کد خبر 506374
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

شايد هيچ‌كس باور نمي‌كرد كه روزي سينماي انيميشن ايران به جايگاهي دست يابد كه فروش يك فيلم در آن به رقم ميلياردي برسد.

به گزارش مشرق، شايد هيچ‌كس باور نمي‌كرد كه روزي سينماي انيميشن ايران به جايگاهي دست يابد كه فروش يك فيلم در آن به رقم ميلياردي برسد؛ رقمي كه براي بسياري از فيلم‌هاي رئال سينماي ايران كه از سوپراستارهاي سينما استفاده كرده بودند نيز محقق نشده است.

اين آرزو البته با «تهران ۱۵۰۰» محقق شد. «تهران ۱۵۰۰» هم، اما نه براي مخاطب كودك، بلكه براي بزرگسالان ساخته شده بود و براي فروش بيشترش هم از شبيه‌سازي چهره بازيگران سرشناسي همچون مهران مديري، بهرام رادان، هديه تهراني، حبيب رضايي و حسام نواب‌صفوي استفاده شده بود و با همين ترفند، توانست به فروش نسبتاً خوبي دست پيدا كند.

البته نگارش چنين قصه‌اي كه بر پايه‌ حضور چهره‌هايي سرشناس در آن طراحي شده بود، هزينه توليد بسيار بالايي را روي دست توليدكنندگان خود گذاشت و به همين دليل «تهران ۱۵۰۰» حتي با وجود اقبال نسبي مخاطب نتوانست راه را براي اكران انيميشن‌هاي بعدي باز كند و همچنان كسي جرئت سرمايه‌گذاري روي اين گونه از سينما را نداشت.

 ساخت و اكران انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» اما اتفاق مباركي بود كه نشان داد، مي‌شود با هزينه‌هايي معقول‌تر يك انيميشن سينمايي موفق و قابل دفاع را توليد كرد و البته نگران بازگشت سرمايه آن نيز نبود. اثري كه در زمينه كيفي داراي شاخصه‌هاي جهاني توليد انيميشن باشد و البته بتواند مخاطب داخلي را به سينماها بكشاند. جالب آنكه تيم سازنده اين اثر برخلاف رويه‌ گروه‌هاي قبلي كه براي جذب عموم مخاطبان يا به استفاده از شمايل چهره‌هاي سرشناس متوسل مي‌شدند يا به روايت داستان‌هاي براي بزرگسالان، به سراغ يك قصه جذاب و پركشش ديني رفت و به جاي دلبستن به حضور بزرگسالان، اثري را براي گروه سني كودكان و نوجوانان توليد كرد كه با استقبال هر دو گروه كودكان و بزرگسالان روبه‌رو شد.

«شاهزاده روم» در حالي كه بدون سرگروه سينمايي روانه بازار اكران فيلم شده بود، توانست در مدت محدود اكران خود به رقم فروش نزديك به يك و نيم ميليارد برسد. اين در حالي است كه بسياري از اهالي سينما كه پيش از اين شكست نمونه‌هاي مشابه انيميشن‌هاي سينمايي را در گيشه اكران ديده بودند، تصور نمي‌كردند اين اثر بتواند در چرخه اكران آن هم بدون برخورداري از سرگروه سينمايي به رقم فروش چشمگيري دست پيدا كند.

اين فروش اما در حالي هم اتفاق مي‌افتد كه «شاهزاده روم» در مسير خود رقباي بسياري را از سينماي رئال پشت سرگذاشته است. رقبايي كه در هركدام از آنها تعدادي از ستارگان سينما حضور داشتند ولي با اين همه نتوانستند در اين رقابت به شاهزاده روم برسند. بدون شك قرار گرفتن انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» در صدر ليست فروش سينماهاي ايران، اتفاقي مبارك براي سينماي ايران است كه بايد آن را به فال نيك گرفت و براي تكرار چنين اتفاقاتي تلاش كرد تا تبديل به جرياني دائمي در عرصه سينمايي كشور شود.


منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    برای ساخت شاهزاده روم 2 میلیارد هزینه کردن که تا الان 1.5 میلیارد فروخته یعن اگه 500 تای دیگه بفروشه تازه رسیده به اصل سرمایه به نظرم بهتره تلوزیون این اثر رو خریداری کنه که هم کمکی کرده باشه به عوامل سازنده ی این اثر و هم برای مردم نشونش بده و وجه ی انیمیشنی ایران بیاد بالا ضمنه اینکه این اثرو میتونن به کشورهای دیگه هم بفروشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس