کد خبر 505202
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳

برای نسلی که دروازه‌بان افسانه‌ای‌اش به خاطر ورود بی‌جا به وسط زمین افسانه شیرهای رام نشدنی کامرون را تکوین بخشید و کلمبیای درخشان را از جام‌جهانی ۱۹۹۰ بیرون انداخت، یک مدل کامل‌تر خلق شد؛ مدلی نه به اندازه رنه هیگوئیتا، جذاب و غیر قابل پیش‌بینی اما دارای توانایی‌هایی در حد خدایان روم باستان!

به گزارش مشرق، برای نسلی که دروازه‌بان افسانه‌ای‌اش به خاطر ورود بی‌جا به وسط زمین افسانه شیرهای رام نشدنی کامرون را تکوین بخشید و کلمبیای درخشان را از جام‌جهانی ۱۹۹۰ بیرون انداخت، یک مدل کامل‌تر خلق شد؛ مدلی نه به اندازه رنه هیگوئیتا، جذاب و غیر قابل پیش‌بینی اما دارای توانایی‌هایی در حد خدایان روم باستان!

سِنیِ جاودانه
خبر خداحافظی روجریو سنی، گلزن‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال در سن ۴۲ سالگی تنها هواداران سائوپائولو را ناراحت کرد بلکه جامعه فوتبال را از همین حالا با دلتنگی نبود یک سنگربان مسلط تنها گذاشت. بیش از دو دهه بازی، فتح ۱۸ جام و تبدیل شدن به اولین دروازه‌بان زننده بیش از صد گل در تاریخ فوتبال، تنها دلایل جاودانه شدن روجریو نیست. سنی که رکورد بیشترین گل زده یک دروازه‌بان در تاریخ فوتبال را از چیلاورت افسانه‌ای گرفت، سال گذشته برای تکمیل افتخاراتش شصتمین گل خود از طریق ضربات ایستگاهی را درون دروازه رقیب سائوپائولو قرار داد تا به گلزن‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه در زمینه گلزنی از طریق ضربات آزاد مستقیم تغییر چهره بدهد.

کم‌فروغ در رده ملی
پای طاووس سنی، بازی ملی بود؛ جایی که در طول ۹ سال حضور در تیم‌ملی تنها ۱۶ بازی انجام داد و فقط در ۲ رقابت کم‌اهمیت جام‌کنفدراسیون‌ها مجال خودنمایی به دست آورد.پای ثابت پنالتی‌ها و ضربان آزاد سائوپائولو از سال ۱۹۹۷، ۱۲۷ بار طعم لرزاندن تور دروازه رقبا را چشید؛ بسیار بیشتر از عده زیادی از معروف‌ترین مهاجمان جهان. به یاد ماندنی‌ترین صحنه به یادگار مانده از سنی، نه این ۱۲۷ گل بلکه دفع توپ استثنایی در دقایق پایانی بازی جام‌بین‌قاره‌ای درسال ۲۰۰۵ مقابل لیورپول است. او فقط به خاطر همان عکس‌العمل نجات دهنده، پس از برتری یک بر صفر تیم برزیلی، جایزه بهترین بازیکن رقابت را به دست آورد. جایزه ویژه‌تر اما توسط مردم و فوتبال به اسطوره زنده داده می‌شود؛ وقتی سال‌ها بعد هنگام بزرگ‌تر شدن دو فرزندش، بئاتریس و کلارا در خاطرات عشق فوتبال‌ها به عنوان دروازه‌بانی دست‌نیافتنی مرورمی‌شود.


منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس