کد خبر 509613
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

رئیس‌جمهور در پیامی به نخستین کنگره ملی سربازان صلح ایران بر لزوم مبارزه با خشونت و تروریسم تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی به نخستین کنگره ملی سربازان صلح ایران که توسط علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی قرائت شد بر لزوم مبارزه با خشونت و تروریسم تاکید کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

در جهان پرآشوب امروز ترویج فرهنگ صلح و دوستی از ارزنده‌ترین تلاش‌ها و پسندیده‌ترین تدابیر لازم در جامعه بشری است.

تثبیت صلح و امنیت پایدار و بسترسازی برای مقابله با افراط گرایی، خشونت و تروریسم جز از طریق توسعه فرهنگ اعتدال، مدارا و گفت‌وگو حاصل نمی‌شود.

در ادامه این پیام آمده است: در این مسیر می‌توان با ایجاد زمینه‌های ذهنی مشترک و ارتقای فرهنگ احترام به حقوق و کرامت انسانی و همچنین جایگزینی تعامل مبتنی بر صلح و عدالت به جای زبان زور و خشونت، جهانی سالم و پرنشاط برای زندگی بهتر بشریت فراهم آورد.

در این پیام تاکید شده که جمهوری اسلامی ایران به حق در قامت پرچمدار موج ضدخشونت و افراطی‌گری در منطقه و جهان قد برافراشته و ابلاغ پیام رحمت را که همان آموزه‌ قرآن کریم است وظیفه ملی و دینی خود می‌داند.

این پیام می‌افزاید: دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ صلح و گفت‌وگو برپایه احترام متقابل و پرهیز از خشونت که دنیای امروز را بیش از هر زمان دیگر آلوده است از هیچ کوششی دریغ نکرده است و نخواهد کرد.

این پیام تصریح می‌کند: پیشبرد دیپلماسی صلح و گسترش فرهنگ مدارا و فایق آمدن بر چالش‌های بین‌المللی با تکیه بر ارزش‌های جهانشمول که ریشه در فطرت پاک انسانها دارد، گفتمانی است که دولت یازدهم آن را در قالب طرح مقابله با خشونت و افراطی‌گری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رساند.

این پیام ادامه می‌دهد: خانه سرباز صلح ایران که متشکل از سربازان و فعالانی است که در دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کردند با توجه به درک تالمات و مشکلات ناشی از جنگ و خشونت می‌تواند با تلاشهای ارزنده خود پیام‌آور صلح، انسان‌دوستی و نوید بخش جهان عاری از خشونت و افراط‌گریای باشد.

در پایان این پیام آمده که اینجانب با تقدیر و تشکر از همه مجاهدان صلح امیدوارم شما و هم‌قطارانتان در خانه سرباز صلح ایران بتواند همنوا با آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی ایران برای نهادینه کردن و اعتلای گفتمان صلح گامهایی برداریم تا شاهد جهانی سالم و انسانهایی برای نسل‌های فعلی و آینده باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس