نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: متاسفانه عده‌ای در کشور خود را با ابرقدرت‌ها تنظیم می‌کنند و‌ آن را برای خود حسن می‌دانند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست مجمع عالی بسیج با بیان این مطلب که از گذشته‌های دور دو گروه کشورهای سلطه‌گر و سلطه‌پذیر داشتیم اما با پیروزی انقلاب اسلامی گروه سومی با نام سلطه‌ستیز به هرم جغرافیای سیاسی جهان اضافه شد، گفت: با گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی محور مقاومت در وضعیت ممتازی به سر می‌برد اما نهادهای اسلام آمریکایی در بدترین شرایط خود قرار دارند.

وی بحث هسته‌ای و خطرات ناشی از آن، تروریسم، حقوق بشر و حفظ امنیت را 4 کلیدواژه دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در بین این 4 واژه تنها مسئله‌ای که می‌توانست اجماع جهانی علیه ایران مطرح کند بحث هسته‌ای بود و در سال 82، نیز این اتفاق افتاد و آنها در طول این سال ازاین اهرم نهایت بهره را بردند تا اجماعی علیه ما درست کنند اما دیری نپایید که این اجماع جهانی از سال 89 به بعد از بین رفت و آنها نتوانستند هیچ قطعنامه‌ای را علیه ما صادر کنند.

نماینده تهران در مجلس در ادامه با بیان این مطلب که یک نگاه در کشور مسئله هسته‌ای را یک مسئله تنش‌زا می‌دانست گفت: این نگاه در دوره اخیر 3 ادعا را مطرح می‌کرد یک ادعا این بود که سایه جنگ به واسطه موضوع هسته‌ای سایه افکنده، نگاه دیگر بر این نکته استوار بود که منابع اقتصادی کشور با محوریت نفت رو به پایان است و ادعای سوم آنان نیز این بود که کشور در مسئله اقتصادی به بن بست رسیده و ادامه کار با تحریم‌ها میسر نیست و همین 3 پیش‌فرض یک وضعیت بحرانی را در کشور بوجود آورد تا راهی جز پذیرش قیود و ضوابط سلطه‌گران نباشد.

زاکانی با بیان این مطلب که اساسا مجلس شورای اسلامی هیچ‌گاه چه در دوره آقای روحانی، چه در دوره لاریجانی و چه در دوره آقای ظریف حضور فعالی در مسئله هسته‌ای و مذاکرات نداشته است اظهار داشت: دوستان دولتی هیچ‌کدامشان راضی به بررسی برجام در مجلس نبودند و حتی آقای لاریجانی نیز می‌گفت که لازم نیست بررسی شود اما فرمایش صریح رهبر انقلاب بود که برجام در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی رعایت قانون، تبیین دانسته‌ها و ایجاد درک متقابل در بین افکار عمومی و برداشتن باری از دوش نظام را 4 علت بررسی برجام در مجلس عنوان کرد و گفت: پس از بررسی‌ها مشخص شد که هیچ‌کدام از پیش‌فرض‌هایی که دوستان ادعا می‌کردند درست نبوده و هیچ‌کدام از کمیسیون‌های مجلس آنها را تایید نکرد و همه بر این نکته تاکید داشتند که در سایه رهبری نظام و اقتدار نیروهای نظامی امکان تعرض به ایران اسلامی وجود ندارد. حتی آقای عراقچی در جلسه‌ای که با ما داشت گفت که اگر آمریکا می‌توانست یک لحظه هم در حمله به ایران تامل نمی‌کرد.

نماینده تهران همچنین با رد موضوع خارج شدن از ذیل منشور هفتم منشور ملل متحد گفت: ما ذیل بند 41 هستیم اما مجوز به ایران را غربی‌ها نه داشته و نه الان دارند. آقای ظریف گفته بود که اگر ژنو را قبول نمی‌کردیم نفت ما هر 3 ماه 500 هزار بشکه کاهش می‌یافت اما بررسی‌های ما این ادعا را نیز رد کرد.

زاکانی با بیان این مطلب که پایه‌های استدلال تیم هسته‌ای در مذاکرات و رسیدن به توافق بر اساس پیش‌فرض‌های غلط استوار بود گفت: یک نگاه دیگر که در خارج از کشور وجود داشت این بود که تلاش می‌کردند به مردم این باور را القاء کنند که اگر می‌خواهند از دست تحریم‌ها خارج شوند باید در برابر شرایط موجود قیام کنند و یا به افرادی متوصل شوند که با‌ آمریکا ارتباط دارند آنها نام موسوی و کروبی را هم برده بودند.

وی گفت: اساسا مسئله برجام یک حلقه مفقوده به عنوان یک پاشنه و ایجاد فتنه برای عدم ارتقاء توانمندی دفاعی و آرام‌سازی و محدودسازی ایران انتخاب کردند. با همه این تفاسیر ما امروز با یک سندی مواجه هستیم که اشکالاتی دارد برای ما فرصت ایجاد می‌کند اما تهدیدات زیادی را نیز فراهم می‌کند.

نماینده تهران اضافه کرد: به تمام آنهایی که مدعی بودند با تحریم‌ها کشور به سمت پرتگاه می‌رود و جنگ پیش روی ایران است می‌گویم اگر بخواهید رهبری نظام، مقاومت منطقه و ارزش‌های انقلاب را نادیده بگیرید کشور را به آستانه جنگ می‌برید.

زاکانی با بیان این مطلب که هیچ کس مخالف استفاده از فرصت‌ها نیست اما باید بدانیم که همه فرصت‌ها آمریکا نیست، گفت: آمریکا دشمن صفر تا صد ماست آنها برجام را به عنوان سکویی برای نفوذ می‌خواستند و می‌خواستند برجام را برای رفع موانع خودساخته اجرایی کنند که در این صورت به دنبال عادی‌سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران باشند تا بتوانند در سایر حوزه‌ها نیز با ما مذاکره و روابط برقرار کنند.

به گفته زاکانی متاسفانه عده‌ای در کشور تنظیم خود با ابرقدرت‌ها را حسن می‌دانند و به دنبال برجامیزه کردن در سایر نقاط هستند که رهبری معظم انقلاب بر روی این تفکر که در سایرموارد بتوان با آمریکا رابطه برقرار کرد را خط کشیدند.

نماینده تهران در مجلس با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها در حوزه سیاسی به دنبال القای تفکر دوگانگی افراطی و معتدل در کشور هستند، گفت: قطعا با ایجاد وحدت کلمه می‌توان روی همه این توطئه‌ها خط بطلان کشید. آنها همچنین به صندوق‌های رای ما نیز چشم دوخته‌اند تا با تغییر باورها و ایجاد شبهات از درون صندوق‌ها کسانی را روی کار بیاورند که حامی و منادی آمریکا باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر این مسئله که همه باید در مقابل توطئه‌های اسلام آمریکایی هوشیار باشیم، گفت: ما برجام را با استناد به شروط رهبر انقلاب به رسمیت می‌شناسیم در این بین عده‌ای می‌خواهند گرگ بزرگ و خونخواری را مثل آمریکا بزک کنند که قطعا با هوشیاری ملت این اتفاق نخواهد افتاد و آمریکا دشمن همیشگی انقلاب اسلامی بوده و هست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    چون گذرنامه امریکایی دارند
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    برادر عزیز! الان به پس از برجام فکرکن.
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    معیار رای دادن در انتخابات این است که ببینیم امریکاییها به برد چه کسانی علاقه دارند پس از انها دوری کنیم اینطوری از رایمان پشیمان نخواهیم شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس