تصاویر زیر ماشینی را نشان می دهد که شهیدان زین الدین در سال 63 زمانی که برای سرکشی به سمت منطقه سردشت عازم می شوند مورد اصابت آرپی جی نیروهای ضد انقلاب قرار می گیرند و به شهادت می رسند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید مهدی زین الدین فرمانده دلاور لشکر علی بن ابی طالب قم تنها 23 سال داشت که به فرماندهی تیپ 17 علی بن ابی طالب(ع) منصوب می شود. پس از مدتی تیپ 17 به لشگر ارتقا یافت و آقامهدی فرمانده این لشگر شد. عملیات های "والفجر" که سپری شدند، زمزمه آزادسازی جزایر مجنون برخاست. آقا مهدی به عنوان طراح و برنامه ریز اصلی عملیات وارد عمل شد. نبرد خیبر آغاز شد و مهدی دلاور، سرافراز و سربلند از جزایر مجنون بیرون آمد و دشمن مایوس و ناتوان از فرمانده جوان 23 ساله ای که باعث شکستش شده بود، با عنوان «خیبرشکن» نام می برد. تا آنجا که به گفته فرماندهان عالی رتبه جنگ، آقا مهدی نخستین کسی بود که طلسم نبرد روز را شکست.


در آبان سال 1363 شهید زین الدین به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از باختران به سمت سردشت حرکت می کنند. در آنجا به برادران می گوید: من چند ساعت پیش خواب دیدم که خودم و برادرم شهید شدیم!

موقعی که عازم منطقه می شوند، راننده شان را پیاده کرده و می گویند: خودمان می رویم. حتی در مقابل درخواست یکی از برادران، مبنی بر همراه شدن با آنها، برادر مهدی به او می گوید: تو اگر شهید بشوی، جواب عمویت را نمی توانیم بدهیم، اما ما دو برادر اگر شهید بشویم جواب پدرمان را می توانیم بدهیم.

همسر شهید مهدی زین الدین در جایی از نحوه ی شهادت همسرش چنین روایت می کند: "آقا مهدی راه می افتد از بانه برود پیرانشهر در یک جلسه ای شرکت کند. طبق معمول با راننده بوده ولی همان لحظه که می خواسته اند راه بیفتند، مجید که از اقوام آقا مهدی بود می رسد و آقا مهدی هم به راننده می گوید دیگر نیازی نیست شما بیایید با برادرم می روم. بین راه هوا بارانی بوده و دیدشان محدود. مجبور بودند یواش بروند. که به کمین ضد انقلاب برمی خورند. آنها آر پی جی می زنند که می خورد به ماشین و مجید همان جا پشت فرمان شهید می شود. آقا مهدی از ماشین پایین می آیدتا از خودش دفاع کند و تیر می خورد."

تصاویر زیر مربوط به ماشینی است که شهیدان زین الدین در آن مورد اصابت آر پی جی نیروهای ضد انقلاب قرار گرفتند. در این تصاویر خانواده شهیدان زین الدین از جمله پدر شهیدان زین الدین که چند سالی است به رحمت خدا رفته است، در حال بازدید از ماشین هستند.

 

 

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    3 0
    السابقون السابقون..اولئک المقرّبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس