کد خبر 507245
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

سوشی به عنوان یکی از گرانترین غذاهای دنیا،غذایی مشهور است که دارای قدمت بوده و با ظاهر امروزی اش بسیار تفاوت دارد.

به گزارش مشرق، بسیاری زادگاه این غذا را چین می دانند اما امروزه غذای ملی برخی کشورهای آسیایی از جمله ژاپن محسوب می شود و این کشور در ارائه سوشی مدرن امروزی پیشگام است.

برای تهیه سوشی آداب خاصی وجود دارد که این رسوم به هنگام تزیین به اوج خود می رسد و تهیه هر سوشی در نهایت بیشتر به خلق یک اثر هنری شباهت دارد.

سوشی های امروزی از ملل مختلف به ویژه غرب تاثیر گرفته اند و با طرح های مختلفی در رستورانهای مشهور دنیا سِرو می شوند و برای چشیدن آن گاه پول خوبی باید پرداخت.

قدمت سوشی در حدود یک هزار و 800 سال تخمین زده شده و از برنج پخته ،ماهی خام ،سزیجات ،تخم مرغ و چاشنی سرکه تهیه و به صورت سرد سِرو و خورده می شود.

سوشی های جالبی را مشاهده می کنید که به شکل ماهی درست شده اند.

{$sepehr_album_34289}


منبع: توریسم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    1 0
    سلام هیچ چی به گرد آبگوشت ما ایرانی ها نمی رسه. غذای اهل بهشت هم بگوشته!سوشی چیه. از این که ایرانی ام خیلی خوشحالم. چون آبگوشت خور شدم.
  • پری ترشیده ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    دهنم آب افتاد منم میخوام
  • مهران ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    چه اسم مسخره ای داری مثلا که چی؟؟؟ ترشیده!!
  • ناشناس ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    میگو خام بامزه هست ولی ماهی خام اه اه.چطور میخورن..البته یه نمونه ماهی خام که طرف جنوب درست میشه و بهش سور میگن خیلی خوشمزه و ملسه..بهمه ماهی دوستان پیشنهاد تستشو میدم.
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    ما شام سوشی داریم ...
  • پری1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    یعنی قشری و مرتجح نیستمممممم
  • کمال قشقایی ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    ما توی چین سوچی خوردیم بایدچندباری خورد تا عادت کرد.... در یک جمله بگم حلوای ...... تا نخوری.......
  • amin ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    قیافش که چندش آوره
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    والله ما جنوب ( بندرعباس ) غذای نپخته نداریم میگو خام هم خوب نیست مریض میشین چون یه نوع انگل داره بعضیا شون باعث مریضی و مرگ میشه حتما باید بپزین . ماهی سورم ماهی نمک سوده اونم تو گرما توآفتاب میزارن تا عمل بیاد با گرما اینجا ما خودمون جزغاله میشیم چه برسه ماهی فلک زده اونم تو 8 . 9 ساعت در روز مغز پخت میشه خخخ..
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    ماهی توی نمک زیاد تعریف داره ؟
  • میثم ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    چه شکمو!!
  • مهگانه ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    متأسفانه هنوز هم که 36 سال از انقلاب می گذرد خارجی پسندی و ندیدن توانمندیهای ملّی خود در ایران ما بیداد می کند ! نمونه اش همین که مشرق عنوان غذای 1800 ساله را داده که هموطنان بیشتر از این از خود وا بروند پس من یک غذایی را نام می برم اصیل ، 100% ایرانی و با جاودانی بیشتر از دو هزار سال ! این غذا حتی امروز یکی از ارزشمند ترین غذاها شمرده می شود در سال 1374 خانم دکتر آذر متخصص تغذیه و استاد دانشگاه تعریف کردند با پژوهش بسیار و تهیه مقاله از این غذا به آمریکا رفتند و امید داشتند که در آنجا این تحقیق با استقبال زیاد روبرو شود متوجه شدند خود آمریکایی ها بجای یک مقاله قبلاً سه یا چهار مقاله از شگفتی های این غذای ایرانی تهیه کرده اند ! بله ترخینه غذایی ساده مقوی بهداشتی و حتی با تأثیر ضد باکتری و پیشگیری از مریضی است که این را تا اینجا این پزشکان والامقام می دانستند اما بنده گفتم خانم دکتر مهم ترین خاصیّت این غذا را نمی دانید پرسیدند چطور ؟ گفتم این غذا یکی از عوامل پیروزی ایران در اکثر جنگ های باستانی با یونان و روم بوده است ! می دانیم که مسئله تدارک غذا برای ارتشها حتی تا امروز یکی از دشواریهای جنگی بوده و تغذیه نیروها همیشه تأثیر تعیین کننده در سرنوشت جنگ داشته است ( از این بگذریم که رزمندگان دفاع مقدّس در موقعیّت هایی حتی با چند روز گرسنگی تاب می آوردند زیرا تغذیه الهی و امدادهای غیبی شامل حال آنها بود ) ترخینه غذایی است که تهیه اولیّه آن بسیار وقت گیر و مفصل است ، خیساندن گندم و تخمیر و ممزوج کردن با دوغ و سبزیجات مفید و معطّر و سپس ولو کردن چند روزه برای خشک کردن آن زیر آفتاب و نهایت اینکه این غذا به صورت گلوله های خشک و سبک در می آید از این به بعد کار بسیار ساده و راحت و سریع است . جنگاور ایرانی آن را در کوله پشتی می گذاشت و هر کجا هم می رفت فقط دو چیز لازم داشت آب و آتش ! که همیشه همه جا فراهم می شد آن را در آب جوش می انداخت و به هم میزد و سپس آش خوشمزه و مفیدی فراهم می شد که خوردنش در عین نیروبخشی باعث سنگینی معده و کم تحرکی هم نمی شد این یکی از بهترین غذاهای ساده و سالم دنیا است که خیلی بیشتر از اینها باید روی آن کار کرد و آن را معرفی کرد حتی به هموطنان ! که سن بنده اجازه نمی دهد . اگر فرصتی دیگر پیش بیاید در مورد غذای مهم اسبان ارابه های جنگی ایران هم برایتان خواهم نوشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس