کد خبر 509722
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸

آرزوی همه ما این است که دولت بتواند برای خود عنوانی آبرومندانه‌تر از دولت رکود پیدا کند و اگر بر اثر برجام ظلمی بر این ملت رفته و حقی از آنها سلب شده، لااقل در امر معیشت بهبودی حاصل شود.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی در سرمقاله روزنامه وطن امروز نوشت: سخنان دیروز آقای رئیس‌جمهور خلاصه‌ای بود از کلیت دکترین سیاست خارجی دولت یازدهم. ایشان که به مناسبت آنچه دولت تصمیم گرفته آن را هر طور شده «بسته شدن PMD» بنامد، با مردم سخن می‌گفت برای چندمین‌بار در ماه‌های گذشته، به خود و به دولت و سپس به ملت، بابت مجموعه محصولات مدیریت تیم وزارت امور خارجه در پرونده هسته‌ای تبریک گفت. در انتها هم تکلیف همه را روشن کرد و گفت باید انتقاد درباره پرونده هسته‌ای بسته شود و بهتر آن است که دیگر کسی در این باره سخنی نگوید.

در کل، به 2 سال گذشته اگر بنگرید، دولت اساسا در سیاست خارجی بیش از این کاری نکرده است: مذاکرات و توافقاتی با غرب کرده که در آنها عملا آنچه آمریکایی‌ها می‌خواسته‌اند و به همان شیوه‌ای که آنها می‌خواسته‌اند، محقق شده، بعد آنچه به مردم گفته شده این بوده است که در حال خلق معجزاتی مهم در حل پرونده‌های امنیت ملی هستیم و همه باید به کاری که ما می‌کنیم افتخار کنند و در نهایت هم پس از به جهنم فرستادن منتقدان از آنها خواسته شده ساکت باشند و کار دیگری برای خود بیابند.

بویژه علاقه دولت به کارناوالیستی کردن موضوع، مصاحبه‌ها و شوهای تلویزیونی پی‌درپی و ژست گرفتن‌های مکرر برای مردم، نشان می‌دهد ارزش تبلیغاتی کل این ماجرا برای آقایان بسیار مهم‌تر از تبعات سیاسی و امنیتی آن است.

از حیث مبانی، دولت کل این فرآیند را براساس اعتماد به آمریکا استوار کرده است. برجام، قطعنامه 2231، ارزیابی آمانو که صریحا و رسما ایران را به پیگیری یک برنامه نظامی هسته‌ای تا قبل از 2009 متهم می‌کند و در نهایت قطعنامه شورای حکام که همه این امور را تثبیت و روندهای آتی پرونده هسته‌ای را مشخص می‌کند، فقط در یک صورت برای ایران تهدیدات جدید ایجاد نخواهد کرد و آن هم در شرایطی است که آمریکا تصمیم گرفته باشد دشمنی با ایران را کلا کنار گذاشته و به دوست ایران بدل شود. اگر فقط یک درصد احتمال بدهیم که آمریکا قصد تداوم و تشدید دشمنی با ملت ایران را دارد، امکانات و ابزارهایی که در این اسناد در اختیار آن قرار داده شده، امکان وارد آوردن ضرباتی بسیار دردناک به پیکر نظام جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند.

اینکه دولت صرفا به این دلیل که آقای روحانی می‌خواهد در انتخابات 96 شانس اول باشد، یا از آنجا که آقای هاشمی و متحدانش تصمیم گرفته‌اند مجلس آینده را به مجمع «وکیل‌الدوله‌ها» تبدیل کنند، تعهداتی را بر کشور تحمیل کرده که آقای هاشمی هم توصیفی بهتر از قطعنامه 598 برای آن پیدا نمی‌کند، چیزی نیست که از حافظه تاریخی این ملت پاک شود. سرمایه گرانبهایی که خون 4 شهید به پای آن ریخته شده، در دستان دوستان مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی بدل به توافقاتی شده که اکنون حتی اسرائیلی‌ها هم نمی‌توانند خوشحالی خود را از آن پنهان کنند.

مساله اکنون این نیست که تیم سیاست خارجی آقای روحانی چه پرونده‌هایی را بسته است. مساله این است که اولا این کار را به چه قیمتی انجام داده و ثانیا در ازای بستن آن پرونده‌ها چه پرونده‌های جدیدی را باز کرده است. بله! آژانس روز سه‌شنبه آنچه را که از سال 2010 به این سو PMD خوانده شده بود، بست ولی این کار اولا به قیمت محکوم شدن ایران به جرمی که هرگز آن را مرتکب نشده انجام شد و ثانیا رسما این امکان را برای طرف غربی فراهم کرد که دسترسی به افراد، مکان‌ها و تجهیزات مرتبط با PMD را تحت عناوین دیگر درخواست کند و آن را در چارچوب رژیم بازرسی‌های مندرج در برجام تا هر کجا که می‌خواهد عمق ببخشد بی‌آنکه ایران امکان و توانی برای واکنش داشته باشد.  اینکه آقای روحانی اصرار دارد بابت چنین چیزی به خود و همکارانش تبریک بگوید، موضوعی است که به خود ایشان مربوط است اما به هر حال مردم در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهند دید که آمریکایی‌ها با امکاناتی که دولت یازدهم در اختیار آنها گذاشت، چه توطئه‌های مخوفی را علیه کشور تدارک دیده‌اند و از این سو، چگونه دست کشور برای مواجهه با آنها بسته شده است. این موضوع البته سابقه هم دارد. برخی از کسانی که در تدوین این اسناد و تعهدات دخیل بوده‌اند، همان کسانی هستند که زمانی معاهده‌ای مانند CTBT را بر کشور تحمیل کردند. جالب است که همان موقع هم چپ و راست به خود و دیگران تبریک می‌گفتند اما دیری نپایید که روشن شد چه فاجعه‌ای رخ داده است. با این حال من با آقای روحانی موافقم که باید گذاشت و گذشت. دولت وعده کرده است – و آقای رئیس‌جمهور دیروز این وعده را باز هم تکرار کرد - که با باز کردن غل و زنجیر تحریم از دست و پای کشور، گشایش‌های اقتصادی سریع و مهم در راه خواهد بود. نقدا اگر آقای رئیس‌جمهور همین یک وعده را محقق کنند، بسیاری گره‌های افتاده به کار فروبسته دستگاه اجرایی کشور باز خواهد شد. آرزوی همه ما این است که دولت بتواند برای خود عنوانی آبرومندانه‌تر از دولت رکود پیدا کند و اگر بر اثر برجام ظلمی بر این ملت رفته و حقی از آنها سلب شده، لااقل در امر معیشت بهبودی حاصل شود.

 ظاهرا خیلی هم نباید منتظر بمانیم. جناب رئیس‌جمهور وعده چند هفته را داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 117
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 65
  • خیلی مهم ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    مهم این است:: انتهای این مسیر تاکجاست
  • افشین قرچک ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    برای ایران عزیز متاسفم
  • دوست حمید ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    همش تقصیر اقای احمدی نژاد است تا ابد
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    خدایی بدجور رکوده ! ان شا ا... برای مردم درست بشه
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آفرین! عالی بود! تحقیر و قپی بهترین اسم!
  • اکبرشاه ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    به سلامتی شاه و شاهزاده و شاه دوست و شاه پرست...
  • امیر ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آقای محمدی عزیز اینکه صرفا ایراد بگیرید و یا نقاط ضعفی را که طرفهای مقابل ندیده اند یا به روی خودشان نمی آورند را پررنگ منعکس می کنید که همه کارشناسان می توانند مطرح کنند اگر آنقدر خود را توانمند می بینید چرا مذاکرات دوره آقای جلیلی را به نتیجه نرساندید و مدام منتظر آینده ای مبهم ماندید. آیا اگر مذاکرات برجام صورت نمی گرفت آنها با موشکهای ما کاری نداشتند؟ آیا با برنامه هسته ای ما کاری نداشتند؟ آیا آمانو گزارش نمی داد؟ آیا قطعنامه های قبلی شورای حکام وجو نداشت؟ تحلیلهای شما برای جلب توجه افکار نسبتا خوب است، اما قطعا دوای درد و مشکلات کشور و مردم نبوده است.
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    انشاءالله برای مردم خیر است . شما هم خاطرات کوقی عنان از دوران مدرسه اش را بخوانید بدنیست به دردتان می خورد .(جایی که معلم یک لکه سیاه در کاغذ سفید را به دانش آموزان نشان داده و از آنان می پرسد چه می بینید ؟ همه میگویند لکه سیاه ! ومعلم می گوید شما چطور این همه سفیدی را نمی بینید و ....)
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بله دیگه شاهنامه آخرش خوشه
  • محمودی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    به عنوان یک ایرانی، بارها دیده امم که خط تلویزیون و رسانه های امثال شما یکی است. مقاله سرتاسر خشم آلودتان هم از همین مساله نشات میگیرد که تلاش دو ساله تان برای تلقین شکست دولت به شکست خودتان انجامید....
  • ايراني ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا كه حرف حق را زدي.... تا كي مي خواهد چنين ظاهرسازي وعوام فريبي ها را ادامه دهد...؟؟؟
  • حسین از ایلام ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    شوهای تلویزیونی کجا بود؟تبلیغاتش چی بود؟
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    تا بسوزه دل حسود
  • بی نشان ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آقای مهدی محمدی اگرشما هم درآمد نداشتی این حرفها رو نمیزدی
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    چقدر مغرضانه
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    وعده چند هفته ای رئیس جمهور از وعده صدروزه اش معلوم میشه. اینو هنوز نفهمیدید؟
  • nima ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    خانه از پایبست ویران است .... خواجه در بند نقش ایوان است
  • ناشناس ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    متاسفم که شماهاهمیشه دنبال عیب میگردید ، تاالان مشکل شما عدم بسته شدن pmdبود که اگر برجام بدون بسته شدن آن باشد هیچ فایده ای ندارد ، والان که این موضوع به نتیجه رسیده باز دنبال موردی میگردید تا به وسیله آن زحمات این دولت را نادیده بگیرید ، بله انتقاد خوب است و بهتر است کلیه اقدامات دولتها همیشه مورد نقد وبررسی قراربگیرد ولی این انتقادات نباید موجب ایجادتفرقه بین گروهها گردد، باید درنظر گرفت این دولت نیز مانند سایر دولتها قانونی وبا رأی مردم انتخاب گردیده اند ومطابق فرمایشات مقام معظم رهبری که ازایشان حمایت می کنند ،ما نیز باید از دولت قانونی خود حمایت کنیم ومسیر را برای رسیدن به اهداف کلی نظام هموارتر نمائیم.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام بر اسلام آمریکایی!
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    من نمی دانم اقای محمدی کیست و...........چه توقعی که یکباره ویکشبه معجزه شود واقعا انصاف هم خوب چیزیه و........
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    چقدر زشته که رییس جمهور یک کشور بزرگ مثل ایران تمام حرفش این باشه ای مردم من بهتون قول میدهم آمریکا بری شما فلان کارو میکنه یا در بهمان تاریخ این زنجیر رو از پاتون باز میکنه .... ... از این بالاتر نیست
  • جواد ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    درود بر دکتر روحانی
  • ایرانی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    جناب اقای مهدی محمدی :اگر همه ما می امدیدیم و هر چه دارایی داشتیم خالصانه و مخلصانه به دولت می دادیم تا او هم ملت مستضعف را اداره کند هیچوقت به قول شما قول و زنجیر به پاهایمان بسته نمی شد وقتی رهبر عزیزمان خود نظاره گر امور هستند و نماینده هم دارند پس کار انجام شده به نفع ملت بوده .به قول قدیمیها شما که الحمدالله هم خدا را دارید و هم خرما را از حال مردم بی نوا جه می دانید .از یک طرف دولت را دولت رکود می دانیدد و از طرف دیگر می خواهید او خرابیها را هم اباد کند .باید خدا را هم در نظر به گیرید چه کشوری را تحول دولت مردان امروزی دادید ایا شما هم بعد از چند وقت خواهید گفت من فلانی را نمی شناختم و حالا شناختم .جواب مردم وخدا را چه خواهید داد
  • عبدالله ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اگر دکتر روحانی عسل هم بگذارد دهن بعضی ها باز گاز میگیرند اینهمه تلاش در زمینه برنامه هسته ای کار کمی نیست کاری که دیگران نتواستند و امید به سرانجامش را نداشتند و خوشبین نبودند .درود بر دکتر روحانی
  • بنده خدا ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    دشمن امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند. زمانی که مقاومتتان را شکست گردنتان را میشکند. بارها اتفاق افتاده ولی باز همه فراموش کرده اند. تاریخ ایران پر از این مثال هاست. کاش ملت و دولت بخوانند تا امید الکی به دست بیگانه نداشته باشند. این حرف هم شعار نیست اگه به زندگی روزمره خودمون بااطرافیان و محیط کار نگاه کنیم میبینیم که هیچ کس به ادم ضعیف کمک نمی کنه و موقع مشکل کسی به داد نمیرسه
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    کارشناس ارشد وعده های سرخرمن
  • بنده خدا ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    دشمن امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند. زمانی که مقاومتتان را شکست گردنتان را میشکند. بارها اتفاق افتاده ولی باز همه فراموش کرده اند. تاریخ ایران پر از این مثال هاست. کاش ملت و دولت بخوانند تا امید الکی به دست بیگانه نداشته باشند. این حرف هم شعار نیست اگه به زندگی روزمره خودمون بااطرافیان و محیط کار نگاه کنیم میبینیم که هیچ کس به ادم ضعیف کمک نمی کنه و موقع مشکل کسی به داد نمیرسه
  • رضا ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اقایون منتقد دلسوز تا حالا کجا بودید....
  • هرکس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    من واقعا متاسفم که هرکسی که از راه میرسه بهش اجازه میدن شخص محترم رییس جمهور رو تحقیر کنه. خدا خودش می دونه که جناب روحانی چقد واسمون عزیزه. اگه کسی خوب و منصف و باعدالت باشه میفهمه که جناب آقای روحانی با جناب آقای ظریف چه کردند واسه ایران وایرانی و چه دید بدی رو از روی ایران برداشتن در جامعه جهانی. جناب رئیس جمهور دوستون داریم. تو قلبمون جا داری❤ یا خودمونی تر بگم روحانی مچکریم❤
  • ناشناس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    قطعا"اگر برجام صورت نمی گرفت آنها با موشکهای ما کاری نداشتن و سرگرم مسئله هسته ای ما بودند اما وقتی در هسته ای عقب نشینی کردیم دشمن به جلو آمد و مسئله موشکها رو مطرح کرد و گزارش دادن آمانو مهم نیست مهم این است که ما 12 سال اتهامات آژانس درباره ساخت سلاح را رد کردیم اما حالا برای بسته شدن PMD اتهامات آمانو را پذیرفتیم !که این اتهامات بهانه بدست غرب برای هجمه های آینده بر علیه ایران میدهد .
  • ناشناس ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    وعده 100 روزه حل مشکلات پس چی بود ؟!
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آقای محمدی شماها همیشه آیه نحس بگوش این ملت بی نوا میخوانید تاکی ملت ایران به آرامش و رفاه دست مییابند اگر شماها باشید هیچوقت
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    حالا شما فکر میکنی بعد از برجام وضعیت اقتصادی مردم متحول میشود ؟! مگر بعد از توافق ژنو که گفتن تحریمها ترک برداشته اینچنین شد که حالا بشود !
  • ناشناس ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    عوافب خطرناک برجام و قطعنامه 2231 و گزارش سیاه اخیر آمانو در آینده دامن کشور رو خواهد گرفت .
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آنهایی که فکر می کنند جدیدا مسافران به ایران با تحریم ویزا در آمریکا مواجه می شوند کثیرالشک اند و نباید اعتنا کنند، چون آقای ظریف یقین دارد این مساله نقض برجام نیست.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آنهایی که فکر می کنند در شرایط کاهش تولید و افزایش بیکاری مواجهیم کثیرالشک اند و نباید اعتنا کنند، چون آقای روحانی یقین دارد از روی رکود عبور کرده ایم.
  • ناشناس ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    زیر ساختهای هسته ای ایران رو برچیدند و اما زیر ساختهای تحریمها پا برجاست و امریکایی ها تحریم جدیدی هم اعمال کردند که هر شخصی به ایران سفر کند ویزا سفر به امریکا نمیدهند و این از نتایج تدبیر است .
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آنهایی که فکر می کنند ما می توانیم موشک عماد بسازیم، کثیرالشک اند و نباید اعتنا کنند، چون آقای ترکان یقین دارد فقط در ساخت آبگوشت بزباش توان رقابتی داریم
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    یکی به رییس جمهور بگه ما نخوایم عزت رو به پاسپورت ایرانی برگردونی کیو باید ببینیم...
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    آخر و عاقبت دیپلماسی لبخند و واقع گرایی چیزی جز له شدن کرامت مردم این کشور نیست
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    من یکی به شخصه کاملا ایمان آوردم که تو این دنیا سیاست قلدر مآبانه و پرخاشگرانه جواب میده.دیپلمات بازی غیر از تحقیر چیز دیگه ای نداشت برامون
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    دلار که بالای سه هزار تومان رفت، نفت هم بشکه‌ای 35 دلار شد و 3 میلیون نفر هم یارانه‌شان قطع شد، قیمت بنزین و بلیط هواپیما و ... آزاد و گران شده است، حالا معلوم نیست این 100 روز گشایش اقتصادی کشور کی محقق می‌شود.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    دیپلمات عربستانی در شمال تهران در حالت مستی رانندگی کرده و چند نفر را بر اثر تصادف رانندگی از بین می‌برد اما به راحتی آن کارمند از کشور خارج شده و هیچ صدایی از کسی در نمی‌آید.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    ذلت و نفوذی که در سیاست خارجی کشور نسبت به عربستان و ترکیه وجود دارد قابل کتمان نیست.
  • ناشناس ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اینهمه تلاش اگر در اقتصاد مقاومتی صورت گرفته بود الآن از وضعیت رکود و بیکاری و تورم خارج شده بودیم اما حالا آیا گشایشی در اقتصاد مردم ایجاد شده است ؟ خیر .
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    وقتی "دستگاه دیپلماسی" از پاسخ‌گویی به اتهامات بیگانگان عاجز است، پاسپورت‌ها را هم با سیب‌زمینی‌ها دفن کنید!
  • منصور ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    مگر دوره قبل اون همه مذاکرات و رفت و آمد ها رو انجام ندادند فقط برای رسیدن به همین توافق . حالا که به دست این آقایون انجام شده بده ؟! یعنی اگر گروه قبلی توافق می کردند چیزی بهتر یا بیشتر میگرفتند ؟ فکر نمیکنم کسی امروز قبول نداشته باشه که بخش زیادی از تورم و رکود فعلی حاصل اون تحریم هاو فشارهای ظالمانه است که به ملت ایران وارد شد . انرژی هسته ای بی تردید خوبه و دستاوردهای آن مفید اما به هر حال هر چیز بهائی دارد و بهای این انرژی نیز شاید تا اینجا بود ه که نظام تشخیص داده است . پس شاید هم بهتر باشد دیگر به مسائل مهم برجای مانده و آینده کشورتمرکز شود .
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    هر لحظه که کوشیدند در کار کنند تدبیر رنج ازپی رنج امد زنجیر پی زنجیر
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    1700تن سیب زمینی را دفن کرده بعد که تبدیل به کود شد از رویش رد شده و با افتخار اعلام کنیم از «رو کود» رد شدیم
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    غرضی رای می آورد وضع مملکت بهتر از حالا بود
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    گویا برخی به «امحا» و «برچیدن» علاقه‌مندند، چه سانتریفیوژ باشد چه سیب‌زمینی
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    چال کردن سیب زمینی معادل دادن اورانیم غنی شده و تحویل گرفتن کیک زرده
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بهتر از "دولت رکود" نمی توان عنوان دیگری برای این دولت به کار برد
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    حالا مونده تا فرق احمدی نژاد و روحانی را بفهمی داد اش
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    روحانی و ظریف از پوتین یاد بگیرن
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    یاد محور شرارت افتادم. اون سال ها خود روحانی مذاکره کننده بود
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    عجب افتخاری!!!!!!!!!! عزت به پاسپورت بازگشت این هم نشانه اش!! اعتبار پاسپورت ایرانی داره میترکونه همانگونه كه تحريمها صد روزه تِـــرِك برداشت.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    روحانی که می گفت ما نباید برای چینی ها اشتغال ایجاد کنیم. پس چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه اش وعده انتخاباتی بود؟؟؟
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    پس چی شد این وعده: "سانتریفوژها باید بچرخد چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد"
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    با سلام در مطلب فوق نوشته بودین در مذاکرات آنچه آمریکا میخواست شد اگر واقعا نظر شما درسته چرا رهبری برجامو رد نکردن 1-از مفاد یا عواقبش اطلاع نداشتن. 2-مجبورشون کردن تاییدش کنن. یه کم بیشتر فکر کنید شاید نظر شما اشتباه باشه نه؟
  • جواد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    ببخشید الان دارید با موضع رهبری مقابله میکنید؟؟؟؟مثلا فکر میکنید کسی دیگه ای بود بهتر از این با غرب تعامل میکرد؟؟؟؟نفستون از جای گرم بلند میشه انگار،خبر ندارید از این رکود،مطمئنن اوضاع بهتر خواهد شد،از رهبری و رئیس جمهور و دولت تشکر میکنم
  • ناشناس ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    دکتر احمدی نژاد عزیز یه دونه باشه .
  • ناشناس ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    خوبه که حالا مذاکرات به پایان رسید و با اجرایی شدن برجام دولت باید پاسخگوی مردم باشد و وعده های انتخاباتی اش رو عملی نماید .
  • هادی ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    برای خودت متاسف باش البته اگه منظورت تاییدروزنامه وطن امروزباشه
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا سیاست خارجی 6ماه گذشته اقای روحانی برابری میکنه با 8 سال اقای احمدی نژاد
  • ناشناس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریمها و محقق شدن تمام وعده های اقتصادی دولت هستند .
  • محسن ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    جالبه قبلا جناب رییس جمهور آب خوردنمون هم به رفع تحریم ها ربط میدادن اما الان جناب نوبخت میگه چند ماه تا چند سال طول میکشه تا تاثیر رفع تحریم ها مشخص بشه پس واقعا باید گفت روحانی مچکریم ، هرچند با نظرات بعضی افراد کوته بین باید گفت خلایق هر چه لایق
  • محمد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعاً از لحاظ اقتصادی فشار زیادی روی مردمه .مردم از کارمند و کارگر و بازاری و .... خسته شدن .کاش بتونن یه کاری کنن الحق و الانصاف که این دولت تا حالا دولت رکود بوده امیدوارم بتونه اسمش را تغییر بده .
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    درود بر روحانی سلام بر آمریکا(انگلیس) مرگ بر آینده
  • بهنام ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    شما هم برو یه کم راجع به (قیاس مع الفارق) بخون ببین منطورش چیه!!!!! قیاس مع الفارق مقایسه اشتباه دو چیز با هم ـ مقایسه دو چیز کاملا متفاوت و بی شباهت
  • مهدی ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اولش ک میگفتید توافق دو مرحله ایه دیدید یه مرحله بود دوباره بهونه اوردین ک پی ام دی بسته نمیشه اینم که بسته شد شما فقط بلدید بهونه بیاریدهمین اگه جلیلی این توافقو کرده بود زمین وزمان رو یکی میکردیت
  • رضا ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بزارین دی ماه هم تمام بشه اونوقت می فهمیم...
  • رضا ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    میگم آقای روحانی و ظریف و عراقچی و... متن گزارش آژانس رو خوندن!!!
  • رضا ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    ماهم در آرزوهای آقای ریس جمهور شریکیم! چرا اینقدر از نقد می ترسین..
  • مجید ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    امیدواریم با این همه امتیاز که روحانی به غرب داد،تحریم ها را لغو کند تا بتواند اندازه احمدی نژاد به مردم یارانه بدهد.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا سیاست خارجی 6ماه گذشته اقای روحانی برابری میکنه با 8 سال اقای احمدی نژاد
  • محسن ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بزار یه چند روزی رد بشه بعد قضاوت کنیم،هنوز زوده بفهمیم چه کلاهی سر ما رفته..!
  • مهدی7 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اینارو ول کن دکتر مردم دنده هاشون زیر بی پولی و گرونی و بیکاری خرد شده بخدا نفس ملت بریده کو اقتصاد؟
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    توافق نباید باعث مشکلات در معیشت ملت شود. این جمله صحیح تر به نظر میرسه تا جمله ریاکارانه تحریم ها نباید باعث مشکلات در معیشت ملت شود.
  • محسن ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    نقد داشتم ولی از ترس رییس جمهورمان سکوت می کنم. همه چی آرومه من چقدر...
  • رضا ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    منتقدان لطفا تا انتخابات مجلس چیزی رو لو ندن و بر ملا نکنند!!!
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    افرین بر مشرق . نطردهندگان آن
  • کارشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    دشمن امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند. زمانی که مقاومتتان را شکست گردنتان را میشکند.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    مارابه تدبیر تو امیدی نیست
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا واسه یک مملکت اسلامی متاسفم که با این همه ذلت -متواضعانه سر در مقابل زور گویان عالم خم میکنه وخم به ابروش نمیاره....
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بد حجابی بیداد می کنه
  • آلفا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    پرونده ای که بسته شدنش دیگه آرزو شده بود و دبیرکل های آزانس همیشه در عین همکاری ایران با عنوان مواضع دوپهلو از بسته شدنش جلوگیری می کردن به یاری خدا بسته شد. دیگه هم چون قضیه لوث شده دوباره نمی تونن پرونده رو به جریان بندازن. فقط بحث افزایش تحریم های آمریکا می مونه که ما هم پیش دستی! کردیم و نوعی تایید برای اقدامات سنای آمریکا. با آزمایش موشک نه چندان مهم سوخت مایع عماد هم گزگ دست یه مشت جیره خوار عربستان و رژیم صهیونیستی دادیم تا از برداشته شدن تحریم با ایجاد جو سازی جلوگیری کنن طوری که حتی دموکرات ها جام کری و اوباما هم با مخالفان سرسختش ون همراه شد. من هم تبریک می گم!
  • ناشناس ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بله در 6 ماه گذشته به اندازه 8 سال تحقیر شدیم از فاجعه منا و تجاوز به دو نوجوان ایرانی در جده بگیر تا زانو زدن ظریف در مقابل امیرکویت و هتاکی اردوغان به رئیس جمهور کشورمان !
  • ناشناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بعد از توافق ژنو 4 میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده مون آزاد شد و در عوض 40 میلیارد دلار بابت کاهش قیمت نفت متضرر شدیم !
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    چقدر رمانتیک !!!! خخخ .
  • فاطمه ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    من همیشه لحظه شماری می کنم که مهدی محمدی مقاله ای بنویسه و ما از اون لذت ببریم... من تعجب می کنم برخی از دوستان ایشون رو متهم به ایراد گیری و منفی گرایی و ...می کنند خوب اگر استدلال متین و متقن ایشون رو نمی پذیرید ورقی دیگر رو کنید
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    نتیجه 5/2 سال تلاش دولت تدبیر این است : کاهش قیمت نفت به کمتر از 35 دلار و سقوط بی سابقه بازار بورس و توقف رشد علمی کشور تعلیق تاسیسات هسته ای و هوافضا و رکود تورمی بی سابقه و افزایش نرخ بیکاری و پایه پولی و حجم نقدینگی و قطع یارانه 3 میلیون نفر و افزایش نرخ حاملهای انرژی و اینترنت و غیره .
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اگر رهبری برجام رو رد میکردند یک عده میگفتن ما میخواستیم که تحریمها رو لغو کنیم و مشکلات رو حل کنیم اما نگذاشتن پس برجام به نوعی به رهبر معظم انقلاب تحمیل شده است .
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    از نظر قشر بزرگی از مردم ایران موفقیت در مذاکرات قدم بزرگی برای بازگشت به صحنه بین الملل و رهایی از خود تحریمی بود ... حالا شما و دوستانتون از صبح تا شب در همه تریبون هاتون تخریب کنید و الله خیر الماکرین
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    احمدی نژاد کجایی!!!!!!!!!!!!!
  • ارمان ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    سالها پیش ملت فهیم و با درک و شعور ما حرکت عظیمی کردند که تا الان داریم از ثمراتش بهره مند میشویم.
  • ناشناس ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    یک دلیل رکود نتیجه گره زدن چرخهای اقتصاد به مذاکرات و دلیل دیگر هم سیاست انقباضی دولت بود .
  • ناشناس ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    عمده مشکلات اقتصاد کشور ما ناشی از سوء مدیریت است و هیچ ربطی به تحریمها نداشت .
  • ناشناس ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    دکتر جان کجایی که یادت بخیر .
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    مشکل شما همین است که فقط میخواهید بسته شود و یا رفع شود حال به چه و به هر قیمتی برایتان اهمیتی ندارد و البته دلیل آنهم تنها هواداری دولت است و باور اینکه حرفهای رئیس جمهور درست است
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    منتقد ؟ نه بیسواد راننده تاکسی شلغم فروش بی شناسنامه بقول رئیس حقوق دان
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ داره مسخره میکته
  • سید ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    داداش هنوز دو سال و چند ماه بیشتر از این دولت نگذشته! کارهای قبلی شما هنوز جاش درد می کنه، دست از سر کچل این ملت بردارید!
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    روش اصلاح طلبان بهتر مملکت و دنیا و اخرت مردم را اداره می کند
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    احسنت
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    سال 96 بگید مقاله های مهدی محمدی نذاشت دولت کارشو انجام بده!
  • محسن ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اقای نویسنده مقاله برات متاسفم اگرکار دولت خدشه داشت رهبری قبول نمی کرد
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    اوج استدلال هموطنان لیبرال
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام بر عزت پاسپورت ایرانی.
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    جوک قشنگی بود کلی خندیدیم
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    دقیقا چه شکستی؟ یعنی شما اگر همه چیز کشور را بدیهد و دست دشمن را باز کنید و بعضی تحریم های شما تعلیق شود پیروز شده اید؟ اگر این پیروزی است مبارکتان باشد. اما انتظار نداشته باشید ما هم مثل شما حرف های احمقانه ای مثل این را که«می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ توافق ژنو یعنی زانو زدن قدرت های بزرگ در پیشگاه ملت بزرگ ایران» باور کنیم. البته شما برای باور کردن خزعبلاتی از این احمقانه تر هم آزاد هستید.
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    بس کن اخوی بستن هم تلاش می خواهد؟ تعطیل کردن تلاش می خواهد؟ کدام تلاش؟ تلاش راهبرد مدالیته گام به گام بود که همه بهانه های آژانمس را از بین برد. وگرنه انتشار چنین گزارش هایی هر چه بخواهد قطعا تلاش ما را نمی خواهد
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    بله اخوی. اگر شماها باشید اصلا آرمش به ملت حقنه میشه. مگه نه؟
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    برای آمریکایی ها که نگفت!!
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    آب بریز اونجا که میسوزه!
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا فکر میکنید رهبری بابت کلمه به کلمه برجام و ذره ذره مذاکرات دولت و عملکرد های آنها باید نظر بدهد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس