حدود دو هفته پیش ماجرایی در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر اتفاق افتاد که از سه روز گذشته شایعه‌سازی‌هایی در این‌باره به وجود آمده است.

به گزارش مشرق، انتشار شایعات متعدد کاذب در رابطه با باز کردن بخیه یک کودک خمینی‌شهری در شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا اصل ماجرای اتفاق افتاده در بیمارستان خمینی‌شهر را در گزارشی از زبان مسئولان مربوطه جویا شویم چراکه اساسا موضوع آن طوری نبوده که برخی رسانه‌ها بدان پرداختند.

ماجرایی که حدود دو هفته پیش در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر اتفاق افتاد و از سه روز پیش شایعه‌سازی‌هایی در این‌باره به وجود آمده و موجی از اطلاعات غلط و عکس‌های ناصحیح در شبکه‌های مجازی منتشر شد. اتفاقی که طی آن نه تنها زخم چند میلیمتری را 6 تا 10 سانت و حتی بیشتر مطرح کردند، بلکه برای بازی با افکار عمومی، بیمار را که پسربچه بود، دختری خردسال مطرح کردند و حتی برای تاثیر بیشتر محل زخم که زیر چانه و کمتر در معرض دید است را روی صورت و نیازمند به عمل زیبایی عنوان کرده بودند.

موضوعی که جز بازی با افکار عمومی و ایجاد التهاب و یا حتی برخی تسویه حساب‌های شخصی هدف دیگری را دنبال نمی‌کرد، البته با وجود همه این موارد نباید قصور پزشک و پرستار دخیل در این ماجرا را نیز کم رنگ دید، آن‌ چیزی که مشخص است در این مسئله و موارد مشابه دیگری در بیمارستان‌های کشور چنین کم‌کاری‌هایی به دلایل مختلف روی داده و می‌دهد و شاید رسانه‌ای شدن درست این ماجرا آغازی بر پایان این اتفاقات تلخ باشد.

در این باره هیچ شکی وجود ندارد که چنین اقداماتی و حتی اقدامات کمتر از این مضموم و مورد سرزنش است و کوچک‌ترین کوتاهی در امر سلامت مردم پذیرفتنی نیست. به واقع اهمیت حوزه سلامت برای یک جامعه از اصلی‌ترین مباحث و در رتبه موضوعات درجه اول است که شکل گیری طرح‌هایی نظیر طرح تحول سلامت در همین راستا است.

انتظار مردم هم از پزشکان و جامعه پزشکی که به کوچک‌ترین موضوعاتی حتی در حد یک سریال طنز تلویزیونی معترضند این است که روز به روز و همگام با افزایش تعرفه‌ها، کیفیت خدمات و احساس مسئولیت خود را افزایش دهند.

همچنین وزارت بهداشت و مسئولانی که از راه‌های دور و نزدیک در مورد این حادثه اظهار نظر کردند و مدیران را تعلیق و برکنار نمودند واجب است که نظارت خود را بر همه حوزه‌های درمانی کشور ارتقا دهند تا مشابه این اتفاق نه در اصفهان که در هیچ کجای دیگری رخ ندهد، اتفاقاتی که شاید از دید دوربین‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی دور می‌مانند.

اما موج جعلی رسانه‌ای در این اتفاق و بازی با افکار عمومی و ناراحت کردن مردم مسئله‌ای است که نباید به سادگی از آن گذشت و درد آن از اصل ماجرا کمتر نیست. اتفاقی که به یک رسم نامطلوب در کشور مبدل شده و گاه و بی‌گاه به بهانه‌های مختلف نظیر اسیدپاشی و موضوعات اجتماعی دیگر لکه بر حیثیت سرمایه اجتماعی می‌اندازد.

به نظر می‌رسد مسئولان در کنار برخورد با عاملان پزشکی این جریان باید فکری هم به حال تهدید کنندگان امنیت و روان اجتماعی بکنند.

** نمونه‌ای از تصاویر جعلی فضای مجازی

اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

 

اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

 

** و اما تصویر اصلی از پسربچه بیمار و زخم زیر چانه

اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

 

اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

 

** و حالا اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

ظهر روز یکشنبه 15 آذرماه با حضور مادر و کودک 5 ساله به اتفاق دادستان دادسرای نظام پزشکی شهرستان به موضوع پرونده تخلف دو تن از کارکنان پزشک و پرستار بیمارستان اشرفی رسیدگی و بسیاری از ابهامات در این ماجرا برطرف شد اما بازهم طبق معمول ارائه اطلاعات غلط به افکار عمومی یکی از دستاوردهای شبکه‌های اجتماعی و البته رسانه‌های غیرحرفه‌ای است.

طبق اطلاعات مطرح شده در این جلسه دادرسی صدرا زاهدپور کودک 5 ساله از اهالی استان خوزستان و شهرستان ایذه ساکن خمینی‌شهر است که به علت بریدگی زیر چانه به طول 6-10 میلی‌متر هفته گذشته به همراه مادر خود به بیمارستان اشرفی مراجعه نموده و زخم وی دو بخیه می‌شود. پس از پایان مداوا به علت همراه نداشتن مبلغ 105 هزار تومان هزینه درمان، بخیه‌های این کودک مجدداً به دستور پزشک و توسط پرستار متخلف باز می‌شود.

در حال حاضر بعد از گذشت مدت زمانی از این اتفاق، زخم کودک خردسال در حال التیام و بهبودی کامل بوده و نیازی به هیچ‌گونه عمل زیباسازی و جراحی وجود ندارد و اظهارنظرها در این مورد کذب است.

موضوعی که قبل از انتشار هرگونه خبر در فضای مجازی و رسانه‌های استان در هفته گذشته برخورد قاطع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در پی داشته و به تعلیق پزشک و پرستار متخلف منجر شد.

** از قصوری که پذیرفته نیست تا تحریک خانواده بیمار

مسئول بخش پرستاری یکی از بیمارستان‌های اصفهان در این رابطه می‌گوید: قضیه بخیه فقط و فقط به درخواست مادر کودک در حین انجام اقدامات اولیه درمان و به دلیل عدم بیمه درمانی و تمکن مالی والدین پیش آمده و مادر این کودک به بیمارستان اعلام کرده است که پولی برای درمان ندارد و پزشکان به والدین بیمار اعلام می‌کنند که زخم شدیدی متوجه فرزندشان نشده است.

وی افزود: والدین کودک پس از اینکه متوجه می‌شوند زخم کودکشان خیلی عمیق نیست تصمیم بر بازگرداندن او از بیمارستان می‌کنند و پرونده آن کودک نیمه‌کاره رها می‌شود. حتی هیچ‌کس هیچ هزینه‌ای بابت تشکیل پرونده آن شامل ویزیت پزشک، وسایل استفاده شده و زدن یک بخیه برای آن کودک پرداخت نکرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: والدین این کودک نزدیک به 10 روز پس از خروج از بیمارستان از طرف برخی تحریک شده‌اند که این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند تا رسانه‌ای شود؛ البته شاید قصوری اتفاق افتاده و سوء مدیریتی شده باشد اما موضوع در این حد که شایعات پیچیده شده نبوده است.

**جدیت دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان ماجرای کشیدن بخیه‌ها

حسن رحیمی نیز در رابطه با حوادث بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی شهرستان خمینی‌شهر می‌گوید: با توجه به اتفاق ناراحت‌ کننده در بیمارستان یکی از شهرهای استان اصفهان این قضیه با جدیت در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان معتقد است در این خصوص با عنوان اتهامی خودداری از کمک به مصدوم، پرونده قضایی تشکیل‌ شده و در حال رسیدگی است.

وی ضمن ابراز تأسف در این رابطه از بررسی این موضوع در دادسرای انتظامی نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تعلیق پزشک و پرستار مربوطه خبر داد.

** دستور بازداشت متخلفین بیمارستان اشرفی صادر شد

یوسف کریمی در خمینی‌شهر با اشاره به اینکه متخلفان بیمارستان اشرفی در موضوع مداوای کودک 5 ساله، برای تکمیل پرونده و تحقیقات تکمیلی با دستور مرجع قضائی بازداشت شدند، اظهار کرد: پس از احضار شاکی و اخذ اظهارات مادر و کودک 5 ساله در معاونت دادستانی شهرستان دستور احضار متهمین پرونده بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر صادر شد.

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر از رسانه‌های گروهی خواست تا زمان اعلام نهائی حکم و تشکیل دادگاه از هرگونه اظهارنظر متفرقه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بعضی به بهره‌برداری، جریان‌سازی و تخریب علیه این پرونده اقدام کرده‌اند، از ارائه اخبار تکمیلی از تحقیقات و نتیجه نهایی به مردم در آینده نزدیک خبر داد.

طبق اطلاعات کسب‌شده از یک منبع آگاه تحقیقات تکمیلی برای علت‌یابی و هدف از جریان‌سازی تخریبی به وجود آمده در فضای مجازی در خصوص موضوع پرونده بیمارستان اشرفی آغاز شده است و در آینده نزدیک اطلاعات تکمیلی به مسئولان ذی‌صلاح جهت تصمیم‌گیری ارائه خواهد شد.

** برخورد با متخلفان بیمارستان اشرفی / جریان رسانه‌ای برای یک چند میلیمتری

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه به صورت همزمان پرونده‌ای مجزا در دادسرای نظام پزشکی شهرستان تشکیل شده است، می‌گوید: مراجع قضایی و مسئولان شهرستان با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی  با تأکید بر اینکه این موضوع مربوط به 10 روز قبل بوده، معتقد است مسئولان شهرستان خمینی‌شهر به محض اطلاع از این تخلف علاوه بر برخورد قانونی و تعلیق متخلفان در هفته گذشته از خانواده کودک 5 ساله توسط فرماندار شهرستان دلجویی و تمام اقدامات پزشکی لازم انجام شد.

کریمی خطاب به برخی رسانه‌ها و کسانی که قصد جریان‌سازی و ایجاد خدشه به جایگاه جامعه پزشکی دارند، می‌گوید: اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده را توسط رسانه‌ها و افرادی که قصد موج‌سواری از این موضوع را دارند نمی‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه با مشاهده یک تخلف جریان سازی رسانه نباید باعث خدشه‌دار شدن اهالی خمینی‌شهر به عنوان شهر مذهبی و انقلابی شود، این طور اظهار نظر می‌کند: متأسفانه بعضی از افراد سودجو از طریق شبکه‌های مجازی باعث ایجاد دغدغه خاطر مردم و مخصوصاً خیرین بخش بهداشت و درمان خمینی‌شهر شده‌اند.

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه ریاست دادگستری و دادستان استان اصفهان با جدیت پیگیری این پرونده هستند خطاب به مردم و رسانه‌ها و جامعه پزشکان تصریح کرد: مردم شهیدپرور خمینی‌شهر و جامعه پزشکان و پرستاران اطمینان خاطر داشته باشند که با قاطعیت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و جای هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه خاطری در این رابطه وجود ندارد.

** آخرین وضعیت پرونده بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر/ اضافه شدن یک نفر دیگر به متهمان

بنابر این گزارش دو متهم اصلی این پرونده یعنی پزشک و پرستار اورژانس که دوشنبه شب به دستور مقامات قضایی بازداشت شدند، هم‌اکنون در حالت تعلیق به سر برده و با قرار وثیقه متناسب آزاد شده‌اند.

مهدی حاج‌باقری اظهار کرد: پیرو وظیفه ذاتی این سازمان پرونده متهمان بیمارستان اشرفی پس از جمع‌آوری شواهد، اطلاعات، تمام اظهارات مطلعان و متهمان تکمیل گردید.

وی از تکمیل اطلاعات پرونده خبر داده و تاکید کرد کیفرخواست لازم جهت صدور رای نهایی به هیئت بدوی نظام پزشکی شهرستان خمینی‌شهر ارسال شده است.

دادستان دادسرای نظام پزشکی خمینی‌شهر با اشاره به اینکه با قاطعیت با این قضیه برخورد کرده و اغماضی نخواهیم داشت، گفت: روز گذشته سه نفر از متهمان این پرونده شامل پرستار، پزشک و سوپروایزر تا اطلاع‌ثانوی و اعلام نتیجه و صدور رأی نهایی از کار معلق شدند.

بر اساس اظهارات حاج‌باقری در این حادثه دو نفر پزشک و پرستار اورژانس به صورت مستقیم و سوپروایزر بخش به صورت غیرمستقیم در این مسئله نقش داشته چرا که در مدیریت مالی این حادثه کوتاهی کرده و مسئول بخش با مدیریت بیمارستان هماهنگی لازم را به عمل نیاورده است.

طبق اعلام محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت به منظور بررسی این حادثه، هر دو دادگاه، تخلفات اداری دانشگاه و دادگاه نظام پزشکی، روز گذشته تشکیل جلسه داده و رسیدگی اولیه به این موضوع را آغاز کردند.

بر این اساس شب گذشته در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر بهداشت و مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد که مسئولان بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و ضمنا به مسئولان حراست، بازرسی و برخی از مسئولان دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 56
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    وزیر بهداشت در بازگو کردند واقعیت ضعیف عمل کرد
  • کبری ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خواهشمندم پزشکان محترم در کارشان جان بیماران را درنظر بگیرند خود بنده یکی از این قربانیان هستم که به علت قصور پزشکی دو بازوانم معیوب شده وعمری در حسرت سلامتی وشرمساری از دیده شدن بازوانم مباشم پزشک معالجم دربرابررای پزشکی قانونی وکمیسیون تهران که معیوبیت را تایید کرده اند میگه بهمن چکار میکنند به دارم که نمیکشند واقعا نهایت تاسف است که ذره ای وجدانشان ناراحت نیست اینگونه پزشکان نباید تنها با پر داخت دیه راحت شده وباز هم قصورات دیگری مرتکب شوند.
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    یعنی هزینه بخیه6تا 10 میلی متر در بیمارستان دولنی 105 هزارتومانننننننن؟؟؟؟؟ پس این همه شعار و بگیر و ببند تحول نظام درمان چی شدددددددددد؟ مابه التفاوت بنزین 80 تومانی و نان 35 تومانی و ووووووووو کجا میرهههههه؟؟
  • حمید احمدی ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق عزیز، بحث اصلی و دلیل شدت گرفتن اعتراضها، عدم مسئولیت پذیری پزشکان و هزینه های افسار گسیخته درمان است. شاید هزاران اتفاق مانند این به صورت روزمره در سایر بیمارستانها اتفاق بیفته اما کسی خبردار نمیشه. باشد که با این اعتراضها، وجدان به خواب رفته برخی پزشکان بیدار شود.
  • حمید احمدی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق عزیز، بحث اصلی و دلیل شدت گرفتن اعتراضها، عدم مسئولیت پذیری پزشکان و هزینه های افسار گسیخته درمان است. شاید هزاران اتفاق مانند این به صورت روزمره در سایر بیمارستانها اتفاق بیفته اما کسی خبردار نمیشه. باشد که با این اعتراضها، وجدان به خواب رفته برخی پزشکان بیدار شود.
  • محمد ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    متأسفانه بعضی از افراد سودجو از طریق شبکه‌های مجازی باعث ایجاد دغدغه خاطر مردم و مخصوصاً خیرین بخش بهداشت و درمان خمینی‌شهر شده‌اند. بهتره این افراد سود جو را دستگیر کنید تا اینطور باعث ایجاد تنش در اجتماع نشوند.
  • محمد ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اگرکسی وارد مغازه ای شد و بمقدار 100هزارتومان جنس برداشت و موقع خروج مدعی شد که پولی جهت پرداخت ندارد آیا مغازه دار جنس را از ایشان پس نمی گیرد؟خدمات و خدمات پزشکی هم قیمت دارد! طبق قانون اساسی خدمات درمانی رایگان است واگر دولت هزینه درمان را پرداخت کند این مشکلات پیش نمی آید.
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    هیچی دیگه، خود بیمار مقصر بوده!!
  • سید جواد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اصل اتفاقی هست که افتاده یک بخیه یا 100 بخیه زیر چانه یا روی پیشانی مهم کار غیر انسانی و غیراخلاقی پزشک بوده .
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    به لحجه اصفهونی بخونین: همراه بیمار: پرستار، واسه یه نخ و سوزن اینهمه پول مخین؟ چه خبره! پرستار: نخیرم، تا پولشو نستونیم ترخیص نمیکنیم! همراه بیمار: آقای دکتر چقده پولش زیادس! آقامون گفته اگر ارزونتر نمستونین، بازش کنین بریم! خودمون تو خونه چند کوک میزنیم خب میشد... و اینگونه بود که فاجعه اتفاق افتاد.
  • ايراني ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    بابا شما ديگه كي هستي؟؟؟؟ شرايط يه بچه 5 ساله رو با چي مقايسه ميكني؟؟؟؟؟؟؟
  • قریشی ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    نفست از جای گرم درمیاد یارووو انشالله کفگیرت به ته دیگ بخوره بچه ت یه چاک ده سانتی بخوره زیر چونه ش بعد دکتر بخیه شو باز کنه اونوقت با بقالی مقایسه کن ، مرفه بی درد.
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    این خیلی فرق داره پس انسانیت کجا رفته این جور که داری حرف میزنی انگار بویی از انسانیت نبردی حیوان ها هم در مواقع سخت به هم کمک میکنند ایا اگز بخیه ها رو چانه ی چسر بچه بود چیزی از پزشک کم میشد پس لطفا اول فکر کن بعد حرف بزن
  • امید ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    از قیاسی که کردی کاملا مشخصه چقدر حالیت میشه...!!!
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    بی خرد جان انسان وخدمات بالینی را با خرید پفک از مغازه مقایسه نکن
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    یعنی تو یه انسان و با اجناس بقالی مقایسه می کنی ؟؟
  • احمد ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    فرقش اینه که هیچ مغلزه داری سوگند بقراط را نمی خواند
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    برای انسانیت نرخ تعیین می کنی؟
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    سلامتی انسان ها جنس نیست که پس دادنی باشه عمو یادگار...نمیری تو غار...!
  • هابیل ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    چرت نگین بابا هم وزیر بهداشت هم معاونش و هم دادستان اصفهان تایید کردن و هم خود دکتر اعتراف کرده.واقعا واستون متاسفم
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    از کجا حرفها شمارا باید باور کنیم؟
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    105 هزار تومان واسه 2 تا بخیه!!! مگه میخان طلا دوزی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد مهدی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    :| خب به سلامتی مشخص شد دکتر این ماجرا تو مشرق کامنت می ذاره
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    آقا درست حرف بزن
  • zahra ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اشتباه مثبت دادم..اصلا درست نیس یه آدم رو با جنس مغازه مقایسه کرد
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مسئله اینجاست که دکتر ها بغال نیستند! شاید کاسب باشند و هر ماه در تورهای خارج از کشور مشغول خرج کردن پول خون بیماران ! اما بغال نیستند.
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    چه چیز مسخره ای رو با جون انسان مقایسه کردی ، حالا اینبار به خیر گذشت
  • رسول غفاری ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام عجیب نیست برای زخم به این کوچکی یک بیمارستان مبلغی رو دریافت کنه که مادر از پرداخت اون عاجز باشه!!!!
  • میلاد ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    موضع شما از این خبر و تایید کامنت هاتون کاملا مشخصه پس فقط میگم وای بر ما
  • تاکتیشن ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مردم ابلهی میبینم که نمیدانند قسم نامه پزشکی چیست!!!پزشکی را با دکان و بازار اشتباه گرفته اند!!!هم برخی پزشکان هم برخی مردم!!!عجبا از نادانی! (منتشر نشه حلال نمیکنم)
  • علی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    با این گزارش جهت دار که نقطه عکس افراط جریانهای ضد انقلاب بود نه تنها از انقلاب دفاع نکردید بلکه یک سایت حزب اللهی را متهم به بی بصیرتی و نفهمیدن درد مستضعفان و غفلت از ریشه های عمیق مدیریتی این رفتار یزیدی کردید. سریعا جبرا کنید این کارتان دفاع از نظام نبود.
  • kambiz ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    یک نخ بخیه فوق فوقش 20 تومن 2 تومن هم لیدو کایین با پانسمانش بشه 30 هزار تومن.که نمیشه. 150 هزار یا به قولی 105 هزار تومن بسلفی. اخر بی انصافیه
  • محمدرضا ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اقای محترم همه ما میدونیم یه سوراخ کوچولو توی پوست میتونه منجر به عفونت بشه حالا بماند اینکه شکاف 6 تا 10 میلیمتری است که مشرق نیوز ادعا میکند.دوماهیچکسی نگفته که چرا دکتر پول خواسته به هرحال حق الزحمه خودشو میخاد.منتهی حرف ملت اینه که چرا دکتر به این صورت غیر انسانی رفتار کرده؟؟؟خواهشا قضیه را بیخودی منحرف نکنید.هیچ کسی نمیخاد جوسازی کنه اما ماست مالی کردن قضیه یا به عبارتی لوث کردن قضیه واقعا خیلی زشته.
  • حسین ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق جان نفس کار را باید مورد نظر قرار داد نه اندازه زخم و تعداد بخیه!!!!! ثانیا این دکترهای پرمدعای از خود راضی که ریاست سازمان نظام پزشکی درآمد بعضی از آنها را تا 600ویا 800میلیون در ماه اعلام میکند مگراول کار قسم نامه نمیخورند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و دست آخر برای بعضی ها متاسف باید بود که تن زخمی انسانها را با اجناس مغازه و فروشگاه مقایسه میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اگر اشتباه نکنم نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی دو ماه تا دو سال حبس و 74 ضربه شلاق داره ، هر روز عده ای که معلوم نیست دنبال سرگرمی ! هستند یا از جایی خط می گیرند شایعاتی می سازند ، یک روز فلان مواد غذایی را نخورید فلانه ، یک روز شایعه ایی اعتقادی ، یک روز فلان نفر اعدام شده و ... واقعا این سیل بی امان و بی پایان شایعات مردم رو نگران کرده ، پلیس مجازی باید این افراد را در سریع ترین زمان ممکن دستگیر کنه و از طریق اخبار تلویزیون خبر دستگیری و حکم قضایی رو منتشر کنه شاید درس عبرت بشه .
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    محمد جان اولا مفت خور ترین قشر، قشر محترم پزشک هستن به نقل از رادیو گفتگو میگم که هیت پزشکان آلمانی کلن که به ایران اومده بودن گفته بودن پزشکان ایرانی 5 برابر پزشکان آلمانی درآمد دارن دوما درمانگاه دولتی بوده
  • محسن ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    دروغ رو شما نشر میدید . مگه ضخم به این کوچیکی بخبه میخواسته ؟!!! گیرمم بخیه میخواسته مگه چندتا بخیه میخواسته که بشه 150 هزار تومن ...
  • ناشناس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    حرف مفت نزن
  • بهنام ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خبرگزاری شما مشکوک هست! عکس دومی جعلی که پخش کردید گوشه سمت چپ پایینش، فیلتر شده، تو تمام شبکه های اجتماعی این عکس با عنوان (عکس تزئینی هست) انتشار یافته بود! پس بیخودی این قضیه رو ماس مالی نکنید، واسه کمتر ازین چیزا تو ژاپن وزرا استعفا میدن!!!
  • مهران ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    احسنت
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مثل اینکه خیلی وقته پات به بیمارستان نرسیده عمل جراحی حیاتی 1.5 میلیونی شده 8 میلیون ... مطمئنی که تو ایرانی؟!
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مطمئنم یا دکتری یا دکتر زاده ای و تمام ثروتتونو از همچین راههایی به دست آوردین خدا نمیگذره از اون کسانی که انسانیت رو زیر پا میذارن
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    سريال در حاشيه واقعيت بود به زبان طنز كه به حقيقت امروز تبديل شد مهران جان از پيش بيني ات ممنون..... تا خنده هاي ديروز گريه هاي امروز يه مادر شد......
  • هادی ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    دو عدد بخیه شده 105 هزار تومان
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    سريال در حاشيه واقعيت بود به زبان طنز كه به حقيقت امروز تبديل شد مهران جان از پيش بيني ات ممنون..... تا خنده هاي ديروز گريه هاي امروز يه مادر شد......
  • هادی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    دو تا بخیه شده د و پنج هزار تومن ؟!
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    این کار جرم و جنایت است. چون زخم اول از حادثه بوده است اما زخم دوم توسط انسان است.
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    نفس این ماجرا جنایت کارانه است. جراحت اول کودک ناشی از جنایت نیست ولی دومی انگیزه جنایت کارانه دارد.
  • رهگدز ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چند روزه صدا و سیما و و وزیر و وکیل حتی اقای زضایی پیام دادند ؟ اینها رو چی میگی مشرق چند گرفتی ماس مالی کنی؟
  • سجاد ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    خوب تو جامعه ای که افرادی مثل تو جون انسان و احساساتشو با جنس مغازه مقایسه میکنه داشتن همچین پزشکایی هم دور از دسترس نیست
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    منم بودم واسه 2 تا بخیه 105 تومن نمیدادم
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    شما اصل تخلف را رها کرده اید و به فرع چسپیده اید. اصل همان باز کردن بخیه های زخم به خاطر بی پولی مادر است. فرقی ندارد که یک میلیمتر باشد یا 10سانتیمتر.
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    این ماجراافراطی است قضاوت ببجانکنید ای مردم دست ازعقایداشتباهتون بردترید
  • علی ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا عجب ادمی هستی تو.حرف مفت تر از این ندیده و نشنیده بودیم. در مورد خودت هم بود این طور گستاخانه حرف میزدی؟؟؟؟؟؟
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    خودت یا عزیز ترین کست حاضری بری زیر دست این کودک ازار؟؟؟بعدشم مگه خوانواده خودت تورو از فروشگاه خریدن ها؟
  • معنویات ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر از اول بخیه نمی زد عیبی نداشت می رفتن جای دیگه ولی فاجعه اونجاست که بگه بخیه زده شده را بکشن اونوقت اون نخها به چه ذرد می خوره؟
  • ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    میلیون میلیون به حقوق این دکتری اضاف کنید تا مرتکب چنین اشتباهاتی بشوند
  • محمد ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    من خودم اهل ایذه ام، شهر صدرا. وضعیت شهر صدرا واقعا تاسف آوره
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ماست مالی نکنید البته یکم بزرگ نمایی شده بود
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    آفرین بر مهران مدیری که واقعیت ها را داشت مطرح می کرد.
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    من موندم این خبر رو چجوری باور کنم یعنی واقعا بخیه یک زخم 10 میلیمتری 105 هزار تومان میشه تو این مملکت؟؟؟؟ یا میلیمترتون مثل اون دبه خرابه یا 105 هزارتومان نشمردین تا حالا
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    از سايت مشرق انتظار نداشتيم!! توجيح عمل غيرانساني يك كادر پزشكي!!! اين مقاله بدترين مقاله زندگيم بود. كاش نمي خوندم...................
  • همراه ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    افرين رهگذر
  • رهرو ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    هرچه بخواي موضوع را ساده جلوه بدبي اصلا نميشه اصل كار را چي ميگي كه براي مبلغ ناچيز عمل به كشيدن بخيه شده اين را كه نميتوني منكر شي
  • س ح ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اگه این اتفاق برا خودت یا بچه ات یا یکی از نزدیکانت می افتاد باز هم نظرت این بود؟ متاسفم برات
  • ناشناس ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اسم خودت رو گذاشتی انسان؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    باشه زخمش کوچیک بوده اما برای این زخم به این کوچیکی 105 هزار تومن دزدی سرگردنه است؟
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    توجیه.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ما منبع شایعه سازی هستیم خدا رحم کند.
  • مهدی 90085 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    دکتر ها از خداشونه اخراج بشن میرن مطب میزنن دو برابر پول از مردم میگیرند
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اخه مشرق جان ، مردم و خوانندگان رو چی فرض کردی ؟؟؟ یه زخم نیم سانتی اینهمه هزینه داره ؟؟؟ اصلا یه بچه محروم شهرستانی بزرگوار و خانواده ایشان چرا برای یک زخم سطحی بچه رو به بیمارستان بیارن ؟؟ مگه دهه سی و چهل هستش که همه رو نادون فرض میکنید .... حتما هم چاپ کن
  • تاکتیشن ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    مردم ابلهی میبینم که نمیدانند قسم نامه پزشکی چیست!!!پزشکی را با دکان و بازار اشتباه گرفته اند!!!هم برخی پزشکان هم برخی مردم!!!عجبا از نادانی! (منتشر نشه حلال نمیکنم)
  • رضا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    همه ماجرا به یه طرف و پول هزینه دو تا بخیه یه طرف واقعا هرکی هرکی شده یعنی چی 105 یا 150 هزار تومان بابت دوتا بخیه ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • حسن ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    این بنده خدا درست میگه هزینه باید از طرف دولت پرداخت می شده
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    حالا فرض کن دختر بچه 4 ساله نه و مرد 40 ساله و 10 بخیه نه و 1 میکرو میلیمتر، باز هم توجیهی نیست برای باز کردن زخم یک مجروح که انسان بوده و مسلمان و هموطن، این حرفها عذر بدتر از گناه هست.
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چقدر شایعه اعصابم خورد شد تو این چندروز
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اشتیاهی منفی زدم
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اشتباه مثبت زدم
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اول برو متن رو بخون بعد بیا نظر بده
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ما تو هشتگرد زندگی میکنیم اگه بیمه تامین اجتماعی داشته باشی حتی مجانی عمل هم میکنن
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    قسم نامه ی بقراط...
  • سما ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    من 10ساله عضو کادر درمانم.تا حالا همچین چیز وحشتناکی ندیده و نشنیده بود م.هزینه سزارینم تو بیمارستان دولتی اینقد نیست.چه برسه به 4تا دونه بخیه.
  • محمود ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    بچه من چند شب پیش تب شدید کرد و داشت تشنج میکرد خانمم بچه را برد درمانگاه پذیرش گفته بود باید 13هزار تومن بابت ویزیت پرداخت کنه وتا پول پرداخت نشد نوزاد 11 ماهه اورژانسی پذیرش نکرد.مگر بیمار اورژانسی باید ابتدای کار ویزیت پرداخت کنه؟! اوضاع بخش درمانی خیلی خرابه خدا خیر بده اون جوانمردی که پول ویزیت بچه منو حساب کرد
  • محمود ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    بچه من چند شب پیش تب شدید کرد و داشت تشنج میکرد خانمم بچه را برد درمانگاه پذیرش گفته بود باید 13هزار تومن بابت ویزیت پرداخت کنه وتا پول پرداخت نشد نوزاد 11 ماهه اورژانسی پذیرش نکرد.مگر بیمار اورژانسی باید ابتدای کار ویزیت پرداخت کنه؟! اوضاع بخش درمانی خیلی خرابه خدا خیر بده اون جوانمردی که پول ویزیت بچه منو حساب کرد
  • فاطمه ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    چندتا سوال که این متن رو برام ایجاد کرد: ۱:زخم چند میلی متری رو ! بخیه میزنند؟ ۲:قیمت دو تا بخیه ۱۰۵ هزار تومن؟ ۳:شما چه منفعتی می برید که این اتفاق رو کمرنگ جلوه بدید؟ پ.ن :متاسفانه در خیلی از بیمارستان ها سهل انگاری های رخ میده که حتی منجر به مرگ مردم می شود. چرا از این موارد مطلب نمیذارین؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس