کد خبر 509186
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

اخاذ سابقه‌دار اینترنتی با جعل عنوان پزشک جراح در شبکه‌های اجتماعی، ١٤٩ زن در سراسر کشور را فریب داده بود.

به گزارش مشرق، زنی شاهرودی با حضور در مركز پلیس فتای این شهرستان از فردی به جرم اخاذی و کلاهبرداری شکایت کرد. او در یکی از سایت‌های همسریابی با فردی که خود را پزشک و جراح معرفی کرده بود، آشنا و این دوستی مجازی به دیداری واقعی در شاهرود منجر شده بود.

پزشک قلابی با وعده ازدواج و جلب اعتماد شاکی و خانواده‌اش، تصاویر خصوصی و دو فقره چک سفید امضا از آنها گرفت و پس از مدتی با تهدید به انتشار تصاویر این دختر، مبالغی اخاذی کرد.

سرهنگ روح‌الامین قاسمی؛ فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران پلیس فتای شاهرود بلافاصله پس از تشکیل پرونده با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات خود را آغاز کردند. قاسمی افزود: با استفاده از مشخصات اعلام‌شده از سوی شاکی و پیگیری‌های مستمر پلیس، محل سکونت متهم واقع در شهریار شناسایی شد. 

به گفته وی، مأموران انتظامی به دنبال اعزام به تهران و دستگیری پزشک قلابی بودند که شاکی به پلیس مراجعه کرد و از حضور مجدد متهم در شاهرود خبر داد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم با گرفتن خودرو شاکی در حال تردد در خیابان‌های شهر بود که در اقدامی ضربتی توسط مأموران انتظامی پس از تعقیب‌و گریز و اجرای طرح مهار متوقف و دستگیر شد. 

وی گفت: متهم سابقه‌دار این پرونده در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه بود، اما با مشاهده اسناد و مدارک غیرقابل انکار پلیس، لب به اعتراف گشود.  فرمانده انتظامی سمنان افزود: این اخاذ اینترنتی که ٣٥ سال دارد،فوق دیپلم است و با جعل عنوان یک پزشک یاسوجی و استفاده از مهر و شماره نظام پزشکی وی، خود را پزشک جراح معرفی کرده بود.  قاسمی گفت: متهم عکسی با روپوش پزشکی در اتاق عمل تهیه کرده و با استفاده از آن تاکنون با ١٤٩ زن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ارتباط داشت.  فرمانده انتظامی استان سمنان به سوابق کیفری متهم در زمینه سرقت، کلاهبرداری و اخاذی اشاره و اضافه کرد: پزشک قلابی در تحقیقات تخصصی مأموران پلیس فتا به کلاهبرداری و اخاذی از ١٠ زن دیگر در سایر نقاط کشور اعتراف کرد.


منبع: شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس