کد خبر 504759
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

جمع آوری بانوان معتاد متجاهر در سطح شهر تهران و اعزام آن ها به كمپ اجرايی شد.

 به گزارش مشرق، افراد معتاد متجاهر به دليل طرد شدن از خانواده و از دست دادن حمايت خانوادگی خود مجبور به كارتن خوابی يا سكونت در حاشيه  شهری می شوند.   

در بين افراد بی سرپناه زنان قشر آسيب پذيرتری هستند، افراد بی خانمانی كه به دليل نوع جنسيت خود بيشتر از مردها ممكن است دچار آسيب شوند و به دليل بی خانمان شدن  و عدم حمايت از خانواده ممكن است دچار هرگونه سوء استفاده قرار گيرند.   

در تاريخ ٢٨ آبان سید حسین هاشمی استاندار تهران درباره اجرای طرح پاكسازی پايتخت از وجود معتادان متجاهر، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر در دو مرحله در سطح استان اجرا و عملياتی می شود كه اولويت نخست طرح، ساماندهی و پاكسازی معتادان زن متجاهر است.

كمتر از ٢ هفته وعده انتقال و شناسايي زنان معتاد متجاهر اجرا و ٤٠٠ زن معتاد متجاهر به دستور استاندار و موافقت دادستان تهران توسط  نيروی انتظامی به مركز شفق انتقال يافتند.   

 تعدادی از بانوان از پارك‌های هرندی، شوش و از سطح تهران جمع آوری شدند تا پس از يك دوره يك تا سه ماه سم زدايی و بازپروری به كمپ شفق انتقال يابند.      

 استاندار تهران در طی  نامه ای  به جعفر دولت آبادی دادستان استان تهران مبنی بر صدور حكم جمع آوری معتادان  متجاهر زن از سطح شهر موافقت دادستان استان تهران را کسب و  به نيروی انتظامی مجوز داده شد  تا اقدامات  لازم را در خصوص اين افراد انجام دهند.

باتوجه به اينكه زنان معتاد سه گروه هستند، با نظر قوه قضاييه  افرادی كه شهرستانی هستند به ستاد مواد مخدر شهرستان های خود اعزام می شوند  و تنها افرادی كه تهرانی هستند در كمپ های پايتخت نگهداری می شوند.    

دبير شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران در اين باره می گويد: كمپ شفق به عنوان نخستین مركز زنان كشور مقرر شد كه زنان معتاد متجاهر شهر تهران رابرای مدت يك تا سه ماه سم زدايی و برای باز پروری به اين مركز منتقل شوند.  

مركز شفق ظرفيت نگهداری ٤٠٠ نفر را دارد كه بلافاصله ترتيب اسكان، توانمندسازی، اشتغال زايی و بازگشت آن ها به آغوش خانواده  انجام می شود .  

جلسات قرارگاه ساماندهی آسيب های اجتماعی شهر تهران با برگزاری جلسات مشترك و مشاركت استانداری و شهرداری تهران به فرماندهی استاندار بيش از يك‌ماه است كه كار خود را آغاز كرده است و از همان ابتدا وعده جمع آوری معتادان زن متجاهر را پس از هماهنگی های مورد نياز داده  شده بود كه  با همكاری شهرداری ، قوه قضاييه  ، بهزيستی ، وزرات بهداشت و درمان و نيروی انتظامی  اين وعده  تحقق پيدا كرد.

اقدام بعدی مهم و اساسی در مورد اين افراد پس از پاك شدن و بازگشت به آغوش خانواده، ايجاد اشتغال است كه در اين مورد نيز هماهنگی هایی بين سازمان ها در مورد آن‌ها انجام شود .  

اميد است با شناسايی و دستگيری فروشندگان عمده مواد مخدر به مراجع قضايی توسط نيروی انتظامی شاهد وضع بهتری در سطح شهر تهران باشيم .
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس