کد خبر 506032
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

شرکت امنیتی آمریکایی سیمانتک، هکرهای ایرانی را به حمله به برخی کاربران اینترنت در داخل و خارج از کشور با استفاده از بدافزارهای خاص متهم کرده است.

  به گزارش مشرق، شرکت سیمانتک مدعی شده که حملاتی به‌برخی کاربران اینترنت در داخل و خارج از کشور ایران انجام شده که پیچیدگی خاصی ندارند ولی هکرها از این طریق به رایانه های شخصی برخی کاربران مورد هدف دسترسی یافته‌اند و از یک سال پیش تا به حال در حال سرقت اطلاعات حساس این کاربران هستند.
 
به گفته سی
مانتک دو گروه از هکرها که Cadelle  و  Chafer  نام دارند، بدافزاری را برای سرقت اطلاعات حساس از رایانه های شخصی و سرورها توزیع کرده اند و از این طریق اطلاعاتی از شرکت های هواپیمایی و مخابراتی کشورهای منطقه نیز سرقت شده است.
 
بر اساس برآوردهای سیمانتک این حملات از اواسط سال 2014 آغاز شده، اما سرورهای کنترل و فرمان این حملات از سال 2011 فعال بوده اند.
 
بدافزار Cadelle به نام backdoor.cadellespy و بدافزار Chafer به نام backdoor.remexi هنوز در حال فعالیت هستند. سیمانتک معتقد است توزیع بدافزار Cadelle از طریق حملات نفوذی SQL صورت می گیرد تا وب سرورها دچار آسیب شوند. این حملات به هکرها امکان می دهند تا فرامین خود را در فرم های تحت وب وارد کرده و از طریق پایگاه های داده پاسخ دریافت کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    در جنگ سایبری باید قوی شد والا انها به ما رحم نمی کنند
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    حملات نفوذی SQL ؟؟منظورتون SQL injection هستش؟؟ ترجمه تزریق کدهای SQL . خیلی سوژه اید
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر حقیقت داشته باشد باید بگیم تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس