کد خبر 50605
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴

یدالله جوانی

مشرق-- به کار بردن واژه «امام» برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و معمار نظام مقدس جمهوری اسلامی از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب، بین دو واژه زیبای خمینی و امام، پیوندی برقرار کرده بود که پس از پیروزی انقلاب، با اشاره به یکی از این دو واژه، خود به خود دیگری در اذهان متبادر می‌شد.

هر چند در همان ابتدای انقلاب عده ای از کج اندیشان مغرض یا ساده لوحان جاهل، برای ایجاد سوال در این راستا، می‌گفتند مگر ما بیش از 12 امام داریم! اما جامعه اسلامی و انقلابی ایران با عشق و علاقه و از سر اعتقاد و به صورت حقیقی، کلمه امام را برای آن عزیز سفر کرده به کار برد و در تمامی نوشته ها، خطابه‌ها و رسانه‌ها از ایشان با عنوان «حضرت امام خمینی» یاد می‌شد.

به کار بردن این عنوان برای خمینی عزیز، ریشه در اعتقادات دینی، آموزه‌های اسلامی و نظریه سیاسی شیعه دارد. نظریه سیاسی شیعه مبتنی بر اندیشه «امت و امامت» است. در واقع در یک جامعه اسلامی که حکومت آن دینی و اسلامی باشد، پیشوا و رهبر جامعه را امام گویند.

سوال این است که چرا در نظام جمهوری اسلامی که دارای یک نظام دینی، اسلامی و با محوریت ولایت فقیه است، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، واژه «امام» برای خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به کار برده نشد؟ آیا برای به کار نبردن این واژه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجیه عقلانی، دینی و عرفی وجود دارد؟

شاید عده ای قلیل حساب شده مانع از به کار بردن این واژه برای مقام معظم رهبری در سال 1368 شده باشند و دیگران نیز با این تصور که شاید تکرار این واژه برای دیگری از عظمت حضرت امام خمینی(ره) بکاهد، آن عده قلیل را تبعیت کردند، اما امروز باید با صراحت و شجاعت اعتراف کنیم که در سال 1368 و پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، پس از اعلام نام «خامنه ای عزیز» از سوی خبرگان رهبری، دچار اشتباهی بزرگ شدیم و آن اشتباه این بود که از ایشان با عنوان «امام» یاد نکردیم.

پس از گذشت دو دهه، افرادی از بزرگان به این اشتباه امت و به ویژه نخبگان این امت اعتراف کردند. پس از فتنه سال 88 یکی از مراجع عظام تقلید، یعنی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، با صراحت اعلام کرد که اشتباه کردیم و باید از همان اول از ایشان با عنوان «امام خامنه ای» یاد
سوال این است که چرا در نظام جمهوری اسلامی که دارای یک نظام دینی، اسلامی و با محوریت ولایت فقیه است، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، واژه «امام» برای خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به کار برده نشد؟ "
می‌کردیم.

اکنون مدتی است که در جامعه، بین مردم، مسئولان و در برخی از رسانه ها، به این مهم توجه می‌شود و از رهبر انقلاب اسلامی و ولی فقیه حاکم با عنوان «امام خامنه ای» یاد می‌گردد.

باید اهتمام ویژه ای داشت و اشتباهی را که در گذشته به هر دلیلی مرتکب شدیم، جبران نماییم. صدا و سیما باید در این مسیر به رسالت رسانه ای خود به عنوان رسانه ملی که نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد، عمل نماید. ائمه جمعه سراسر کشور و دیگر صاحبان تریبون و قلم باید بسیج گردند. وظیفه خود بدانیم که اولاً از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادای حق جایگاهش، با عنوان «امام خامنه ای» یاد کنیم و ثانیاً دلیل به کار بردن این عنوان را برای مردم تبیین نماییم. هر چند مردم ما به خوبی می‌فهمند که خامنه ای امام است، به همان دلایلی که خمینی امام بود، اما این فهم و اعتقاد مردم، ضرورت تبیین را مرتفع نمی‌سازد.

امام یعنی راهنما، پیشوا، رهبر و کسی که باید به او اقتدا کرد و از او تبعیت نمود. پیش نماز را از این جهت امام جماعت گویند که مردم در اقامه نماز کاملاً از او تبعیت می‌کنند. در نظام سیاسی اسلام، مردم در حکم «امت» و رهبر یا حاکم جامعه در حکم «امام» است.

یعنی نظام سیاسی اسلام، نظام «امت و امامت» است. این نظام ریشه در اصول اعتقادی و جهان بینی توحیدی دارد. در اندیشه توحیدی، حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداوند است و خداوند نیز انسان را حاکم بر سرنوشت خویش قرار داده است. حاکمیت خداوند بر دو نوع تکوینی و تشریعی است. بر اساس اعتقاد به حاکمیت تکوینی خداوند، هیچ موجودی، از ذرات بی مقدار و بی جان گرفته تا پیچیده ترین پدیده‌های جاندار آفرینش، از حوزه قدرت و قلمرو علم خداوند خارج نیست «لا یعزب عنه مثقال ذره فی السموات و لا فی الارض» ( سبا، آیه 3)

این خداوند حکیم که هم خالق جهان است و هم رب و پرورش دهنده و هدایت کننده موجودات، انسان را موجودی مختار و با اراده آفریده و او را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته و در عین حال، راه سعادت و درست زندگی کردن را با فرستادن انبیا و کتب آسمانی به او نشان داده است «انا هدیناه السبیل اما شاکراً و اما کفوراً» (انسان، آیه 3)

خداوند با فرمان «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» (نسا، آیه 59)، حاکمیت تشریعی خود را از سه راه اعمال نموده و به عبارت دیگر مسیر اطاعت خدا را مشخص کرده است. انسان از سه طریق با توجه به شرایط زمانی خداوند را اطاعت می‌کند:

الف- اطاعت از پیامبر اکرم(ص) که ولایت مستقیم از خداوند دارد «النبی اولی بالمومنین من انفسهم» (احزاب، آیه 6)
ب- اطاعت از امامان معصوم(ع) که ولایت از نبی اکرم(ص) دارند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»
ج- اطاعت از ولی فقیه عادل که در زمان غیبت امام زمان(عج) به نیابت از آن حضرت ولایت امر و امامت امت بر عهده وی می‌باشد. در توقیع شریف امام زمان(عج) آمده است: «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم»

بر اساس ادله عقلی و نقلی، فقهای جامع الشرایط دارای ولایت و امامت عامه هستند. هر چند امامت خاص از آن رسولان و امامان معصوم(علیهم السلام) است، لکن از حیث ولایت و امامت در امر اداره جامعه هیچ تفاوتی میان فقیه جامع الشرایط با امام معصوم و پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد. معنی ولایت مطلقه فقیه چیزی جز آنچه گفته شد، نیست.

حضرت امام خمینی(ره) در کتاب ولایت فقیه (حکومت اسلامی) حقیقت مذکور را چنین بیان می‌دارند: «اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت(علم به قانون و عدالت) باشد به پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم(ص) در امر اداره جامعه داشت، دارا می‌باشد و بر همه مردم لازم است از او اطاعت کنند. این توهم که اختیارات حکومتی حضرت رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود و یا اختیارات حکومتی حضرت امیر بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیشتر است. لکن زیادی فضایل معنوی، اختیارات حکومتی را افزایش نمی‌دهد. همان اختیارات ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه (صلوات الله علیهم) در تدارک سپاه، تعیین ولات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فقیه قرار داده است.» (حکومت اسلامی، ص 55)

بنابراین در نظام سیاسی اسلام، امامت فقیه به نیابت از امامت معصوم(ع) است و همان اختیارات حکومتی معصوم را دارد. وقتی هیچ تفاوتی بین اختیارات امامت فقیه یا ولایت فقیه با ولایت و یا امامت معصوم (ع) نباشد، بین اختیارات فقهایی که واجد شرایط ولایت و امامت مسلمین باشند نیز هیچ تفاوتی وجود ندارد. همان اختیاراتی را که حضرت امام خمینی(ره) از حیث ولایت و امامت بر مسلمین از آن برخوردار بودند، اکنون ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) نیز از همان اختیارات برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 23
  • مجتبی از تنکابن ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    5 6
    دوستان سایت مشرق؛ خداییش من می خواستم به شما بگویم که بیاییم از این به بعد با افتخار تمام در همه خبرهای سایت از عنوان امام برای حضرت آقا؛ استفاده نماییم. باور کنید که دلم می گیرد که می بینم عربها برای علمای خودشان از واژه زیبای امام استفاده می کنند(مانند: امام خویی؛ امام حکیم و..) ولی ما آقایمان را با آن همه فضایل و کراماتی را که دارند؛ و هرگز علمای دیگر قابل قیاس با حضرت آقا نمی باشند؛ با عنوان امام خطاب نمی کنیم. امام یعنی پیشوا؛ آیا بارها نگفته و نمی گوییم که امام جماعت یا امام جمعه؟! حتی خداوند رهبران کفر و ظلم را با عنوان "امام" در قرآن خطاب نمودنده اند، همچنانکه رهبران دین و هدایت را نیز با واژه زیبای "امام" خطاب نموده اند! (ائمّة جمع امام می باشد). مانند: ««وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمّةً يَدْعُونَ إِلَى النّارِ؛أئِمَّةً يَدْعون اِلَي النّارِ؛أئمّة الکفر؛ائمة یدعون الی الکفر؛أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا»» پس دوستان همه با هم و با اتّحاد و همدلی؛ با به کار بردن واژه زیبای امام برای رهبر عزیزمان؛ در ایجاد و ثُبات این سُنّت حسنه پیشقدم شویم. یازهرا ««لبیک یا امام خامنه ای؛ جانم فدای امام خامنه ای»»
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    3 2
    یه بنده خدایی که تو قدرت بود و سودای رهبر شدن رو تو سرش میپروروند از ترس اینکه مبادا از گفتن امام خامنه ای قدرت و عظمت و مرجعیت و لازم الاطاعه بودن امام خمینی برای مردم تداعی نشه تمام قواش رو به کار بست که این جا نیفته بعد تو فتنه88 دست خودشو رو کرد و آبروش پیش مردم ایران و شیعیان رفت حالا هم از کینه اش هر چی بتونه به امام خامنه ای ضربه بزنه فروگذار نخواهد کرد سلام بر امام خامنه ای ولی فقیه همه ی شیعیان عالم
  • سیدمجید ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    2 2
    احسن بر شما صدا و سیما باید این رو در صدر قرار بده و تعلل در آن مایه بی کفایتیست.دوباره احسن بر شما اللهم الحفظ قائدنا امام خامنه ای مدظله العالی
  • ناصر ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    2 2
    آقا يدالله ! شما اول دستورات ايشان درباره مسائلي مثل اصلي و فرعي كردن امور كشور و ظلم نكردن به ديگران در گفتن و نوشتن را بكار ببند ، بعد راجع به بكارگيري كلمه امام مقاله نويس كن
  • ايــــــــمان ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    1 2
    كاملا از اين دست مقالات استقبال مي كنيم. احسنت. موفق باشيد. ياعلي(ع)
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    2 1
    ظاهرا نویسنده توجه نداشته که در جواب محمود غزنوی که اشاره به همان آیه اطیوا اله و اطیوا رسول..... آن پیر چه زیبا زیبا گفت که لذت اطیوا اله چنانم مست کرد که به اطیوا رسول نرسیدم تا چه رسد به اولامر.دوست عزیز تنها مشکل جامعه ما همین است ؟و فکر میکنی با امام گفتن تمام مسایل فرهنگی ،اقتصادی،اجتماعی و.......حل می شود؟یا به فکر پست هستی؟
  • محمدآذرپناه ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    5 3
    بسم الله الرحمن الرحيم "من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليه" بكار بردن وازه امام براي آقا لازم و بلكه ضروري است چراكه شعار خامنه اي خميني ديگر است و يا وازه ولي امر مسلمين دقيقا همان امام بودن را مي رسانند و مترادف امام هستند پس چه بهتر كه همه مسلمانان بنا به وظيفه شرعي خود به استناد "كلكم راع وكلكم مسئول عن رعيتكم" به جاي عبارت" مقام معظم رهبري" از عبارت "حضرت امام خامنه اي" استفاده كنند تا ابهامي براي هيچ كس باقي نماند كه امام خامنه اي نيز امام امت است.
  • مجتبی از تنکابن ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 3
    دوستان خوبم در سایت ارزشی مشرق؛ با سلام و عرض ادب و احترام خدا گواه است که مدتی بود می خواستم خدمت شما عرض نمایم که؛ بیائیم جهت تثبیت این موضوع؛ همگی از این به بعد در همه اخبار مربوط به حضرت آقا؛ از واژه زیبای "امام" استفاده نماییم. خدایش دلم می گیره و افسوس می خورم وقتی می بینم که؛ عربها علمای خودشان رو با عنوان "امام" خطاب می کنند (مانند: امام حکیم؛ امام خویی؛ امام صدر و...) ولی ما با آنکه علمای بزرگوارمان از جهت کمالات و کرامات قابل قیاس با حضرت آقا نمی باشند؛ ولی از به کار بردن این عنوان زیبا در مورد رهبر عزیزمان آن نائب بر حقّ آقا امام عصر«عج» دریغ می کنیم. امام یعنی پیشوا؛ آیا تاکنون از عناوین امام جمعه یا امام جماعت استفاده ننموده و یا اینکه استفاده نمی کنیم!!! حتی خدای متعال در قرآن کریم علاوه بر آنکه پیشوایان دین را با عنوان "امام" خطاب نموده؛ در مورد پیشوایان کفر و گمراهی نیز از واژه "امام" استفاده نموده اند! از قبیل این آیات شریفه: «أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا؛ أَئِمّةً يَدْعُونَ إِلَى النّارِ؛ النّاسِ فَيُكَذّبُونَ وَ يَظْلِمُهُمْ أَئِمّةُ الْكُفْرِ وَ الضّلَالِ ؛ فقاتلوا أئمّة الكفر؛ ائمةً یدعونَ الی الکُفر» *(ائمّه جمع امام است) پس بیائیم با اتحاد و همدلی؛ از این به بعد با استفاده از واژه بسیار زیبای "امام" در خطاب به حضرت آقا؛ در ایجاد و تثبیت این سُنّت حسنه پیش قدم و کوشا باشیم. یازهرا «لبیک یا امام خامنه ای؛ جانم فدای امام خامنه ای»
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    1 2
    پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی(ره) که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط اکبر هاشمی رفسنجانی تغییر کرد: "رهبر" جایگزین "امام" "ملّت" جایگزین "امّت" "توسعه" جایگزین "عدالت" "قدرتهای جهانی" جایگزین "مستکبرین" "قشر آسیب پذیر" جایگزین "مستضعفین" دو جمله ی اکبر هاشمی رفسنجانی با موضوع ولایت فقیه در خطبه ی دوم نمازجمعه ی پس از رحلت امام خمینی(ره): 1- « ما {برای گرامیداشت امام} نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان "امام" بگوییم. » 2- « خبرگان مرجع تعیین نکرده است. » {شاید امثال این آقایان مقصر ترویج الفاظ غلط باشند. همانها که در نظرشان جانشین امام نه مرجع بوده و نه امام!! }
  • ناصح ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    2 3
    دوستان نباید عجله کنند .لفظ امام برای امام خمینی بصورت خود جوش از بین مردم بوجود آمد و منشا آن هم مشخص نیست یعنی عده ای تلاش نکردند تا با برنامه ریزی این لقب را جا بیندازند لذا خیلی طبیعی و بدون حساسیت این لقب به امام خمینی اعطا شده است . اگر قرار باشد این لقب در حال حاضر با سخنان دوستان نظامی و بخشنامه و برنامه ریزی و سخنان برخی روحانیون به مقام معظم رهبری مد ظله العالی داده شود به مصلحت نخواهد بود نحوه رویش طبیعی القاب خیلی مهم است و باید رعایت شود گاهی اصرار ما در بعضی مسائل حتی اگر از روی دوستی باشد نتیجه آن شاید مطلوب نباشد البته از نظر همه ملت ایران حضرت آیت الله خامنه ای امام و رهبر هستند و خداوند سایه ایشان را بر سر ما حفظ نماید اما باید به شرایط خاص در هر مقطعی توجه داشت و آثار مثبت یا منفی هر حرکتی را در نظر گرفت .
  • مجتبی از تنکابن ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 4
    ««جانم فدای امام خامنه ای؛ مرگ بر پدر معنوی فتنه 88 »»
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 3
    عزیز ناشناس اگه همه مثل شما فکر کنن کاری انجام نمی شه هر کسی یه چیزی رو مهم نمی دونه مثلا حجاب که یه اصل مهمه یکی از اطرافیان من می گه حالا همه چیز حل شده فقط حجاب مونده . تابستان 80 تو یه جلسه ی سخنرانی بودم عزیز سخنران که اگه اسمشو بگم می شناسی میگفت در آلمان در جمع یه عده مسلمون حرفی شد و من گفتم آقای خامنه ای که دیدم همه چپ چپ نگام می کنن از همراهم پرسیدم مگه حرف بدی زدم که همراهم گفت اینجا به رهبری کمتر از امام نمی گن و این که دعای یه دختر 5 ساله ی مسلمان آلمانی این بوده که خدایا دست امام خامنه ای رو خوب کن وقتی که فرد مزبور علت این دعا رو از دختر می پرسه اون می گه برای اینکه زمانی که امام زمان ظهور کرد بتونه با دست راست پرچم رو به دست امام زمان بده کاش ما هم که تو کشور اهل بیت زندگی می کنیم به اندازه ی اون دختر 5 ساله ی آلمانی که تو سرزمین کفر زندگی می کنه معنای امام و امامت رو می فهمیدیم کاش
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 3
    ممنون از نظر بجاتون اما ما هم نگفتیم که بخشنامه شه ما می خواهیم که کاربرد این واژه ی بجا و بحق لااقل توسط کسانی که معنای امام و امامت رو می دونن و ایمان دارن بکار بره
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    2 1
    دوستان عزیز ،اگر میگوییم به این فکر ها نباشید به خاطر اینکه شما دچار تعصب شدید .مگر در زمان پیامبر اسلام به ایشان یا محمد نمی گفتند؟در حالی که متصل به منبع وحی بود و پیامبر.یا مگر به علی غیر از یا علی خطاب می کردنند؟چه شده که اکنون شما کاسه داغ تر از آش شدید؟و تمام آن صفا و سادگی زمان پیامبر را فراموش می کنید؟مگر همین پیامبر اسلام نگفته انا بشر مثلکم ....چرا فکر می کنید بزرگی یک فرد به القاب است.مگر فراموش کردید شاه شده بود شاهنشاه آریا مهر بزرگ ارتشداران؟هماکنون در اکثر کشور های دیکتاتوری عرب ،می نویسند قائدنا ....نگاه کنید به قذافی هنوز با چه القابی از او یاد می کنند؟مگر درد جامعه لیبی را با القاب حل کرده؟به القاب پادشاه عربستان نگاه کنید سماحه.......
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 2
    کلمه حق یراد بها ال...
  • کاظمی ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    1 3
    زنده وپاینده باد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان
  • حسن ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 3
    یاعلی زمان-بیاییدهرکاری رابانظرخودآقاانجام بدیم
  • محمدحسن ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 3
    يادم مياد 14خرداد 1368پس ازاعلام رحلت حضرت امام خميني ره جدا از عظمت فراق امام دلهره اي عجيب تومردم به وجود آمد كه حالا تكليف مملكت چي ميشه كي مي تونه جاي امام روپركنه اوضاع آنقدر حساس بود كه كمتر كسي به آينده كشور خوشبين بود ولي همه غافل ازاين بوديم كه اين انقلاب الهي است وخداوند خودش نگهبان اونه به همين جهت بود كه چنين گوهر شجاع عالم صبوروباهمه صفات حسنه رو به اين ملت ارزاني فرمود پس به كاربردن امام جهت حضرت آقا سزوار شخصيت وارسته ايشان مي باشدوبس
  • مهدی کیانی نسب ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 4
    « امام خامنه ای » یا مقام معظم رهبری ؟ طلیعه اهتزاز پرچم سید یمانی دقت در سخنان سید حسن نصر الله حفظه الله در كنفرانس " نوآوري و اجتهاد فكري امام خامنه‌اي " زوایایی از رفتارهای دوستان را روشن میکند . واقعا اگر امام خامنه ای مظلوم است باید لاجرم دنبال ظالم بگردیم. حیف نیست که قدر این امام را ندانیم ؟ و حیف تر نیست اگر سخنان شخصی مانند سید حسن را دوباره و چند باره مطالعه نکنیم ؟ و اشارات این عالم و مجاهد عزیز را پی نگیریم؟ ما مدتها است منتظریم تا دوستداران ولایت و ارادتمندان "آقا" برای به کار بردن واژه ی با مسمی و ارزشی و مقدس "امام" برای آقایمان همت کنند. ولی متاسفانه قصوری در حال انجام است که شایسته است بعد از 22 سال هم به آن اعترف کرد و هم نسبت به جبران مافات اقدام نمود. اگرچه واژه "مقام معظم رهبری" بسیار مودبانه است ولی فاقد هرگونه ایدئولوژی است. مگر مفهوم ولایت فقیه را میشود با این واژه رساند؟ اگر چه بکار بردن لفظ "امام" پایان رفع مظلومیت نیست ولی میتواند اولین اقدام در جهت معرفی "خامنه ای ، خمینی دیگر است" باشد. و اگر ظلمی بر ایشان مترتب است قطعا نه بخاطر خدشه در جایگاه رهبر بودنشان بلکه بخاطر امام ندانستن ایشان است. با مداقّه در مفاهیمی مانند "رهبر" و عمومیت استعمال این واژه برای همه رهبران مادی در سراسر دنیا، درخواهیم یافت بکار بردن واژه "امام" - که انصافا برازنده مدیریت و رهبری پیامبرگونه این آزادمرد عالم تاب است - از یک طرف قدرت نفوذ منویات امام خامنه ای را افزایش خواهد داد واز سوی دیگر پذیرش منجی آخر الزمان - که ظهورش بسیار نزدیک است - را در دلهای آماده بخصوص در جهان بیدار شده اسلام آماده خواهد کرد. اکنون که اعضای گروه های جهادی و انسانهای مبارز در سراسر جهان عرب و چه بسا در اقصی نقاط دنیا ، پیشوای بزرگ را با واژه "امام" معرفی می کنند ما به عنوان شاگرد و برادر کوچک به رسانه های ارزشی و تاثیر گذار ، سایتها و روزنامه ها ، حوزه های علمیه و مراکز دینی، سازمانها و نهادهای انقلابی و همچنین به صدا و سیما پیشنهاد میکنیم در معرفی "امام خامنه ای" - روحی و نفسی له الفداه- مانند سید حسن نصر الله از عبارت ایدئولوزیک "امام" استفاده کنند. تا لااقل در وادی سخن و اندیشه دین خود را نسبت به این نعمت عظمی ادا کرده باشیم. مگر نه اینکه انحرافات و تحریف ها ابتدا در الفاظ و ادبیات رسوخ میکند؟ بنابراین هدایت و رد تظلم را باید از واژه ها شروع کرد. تا این راه را با کمک و اشارات "امام خامنه ای" تا اتصال به دولت "امام مهدی" -عجل الله- در وسعت جهانی ادامه دهیم. ان شاءالله امروز 22/3/90 روزنامه کیهان از قول بنیاد کارنگی نوشت : رهبر ایران مقتدرترین رهبر جهان است . این نوشته در عین خوب بودن دارای ضعف است که امام معنوی امت اسلام با رهبران مادی دنیا مورد مقایسه قرار گرفته است . ما معتقدیم که انشاءالله عالم فرزانه و مجاهد عالیقدر حضرت سید حسن نصرالله -حفظه الله- همان سید یمانی روایات عصر ظهور امام زمان -ارواحنا فداه- است ، که اهلبیت-علیهم السلام- پرچم او را در دوران ظهور هدایتگرترین پرچم میدانند و امت اسلامی و پیروانشان را به تبعیت از او فرا میخوانند . در سال جاری جلسه ای در تهران پیرامون مستند « ظهور بسیار نزدیک است » برگزار شد . در آن جلسه جناب استاد نادر طالب زاده در ضمن فرمایشاتشان فرمودند : من 10 سال پیش در سفری که به لبنان داشتم دیداری با سید حسن نصرالله داشتم . از ایشان پرسیدم : این پرچم یمانی کیه ؟ ایشان فرمودند : ما سفیر فرستادیم اونجا (یمن) در آنها شخصی انقلابی نیست . ولی خود ما هستیم . ما از طایفه ای هستیم از یمن به نام عامر. . .(حضرت سید حسن نصرالله مادرشان اهل یمن هستند که از سالها پیش به لبنان مهاجرت نموده اند.) بله سید حسن یمنی اند و امید است در عصر حاضر که علائم و نشانه های ظهور حضرت در حال تحقق است قیام یمانی به دست این ذریه پیامبر سامان گیرد. انشاءالله سيد محمدباقر صدر استادش شيفته سيدحسن بود تا جايي که به وي گفته بود که مقام و شان تو در آينده عالي و انشاالله از ياران مهدي (ع) هستي. کنفرانس «نوآوري و اجتهاد فکری آيت‌الله خامنه‌اي» که به همت برادران مجاهد لبنان برگزار شد طلیعه اهتزاز پرچم سید یمانی است . او با هدایت مردم به سوی حق که همان ولایت فقیه زمان و تنها حاکم الهی در عالم است ، زمینه را برای توجه به منجی عالم بشریت حضرت امام زمان -عجل الله - بیشتر خواهد کرد . سید یمانی میرود که با دعوت یاران حق به تبعیت از ولی امر مسلمین و جمع نمودن ایشان زیر لوای ولایت فقیه که سایه ای از ولایت معصوم است زمینه ساز امر ظهور منجی باشد . ما این حرکت سید جلیل القدر حسن نصرالله را شروع مأموریت جهانی این ولی خدا دانسته و امت اسلام را به لبیک به این ندا دعوت می نماییم . حالا به متن خبروار سخنان حق حضرت حجةالاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در این کنفرانس توجه میکنیم : امام خامنه‌اي در ايران هم مظلومند ________________________________________ دبيركل حزب‌الله لبنان در کنفرانس « نوآوري و اجتهاد فکری آيت‌الله خامنه‌اي» تأكيد كرد كه امام خامنه‌اي در رهبري، تقوا، پرهيزكاري و اجتهاد شخصيتي بي‌نظيرند. ________________________________________ سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان طي سخناني در كنفرانس " نوآوري و اجتهاد فكري امام خامنه‌اي " در لبنان اظهار داشت: براي من افتخاري است كه افتتاح كننده كنفرانس شما باشم، كنفرانسي كه در نوع خود اقدامي بسيار با اهميت تلقي مي‌شود، چرا كه اين اولين بار است كه كنفرانسي فكري‌-‌علمي خارج از ايران برگزار مي‌شود تا به بررسي انديشه‌ها ، افكار و شخصيت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مدظله از تمام ابعاد بپردازد؛ همانگونه كه بايد از تمام برگزار كنندگان اين كنفرانس و تمام حاضران و شركت‌كنندگان در اين جلسه و جلسات بعدي تشكر كنم. سيدحسن نصرالله افزود: آشنايي نزديك من با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به سال 1986 بازمي‌گردد كه در آن سال فرصت ديدارهاي بسياري با ايشان به من دست داد تا بيش از پيش با افكار ، انديشه‌ها، اصول ، مبادي فكري و شيوه‌هاي تحليل و بررسي حوادث و جريانات امور توسط ايشان جهت راهبري امور و رهبري جامعه و اتخاذ تصميمات در شرايط حساس آشنا شوم و اين جداي از خصوصيات و ويژگي‌هاي اخلاقي متمايزي است كه ايشان از آن بهره مي‌برند. دبيركل حزب الله لبنان افزود: با توجه به شناختي كه از آيت الله العظمي خامنه‌اي در دست دارم و پس از مطالعه و بررسي بسياري از مدارك و شواهد مي‌توان گفت: ما در خدمت امام برزگواري قرار داريم كه در رهبري، تقوا، پرهيزكاري و اجتهاد بي‌نظيري است ما در خدمت امامي هستيم كه داراي ديدگاهي جامع، عميق و مستحكم و استوار بر اصول و مباديي از قبيل "اصول و مباني فكري "؛ "شناخت نيازها و مشكلات "؛ "شناخت امكانات موجود " و "آشنايي با راهبردها مناسب و همخوان با آن اصول و مبادي " است و به همين دليل است كه ملاحظه مي‌كنيم به راحتي ايشان بر روند جاري در امور آگاهي و اطلاع دارند و با عمق و بينش عميق آنها را به راحتي ارزيابي مي‌كنند و بي‌شك اين ارزيابي دقيق و عميق نشات يافته از همين ديدگاه جامع و شامل است و به خاطر همين ديدگاه است كه با وجود حوادث و جريان‌هاي مختلف و متفاوت، درباره هريك ديدگاه كارشناسانه خود را همچون يك صاحبنظر نكته سنج و دقيق بيان مي‌كنند. ما خود را در برابر شخصيت بزرگ و استثنايي از اين حيث ملاحظه مي‌كنيم و مي‌بينيم كه بسياري در اين امت هستند كه از اين شخصيت والا آگاهي و شناختي جز اندك ندارند و به همين دليل است كه به‎جرأت مي‌توانيم بگوييم كه ايشان ميان امت اسلام و حتي در ايران چقدر مظلوم هستند؛ حتي ايشان در مهمترين بعد شخصيتي‌شان كه همان بعد سياسي و رهبري است هنوز شناخته شده نيستند، دبيركل حزب‎الله لبنان ابعاد شخصيت رهبر انقلاب را حتي در ايران ناشناخته خواند و گفت: ايشان حتي در ايران هم مظلوم و ناشناخته‌اند و دوستان آن‎گونه كه بايد و شايد حق اين شخصيت را ادا نمي‌كنند. سيدحسن نصرالله افزود :آشنايي نزديك من با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به سال 1986 بازمي‌گردد كه در آن سال فرصت ديدارهاي بسياري با ايشان به من دست داد تا بيش از پيش با افكار، انديشه‌ها، اصول، مبادي فكري و شيوه‌هاي تحليل و بررسي حوادث و جريانات امور توسط ايشان جهت راهبري امور و رهبري جامعه و اتخاذ تصميمات در شرايط حساس آشنا شوم و اين جداي از خصوصيات و ويژگي‌هاي اخلاقي متمايزي است كه ايشان از آن بهره مي‌برند. دبيركل حزب‎الله لبنان تصريح كرد: با توجه به شناختي كه از آيت‎الله العظمي خامنه‌اي در دست دارم و پس از مطالعه و بررسي بسياري از مدارك و شواهد مي‌توان گفت، ما در خدمت امام بزرگواري قرار داريم كه در رهبري، تقوا، پرهيزكاري و اجتهاد بي‌نظيري است ما در خدمت امامي هستيم كه داراي ديدگاهي جامع، عميق و مستحكم و استوار بر اصول و مبادي‎اي از قبيل "اصول و مباني فكري "؛ "شناخت نيازها و مشكلات "؛ "شناخت امكانات موجود " و "آشنايي با راهبردهاي مناسب و همخوان با آن اصول و مبادي " است و به همين دليل است كه ملاحظه مي‌كنيم به راحتي ايشان بر روند جاري در امور آگاهي و اطلاع دارند و با عمق و بينش عميق آنها را به راحتي ارزيابي مي‌كنند و بي‌شك اين ارزيابي دقيق و عميق نشأت يافته از همين ديدگاه جامع و شامل است و به خاطر همين ديدگاه است كه با وجود حوادث و جريان‌هاي مختلف و متفاوت، درباره هريك ديدگاه كارشناسانه خود را همچون يك صاحب‎نظر نكته‎سنج و دقيق بيان مي‌كنند. وي اظهار داشت: ما خود را در برابر شخصيت بزرگ و استثنايي از اين حيث ملاحظه مي‌كنيم و مي‌بينيم كه بسياري در اين امت هستند كه از اين شخصيت والا آگاهي و شناختي جز اندك ندارند و به همين دليل است كه به‎جرأت مي‌توانيم بگوييم كه ايشان ميان امت اسلام و حتي در ايران چقدر مظلوم هستند؛ حتي ايشان در مهمترين بعد شخصيتي‌شان كه همان بعد سياسي و رهبري است هنوز شناخته شده نيستند، چون شخصيتي است كه دشمنان از يك سو آن را محاصره كرده‌اند و از سوي ديگر دوستان آن‎گونه كه بايد حق اين شخصيت را ادا نمي‌كنند و اين مسئوليت ماست كه اين امت را با اين شخصيت بزرگ و عظيم آشنا كنيم تا از آن بهره‌هاي لازم و شايسته را ببرند و از بركات وجودي چنين رهبري و چنين ولي فقيه و انديشمند و متفكري براي حال و آينده و دنيا و آخرت خود مستفيض شوند، به‎ويژه آن‎كه جهان اسلام از قرن‌ها پيش با چالش‌هاي بزرگ و مهمي مواجه است و اين وظيفه و مسئوليت اين كنفرانس است كه ابعاد ناشناخته آن امام فرزانه را بر مسلمانان تبيين و آشكار كنند. _____________________________ برای آگاهی بیشتر درباره سید یمانی و نقش ایشان در عصر ظهور امام زمان (عج) روایات پیرامون این شخصیت نورانی را ذکر مینماییم و در انتها برداشتهایی از روایات را تقدیم میکنیم . امید است با عنایت به این مطالب هر چه بیشتر با این شخصیت الهی آشنا و مهیای لبیک به ندای دعوت حق او شویم . انشاءالله امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود : «خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفیانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍ الزکیة» . پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود 1 ـ جنبش ترقی خواهانه مرد یمنی،2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی، 3 ـ ندای روح بخش آسمانی، 4 ـ فرو رفتن زمین، 5 ـ قتل نفس زکیه (کتاب ترجمه یوم الخلاص: ص 1022) امام در ادامه فرمود :« قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء » پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود: جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی، نـدای آسـمـانـی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین. (کتاب ترجمه یوم الخلاص: ص 1022) و نیز فرمود: « النداء المحتوم و السفیانی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم ». نـدای آسـمـانـی بـه هـنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند. (غیبت نعمانی ، ص 252 و 257، و بحارالانوار، ج 52، ص 233). امام صادق(ع) همچنین در روایتی درباره مقبولیت یمانی می‌فرمایند : « خروج الثلاثة : السفیانی و الخراسانی و الیمانی فی سنة واحدة فی شهرٍ واحدٍ فی یومٍ واحدٍو لیس فیها من رایة اهدی من رایة الیمانی لانه یهدی الی الحق » . «سه پرچم در یکسال و یکماه و یک روز خروج میکند: 1- سفیانی 2- خراسانی 3- یمانی . که در میان آنها خالصتر از پرچم یمانی نیست زیرا او به سوی حق دعوت میکند و فرا می خواند . (کتاب ترجمه یوم الخلاص: ص 1021) و در روایتی دیگر حضرت امام باقر (ع) می فرمایند : « . . . لیس فی الرایات اهدی من رایة الیمانی ، هی رایة الهدی لأنه یدعوا الی صاحبکم . . . اذا خرج الیمانی فانهض الیه فان رایته رایةٌ هدی ، و لا یحل لمسلمٍٍٍٍٍٍٍ ان یلتوی علیه ، فمن فعل فهو من اهل النار، لانه یدعوا الی الحق و الی صراطٍ مستقیمٍ » . « . . . در میان پرچمها پرچمی خالصتر از پرچم یمانی نیست که پرچم هدایت است زیرا شما را به سوی صاحبتان دعوت میکند . . . هنگامی که خروج کند بسویش بشتاب که پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که در برابر او بایستد هر کس چنین کند اهل دوزخ میشود زیرا او به سوی حق و صراط مستقیم فرا میخواند ».(کتاب ترجمه یوم الخلاص: ص 1022) در روایتی هم پیامبر خاتم (ص) درباره یمانی فرموده اند : « الیمانی یتولی علیاً ، الیمانی و السفیانی کفرسی رهانٍ » . « یمانی از شیعیان علی (ع؟) است ،خروج یمانی و سفیانی همانند 2 اسب مسابقه همزمان و بدنبال یکدیگر است . (کتاب ترجمه یوم الخلاص: ص 1024) برداشت از این روایات : - خروج یمانی همزمان با شورشها وخیزشها و انقلابها در سراسر منطقه می باشد . - پرچم یمانی خالصترین پرچمهاست . - انقلاب او خالص است چون به حق دعوت میکند . - حق ، همان صاحب شما امام زمان (عج) است . - امر شده به سپاه یمانی ملحق شویم و از او باز نمانیم . - خروج یمانی از روشنترین نشانه هاست که بیش از 14 ماه فاصله با ظهور حضرت نخواهد داشت . - یار و مدد سپاه سید خراسانی است . - سپاه یمانی با سپاه خراسانی بر علیه سفیانی وارد جنگ می شوند . - برخورد سپاه یمانی و خراسانی و سفیانی پس از خرابی مصر و بغداد و شام است . - جنگ آنان حساس و سرنوشت ساز تاریخ است که از 6000 سال پیش کتب آسمانی از آن خبر داده اند . - این درگیری پس از بیعت با حضرت بقیةالله در حجاز است زیرا در هر دو سپاه از یاران خاص حضرتتشریف خواهند داشت . - پرچم سید خراسانی را پیامبر اکرم (ص) که در کوفه با سفیانی در گیر می شود ، پرچم هدایت نامیده است . (ترجمه یوم الخلاص 1024) والسلام علیکم وعلی عباد الله الصالحین اقل الطلاب – مهدی کیانی نسب
  • اكبر ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 3
    عزيز دل! احساسات پاكت بجاست اما اين روايت منحصر در امام معصوم است. البته كه وظيفه ما در دوران غيبت اطاعت محض از ولي فقيه است. مواظب باشيم دچار غلو نشويم. من هم مثل شما مريد امام خامنه اي هستم.
  • اكبر ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 1
    اين رو از كجا فهميدين؟؟
  • علی ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    2 0
    لازم نیست اینقد بگیم امام خامنه ای، من نمیدونم دلیل این همه اصرار چیه؟؟؟ یکی از دوستان گفتن این واژه به طور خود جوش از متن مردم بیرون امده، به هر حال بزاریم خودجوش بمونه البته من نمیدونم منظور از مردم چه کسانی هستند، من تا حالا همچین جوششی ندیدم!!
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 2
    با عرض سلام خدمت دوستان عزیز پس حد اقل نتیجه ای که میشه گرفت اینه که اگر جیگاه ولایت فقیه رو ادامه دهنده را ائمه هدی قبول داشته باشید امام خامنه ای کمترین چیزی که میشه در مورد کسی که تو این جایگاه هست بگیم هست گفته بشه واگر الفاظ رهبری یا مقام معظم رهبری بگیم این مثله این می مونه که فقط یک کلی گویی کردیم از این که هر کس تو این جایگاه بیاد جایگاه بزرگی داره و در واقع امام خامنه ای رو قبول نکرده واین نفاقه و دروغ به خودمونه پس بیایم غلط به این تابویی رو تو جامعه درست کنیم لبیک یا امام خامنه ای .
  • سید حسین ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 2
    سلام به دوستان خوبم. کی گفته الان به کاربردن لفظ "امام خامنه ای" بصورت خودجوش نیست؟الانم خود مردم دارن این لفظ رو جا میندازن دیگه. فرق الان و زمان امام اینه که اونموقع هیچکس جرات مخالفت نداشت.وگرنه امثال میر حسین و البته منتظری اگر از ترس آینده و از دست دادن جایگاهشون نبود مطمئنا علم مخالفتشون رو بلند میکردن. امیدوارم همه همدل بشیم و این واژه ی زیبا رو که دشمن از اون هراس داره رو در شان امام خامنه ای حفظه الله بکار ببریم.یا علی
  • برادر امیر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    0 2
    یا امام سید علی
  • سامان ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 2
    گرچه حضرت آیت الله خامنه ای از این حرفا بزرگوارتر و بخشنده تر است اما باز هم کسانی که به ایشان ناسزا گفته اند (از آمریکا تا فتنه گرهای 88 و هرکس که به آقای ما توهین کند) اون دنیا برای نازاهایی که گفتند باید به ایشان جواب پس بدهند
  • سیمرغ ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 2
    لبیک یا خامنه ای
  • امیر علی صادقی از لردگان ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 2
    یا حضرت امام خامنه ای گوش بفرمانم،برای به هلاکت رسوندن دشمنانت هر جا باشن آماده ام،اینها همگی(خلیل صفت دجالن)
  • ایمان ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    0 2
    با سلام . وب قشنگی بود خواهش می کنم به وبلاگ من هم سر بزن velayatemamkhamenei
  • دوستدار شما ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    0 1
    رهبر عزیزم تا جان در بدن دارم با شما هستم
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    2 0
    جالبه همه این خبر رو تایید می کنن یه کم مشکوک نیست؟ می دونم نظرم درج نمیشه
  • منتظر ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 1
    زنده وپاینده باد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان اللهم الحفظ قائدنا امام خامنه ای مدظله العالی
  • حسین از اصفهان ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    0 1
    رهبرا از تو یک اشاره از ما جان فدا کردن
  • هادی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 2
    جانم به فدای سید علی
  • فدایی رهبر ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    0 3
    اگه کسی با اصل ولایت مشکل نداشته باشه ، راحت امام گفتن رو هم می پذیره . مهم اینه که مطیع محض ولایت باشیم. لبیک یا امام خامنه ای
  • سیدعلی ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 3
    سلام.قابل توجه دوستی که گفتن مردم بصورت خودجوش لقب امام رو به.امام خمینی دادن.جناب اینطوری نیست این لقب رو اقای حسن روحانی به امام خمینی دادن بعد از شهادت اقا مصطفی .باتوجه به معنای لغوی امام یعنی پیشوا اشکالی وجود نداره ولزوما به این معنا نیست که ایشون معصوم هستند.ازتاثیرات فرامنطقه ای کاربرد امام نباید غافل شد.وگرنه معلومه که القاب وعناوین نشونه جایگاه فرد نیست.جانم فدای رهبرم امام سید علی خامنه ای مد ظله العالی.
  • رضا ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 3
    امام خامنه ای همیشه زنده باشی و سایه ات بر سر این مردم. جانمان فدایت
  • شادکام ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 3
    سلام ودرود بر سید واقای خوبیها ایت الله خامنه ای من اول سال تحویل تو روی اقا رو نگاه میکنم واون سال بهترین سال بوده جانم فدات رهبر عزیزم کاش سعادت زیارت اقا نصیبم میشد
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 2
    خدایا به ما بصیرت عطا بفرما
  • یا مهدی ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 3
    چرا بعضیا باید حسادتشون رو به رخ بکشم.همون بالایی که به سر امامان دیگر اومد تکرار نخواهد شد.دیگه هیچ مسلم بن عقیلی تنها نخواهد موند تا امام زمانش شهید بشه.دیگه مسلم زمانه را تنها نخواهیم گذاشت.چون میدانیم راه رسیدن به حسین علیه السلام قبول کردن همه جانبه مسلم خواهد بود و مسلم زمانه سید علی خامنه ای است . تاریخ به ما آموزش داده مسلم را تنها بگذاری چه بلایی بر سرت خواهد آمد.پس حسادت و بغض را کنار بگذارید و با تمام نیرو به یاری مسلم زمانه،برسید که شروعش میتواند با نام نهادن امام خامنه ای باشد که بسا بیانگر عشق امت به جامعه مهدوی خود و تو دهنی به دشمنان اسلام و صاحب الزمان خواهد بود
  • یا مهدی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 3
    چرا بعضیا باید حسادتشون رو به رخ بکشم.همون بالایی که به سر امامان دیگر اومد تکرار نخواهد شد.دیگه هیچ مسلم بن عقیلی تنها نخواهد موند تا امام زمانش شهید بشه.دیگه مسلم زمانه را تنها نخواهیم گذاشت.چون میدانیم راه رسیدن به حسین علیه السلام قبول کردن همه جانبه مسلم خواهد بود و مسلم زمانه سید علی خامنه ای است . تاریخ به ما آموزش داده مسلم را تنها بگذاری چه بلایی بر سرت خواهد آمد.پس حسادت و بغض را کنار بگذارید و با تمام نیرو به یاری مسلم زمانه،برسید که شروعش میتواند با نام نهادن امام خامنه ای باشد که بسا بیانگر عشق امت به جامعه مهدوی خود و تو دهنی به دشمنان اسلام و صاحب الزمان خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس