معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: تمام 17 بیمارستان سپاه با تمرین‌هایی که هر ساله به‌منظور چگونگی فعالیت در شرایط بحرانی انجام می‌دهند، از آمادگی لازم برای فعالیت در شرایط بحرانی را دارند.

به گزارش مشرق، سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه درباره برگزاری ششمین همایش مسئولان بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح به میزبانی سپاه، گفت: این همایش که در تاریخ‌های 24 و 25 آذر 94 در سالن همایش‌های الغدیر نیروی زمینی سپاه برگزار خواهد شد، حاوی پنج بخش آمادگی بهداری رزمی و جنگ نوین، بهداشت و طرح امام رضا(ع)، چالش‌های حوزه درمان، اداره و مدیریت مراکز درمانی، اقتصاد سلامت و فرهنگ و معنویت در مراکز درمانی، است.

وی افزود: مدیریت بخش چالش‌های حوزه درمان، بهداشت و طرح امام رضا(ع)، آمادگی بهداری رزمی و جنگ نوین و بهداری رزمی و جنگ نوین و نیز اقتصاد سلامت و فرهنگ و معنویت در مراکز درمانی و مدیریت مراکز درمانی در این همایش به ترتیب بر عهده ارتش، ناجا، سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح، است.

سردار عبداللهی ادامه داد: در روز برپایی همایش، وزیر بهداشت و جانشین فرمانده کل سپاه به‌عنوان سخنرانان افتتاحیه حضور خواهند داشت؛ همچنین نمایشگاهی نیز از توانمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان برپا می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از نتایج برگزاری پنج دوره قبلی این همایش، آمادگی بیمارستان‌های نظامی در برابر حوادث غیر مترقبه و بحران‌ها است؛ به‌عنوان مثال در حال حاضر همه بیمارستان‌های سپاه با در اختیار داشتن یک یا دو سازه بیمارستان سیار صحرایی، آمادگی فعالیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مواقع لزوم را دارند.

معاون بهداشت و درمان سپاه با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های سپاه از آمادگی لازم برای فعالیت در شرایط بحرانی را دارند، اظهار داشت: در قالب دستورالعمل، به تمام 17 بیمارستان سپاه نحوه فعالیت در شرایط بحرانی را ابلاغ کردیم و در کنار آن همه‌ساله تمرین‌هایی را هم به‌منظور کسب و ارتقاء آمادگی برای مقابله با شرایط غیر عادی برگزار می‌کنیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس