کد خبر 506395
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

ايالات متحده آمريکا روز سه شنبه تحريم‌هاي مالي جديدي را عليه ۶ فرد و تعدادي شرکت که با برنامه اشاعه سلاح کره شمالي در ارتباط بوده‌اند، وضع کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت خزانه داري آمريکا اعلام کرد: تحريم‌هاي جديد واشنگتن، نيروي راهبردي موشکي کره شمالي، 2 بانک و 3 شرکت کشتيراني را که در برنامه تسليحاتي کره شمالي نقش داشته‌اند، هدف قرار داده است.

بانک تجاري تانچون، شاخه مالي شرکت معدني و بازرگاني کره شمالي که مسئوليت صادرات سلاح اين کشور را بر عهده داشته است، از جمله بانک هايي است که تحريم شده است.

5 بانک ديگر کره شمالي که 2 مورد آن در سوريه و 2 مورد ديگر در ويتنام شعبه داشته اند نيز از سوي آمريکا تحريم شده اند. شعبه بانک تجارت خارجي کره شمالي در روسيه نيز تحريم شده است. تحريمهاي آمريکا کليه شهروندان يا شرکتهاي اين کشور را از انجام مبادلات مالي با افراد و شرکتهاي کره شمالي برحذر داشته است و دارايي هاي هر شرکت يا فرد آمريکايي در صورت نقض اين قوانين، توقيف مي شود.

آدام ژوبين معاون بخش تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خارجه آمريکا گفت: کره شمالي با گسترش برنامه اتمي و ادامه اشاعه تسليحات کشتار جمعي و سلاح هاي متعارف، صلح و امنيت بين المللي را تهديد مي کند.

کره شمالي به خاطر برنامه هاي موشکي و هسته اي با تحريم هاي اقتصادي و سياسي شوراي امنيت سازمان ملل مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس