهايت توافق شد که کارگروهي متشکل از ايران، روسيه، عمان، مصر، ترکيه، اردن و فرانسه براي تنظيم اين ليست و ارائه به سازمان ملل اقدام نمايند.

اميرعبداللهيان با اشاره به قطعنامه مصوب شوراي امنيت گفت: تهران از توقف درگيري ها، مبارزه جدي با تروريسم، آغاز روند سياسي و کمک به بازگشت آوارگان سوريه به کشورشان حمايت مي کند، همچنين تهران، مسکو و تعدادي از کشورهاي شرکت کننده در اجلاس معتقدند هيچ کس نمي تواند بجاي مردم سوريه تصميم بگيرد.

معاون عربي و آفريقايي وزارت امورخارجه کشورمان در ادامه با بيان اينکه ما به حمايت هاي خود از سوريه ادامه مي دهيم و در پايان روند سياسي فقط مردم سوريه تصميم خواهند گرفت، افزود: ما از گفت وگوهاي سوري-سوري حمايت مي کنيم، در گفت وگوي ملي سوريه جايي براي تروريست ها وجود ندارد اما معارضه واقعي و معتقد به راه کار سياسي، نقش خود را إيفا خواهد کرد.

اميرعبداللهيان اظهارداشت: انتظار مي رود قطعنامه جديد سازمان ملل روند مبارزه با تروريسم و فرايند سياسي را بر مبناي تعهد کشورها و راي شفاف مردم سوريه تقويت نمايد.

وي تصريح کرد: اکنون زمان آن گذشته است که برخي بخواهند با استفاده ابزاري از تروريسم به مداخلات خود در سوريه ادامه دهند.

معاون عربي و آفريقايي وزارت امورخارجه کشورمان در ادامه تاکيد کرد: اينکه «بشار اسد» در پايان روند سياسي مجددا کانديدا شود به خود او مربوط است و در نهايت مردم سوريه انتخاب خواهند کرد و موضوع رهبري سوريه در صلاحيت مردم سوريه است.

وي در پايان گفت: استقلال، حاکميت، وحدت ملي و حفظ تماميت ارضي از اصول اساسي راه حل سياسي سوريه بشمار مي رود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس