عادل فردوسی پور در دیدار وولفسبورگ و منچستریونایتد در حالی که کریس اسمالینگ لنگ لنگان در دوربین های تلویزیونی مشخص بود، چند دقیقه متوجه حضور کاپیتان منچستر نشد و اعلام کرد که این تیم با 10 نفر به بازی ادامه می دهد.

گاف بزرگ فردوسی پور در گزارش دیدار وولفسبورگ و منچستریونایتد
گروه ورزشی مشرق - سه شنبه و چهارشنبه‌ گذشته هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند.

در یکی از حساس ترین دیدارهای سه شنبه شب، وولفسبورگ در فولکس واگن آره‌نای میزبان منچستریونایتد بود و موفق شد با شکست 3-2 شیاطین سرخ علاوه بر صعود به عنوان تیم اول سند حذف شاگردان لوئیس فن خال را هم امضا کند.

گزارش این دیدار که از اهمیت بالایی برخوردار بود و از شبکه سوم سیما به صورت زنده و مستقیم پخش شد برعهده عادل فردوسی پور بود. مجری - تهیه کننده برنامه 90 که معمولا به حواشی بازی هم اشاره می کند و از این جهت طرفداران زیادی هم درمیان فوتبال دوستان دارد، در اواخر این بازی یک گاف بزرگ داد که از یک گزارشگر حرفه ای در این سطح بعید به نظر می رسد.

در دقیقه 77 بازی و زمانی که منچستر 2-1 عقب بود و در دیدار همزمان آیندهوون گل تساوی را به زسکا زده بود و این حکم به حذف شیاطین سرخ می داد، کریس اسمالینگ مدافع و کاپیتان منچستریونایتد به علت مصدومیت به بیرون زمین منتقل شد تا مداوا روی وی صورت بگیرد. فردوسی پور با اشاره به این نکته که فن خال سه تعویض خود را انجام داده گفت: از در و دیوار برای فن خال و منچستری ها می بارد و اگر اسمالینگ هم نتواند به زمین بگردد کار منچستر در دقایق باقیمانده بسیار سخت خواهد بود.

گاف بزرگ فردوسی پور در گزارش دیدار وولفسبورگ و منچستریونایتد
اما اسمالینگ 2 دقیقه بعد در حالی که کنار زمین ایستاده و منتظر دستور داور برای ورود به زمین بود به زمین برگشت و اتفاقا در صحنه گل دوم منچستر و گل سوم وولفسبورگ که به فاصله 2 دقیقه اتفاق افتاد حضور داشت و دوربین های تلویزیونی وی را که با بازوبند کاپیتانی کاملا قابل تشخیص بود به وضوح نشان دادند. با این وجود عادل فردوسی پور کماکان اصرار داشت که منچستر 10 نفره است!

فردوسی پور تا دقیقه 86 متوجه اشتباه خود نشد و در صحنه ای که دوربین اسمالینگ را نشان داد عادل به اشتباه خود پی برد و به حضور لنگ لنگان این مدافع اشاره کرد.

گاف بزرگ فردوسی پور در گزارش دیدار وولفسبورگ و منچستریونایتد

به هر جهت دادن گاف به این واضحی برای گزارشگری که از امکانات، اطلاعات و کمک های زیادی بهره می برد انتظار نمی رود و اگر این خطا از سوی جواد خیابانی رخ داده بود بدون شک تا امروز چند بار در شبکه های اجتماعی و سایت ها دست به دست می گشت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    بیچاره خیابانی!
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    خیابانی اگه این سوتی رو داده بود, الان همه دادشون دراومده بود
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    چه ربطی به گاف داره عزیز!!!؟ مشخصه اون لحظه نگاهش به مانیتور اینترنت بوده ...گافهای خیابانی و بقیه گزارش گرها بیشتر به خاطر حرف های احساسی یا غیر منطقی و جمله بندی های اشتباه هست یا حتی اشتباه گفتن نام بازیکنان نه ندیدن یک صحنه که تقریبا تمام گزارشگرهای صداوسیما این گاف ها رو دارن... این مطلب شما از روی حب و بغض و کینه هست
  • خرزوخان ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    بی خی خیل
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    جالبه همین چند روز پیش بود عادل داخل شبکه سه می گفت گزارش ایران استرالیا خیابانی بهترین گزارش تاریخ فوتبال صداوسیما هست!! حقیقتش من خیابانی رو به خاطر ملی گرای ایشون دوست دارم ولی بزرگترین ضربه رو به خیابانی خود خیابانی زد نه به خاطر گاف ها و سوتی های بزرگ ایشون در بعضی گزاریش ها بلکه رفتار ایشون در برنامه آقای گزارش گر اون طوری با مهمانان کمی تحقیر امیز رفتار کردن و امتیازات صفر و یک و..!! به مهمانان دادن در مقایسه با فردوسی پور که کمی حرمت نگه می داشت و امتیازات صفر و یک هم نمی داد خویشتن داری می کرد بدجوری در شبکه های اجتماعی کار رو برای ایشون خراب کرد...
  • عاشق فوتبال ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    آقای ناشناسی که میگی اون لحظه چشمش به مانیتور بوده..... من از طرفدارای پر و پا قرص عادل هستم و با فاصله بهترین گزارشگر ایرانه اما اگه بازی رو میدیدی اینو نمیگفتی. همون جوری که مشرق هم نوشته 6 دقیق طول کشید بفهمه و دقیقا تو دو تا صحنه گل با بازوبندش کامللا مشخص بود... البته هر کسی ممکنه بعضی وقت ها اشتباه کنه و مشرق یک کم بزرگ نمایی کرده
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    چرا الکی شلوغش میکنی مشرق ... این اصلا در حد یک خبر نبود ... هرکی بازی رو میدید متوجه میشد که به این نمیشه گفت گاف !!!
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    اولا چرا فکر می کنی من آقا هستم!؟ چون شما یک انسان سنت گرای وابسته به احزاب راست اصول گرا مثل مشرق هستی چنین حدسی زدی!؟ دوما من نمی گم عادل گاف یا سوتی نمیده منظور من این هست که ندیدن یک صحنه که حتی داور هم نمی بینه با گاف یا اشتباه در تشخیص و عملکرد صحنه ای که بارها دیده فرق داره گاف یعنی اشتباه در عملکرد یا اشتباه در تشخیص صحنه ای که شما دیدی! نه ندیدی!
  • محمد ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    مشرق جان فردوسی پور متوجه حضور اسمالینگ بود، چون تیم منچستر هر سه تا تعویضش را انجام داد فردوسی پور گفت اسمالینگ یا باید بیرون بره یا فقط لنگ لنگان در زمین قدم بزنه، در واقع منظور فردوسی پور از ده نفره شدن منچستر کنایه به مصدومیت و عدم کارایی اسمالینگ در زمین مسابقه بود که عملا امکان تعویضش هم فراهم نبود!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس