کد خبر 504976
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

گروهی از شهرک نشینان صهیونیست بنا به دعوت سازمان های صهیونیستی حامی «معبد کذایی» به مسجد الاقصی یورش بردند.

 به گزارش مشرق، شبکه فلسطین الآن خبر داد: صبح امروز گروهی از شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

یورش این شهرک نشینان به مسجد الاقصی پس از آن صورت گرفت که سازمان‌های "معبد کذایی" گروهک‌های شهرک نشین صهیونیست را از امروز یکشنبه به یورش به مسجد مبارک الاقصی فرا خواندند.

این اقدام همزمان با آغاز جشن‌های مربوط به آنچه که "عید روشنایی" خوانده می شود، صورت می گیرد و تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی در این عید با استفاده از سیستم ها و دستگاه های ویژه تصاویر رنگی را بر روی دیوارهای شهر قدس نمایش می گذارد. این اقدام در چارچوب تلاش‌ها برای یهودی سازی شهر قدس و نشر فرهنگ رژیم صهیونیستی انجام می پذیرد.

سازمان های شهرک سازی نیز یهودیان را به ورود گسترده به مسجد مبارک الاقصی در این عید و انجام فعالیت های یهودی سازی در شهر بیت المقدس فرا خواندند.

از سوی دیگر الازهر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دعوت شهرک نشینان برای یورش به مسجد الاقصی، نسبت به عواقب این یورش ها و ایجاد خشم بین مسلمانان مقیم داخل و خارج از اراضی مقدس هشدار داد.

در بیانیه الازهر از تمامی کشورهای دوستدار صلح خواسته شده است تا سریعا برای ممانعت از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه حرم مقدس و تلاش دائمی این رژیم برای یهودی سازی قدس، دست به اقدامی بزنند.

الازهر همچنین تاکید کرد که این فراخوان ها و دعوت های تحریک آمیز مردود است زیرا قضیه فلسطین در دلهای مسلمانان و اذهان آن باقی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس