استقلال برای بازپس گرفتن صدر جدول در ایستگاه پایانی نیم‌فصل لیگ پانزدهم کار دشواری برابر شاگردان آماده علی دایی دارد. صبا هم اگر استقلال را ببرد بالاتر از این تیم در جدول قرار خواهد گرفت.

استقلال در آزادی به صبا بباز نیستگروه ورزشی مشرق - هفته پانزدهم لیگ برتر فردا (پنج شنبه) آغاز می شود و در یکی از دیدارهای حساس این هفته استقلال از ساعت 16:20 و با قضاوت احمد صالحی در آزادی میزبان صبای قم است.

 آبی‌ها در تمام ادوار لیگ برتر تنها 2 مرتبه مغلوب صبا شده‌اند، با این حال تقابل با صبایی که علی دایی در لیگ پانزدهم ساخته برای استقلال پرویز مظلومی آسان نخواهد بود.

* آبی‌ها شکست‌ناپذیر در آزادی
استقلال و صبا تاکنون در ادوار لیگ برتر 22 مرتبه برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل ثبت 10 پیروزی برای آبی‌ها و 10 تساوی به نام طرفین بوده است.

استقلال اولین بار در ایستگاه 17 لیگ چهارم از صبا 3 امتیاز گرفت. بیست و چهارم دی ماه سال 1383 هت‌تریک رضا عنایتی عاملی شد برای شکست صبا در اولین دیدار لیگ برتری دو تیم. آبی‌ها پس از آن 7 مرتبه دیگر در استادیوم آزادی از پس صبا برآمدند.

استقلال در بازی رفت لیگ پنجم با گل‌های عنایتی (2)، نیکبخت و سیاوش اکبرپور، تک ضربه مهدی‌زاده را سوزاند تا 4 بر یک نتیجه پرگل‌ترین دیدار دو تیم را به سود خود رقم بزند.

* 2 پیروزی صبا
آبی‌ها در دو بازی خارج خانه خود به صبا باخته‌اند آن هم در لیگ‌های هشتم و نهم. در مقابل هرگز پیش چشم هواداران‌شان در ورزشگاه آزادی برابر صبا مغلوب نشده‌اند و این مایه امیدواری طرفداران‌ آبی در دیدار فردا خواهد بود.

صبا اولین بار در دیدار شماره دهم دو تیم موفق شد با گل‌های شیث رضایی، کلاه‌کج و فضلی استقلال را (26 مهرماه سال 87) شکست دهد.
این تیم حدود یک سال بعد در قم دوباره از استقلال (2 بر یک) مغلوب ساخت و این پیروزی آخر قمی‌ها (15 فروردین 1389) بر استقلال بود.

استقلال در آزادی به صبا بباز نیست
* 7 نحس، 13 خوش‌یمن!
دیدارهای استقلال و صبا معمولا جذاب از آب درآمده است. با این حال در لیگ هفتم هر دو تقابل تیم‌های مذکور بدون برنده خاتمه پیدا کرد. در واقع این تنها فصلی بود که صبا و استقلال فقط به کسب 2 امتیاز از کل 6 امتیاز تقابل با یکدیگر رضایت دادند.

در هفته هفتم لیگ هفتم صبا با گل دقیقه 49 فریدون فضلی از استقلال پیش افتاد اما پژمان منتظری (59) آب رفته را به جوی بازگرداند. در بازی برگشت هم تساوی بدون گل دو تیم حوصله تماشاگران حاضر در استادیوم را سر برد تا بدترین نمایش تقابل‌های صبا و استقلال در سال 1386 رخ دهد.

استقلالی‌ها فقط در لیگ سیزدهم موفق شدند هر دو بازی فصل را از صبا ببرند و این در نوع خود جالب بود. آبی‌ها بازی رفت لیگ یادشده را (هفته چهارم) با تک گل محمد قاضی (32) از صبا بردند. در بازی برگشت هم (هفته 19) قاضی (40) و منتظری (65) گل زدند تا تک ضربه غلامرضا عنایتی برای صبا مانع از شکست قمی‌ها در خانه نشود.

* آرش لک را 6تایی می‌کند؟
آرش برهانی طی لیگ‌های نهم تا دوازدهم 8 گل به صبا زد. آقای گل اسبق لیگ 2 گل به ارشاد یوسفی در لیگ نهم زد. بعد نوبت به مهدی واعظی رسید تا درون دروازه صبا 3 مرتبه برابر برهانی آبی‌ها – در لیگ دهم- تسلیم شود. آرش 3 گل هم در لیگ‌های یازدهم و دوازدهم به حامد لک زد تا تعداد گل‌های لیگ برتری‌اش مقابل صبا به عدد 8 برسد.

قابل توجه اینکه برهانی در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم نیز حامد لک را از شم گلزنی خود بی‌بهره نگذاشت تا 2 گل به این گلر درون دروازه تراکتورسازی بزند. به عبارت ساده‌تر اگر آرش امروز موفق به گلزنی برابر حامد و صبا شود، برای ششمین بار لک را وادار به تسلیم خواهد کرد.

جدول 22 تقابل استقلال و صبا در ادوار لیگ برتر

تیم

تعداد بازی

برد

برد‌ خانگی

باخت

باخت خانگی

تساوی

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

امیاز خانگی

امتیاز خارج‌خانه

استقلال

22

10

8

2

-

10

34

21

13+

40

25

15

صبا

22

2

2

10

2

10

21

34

13-

16

12

4

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس