کد خبر 504342
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

مستند ۵۷ دقیقه‌ای «تنها میان طالبان» روایتی است بی ‌واسطه از حضور مستندساز ایرانی در مناطق تحت کنترل طالبان که برای اولین بار، در نهمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی سینما حقیقت روی پرده می‌رود.

به گزارش مشرق، محسن اسلام‌زاده کارگردان «تنها میان طالبان» در خصوص ساخت این مستند گفت: در سال‌ های اخیر، اخبار مربوط به طالبان در رسانه‌ های مختلف انعکاس داشته و مورد مطالعه مردم بوده است، اما هیچ روایت دسته اولی از این گروه وجود نداشته است، به همین دلیل ساخت مستندی در مورد طالبان همیشه ذهن مرا به خود مشغول کرده بود و به همین منظور چندبار به کشور افغانستان سفر کردم تا اینکه نهایتاً موفق شدم 15 روز در میان طالبان حضور پیدا کنم و تفکرات و شیوه حکومت‌داری این گروه را مستند کنم!

وی با تاکید بر اینکه طی ده سال اخیر هیچ دوربینی در بین طالبان نتوانسته حضور پیدا کند، درباره‌ ساختار این مستند اظهار داشت: مستند «تنها میان طالبان» یک مستند مشاهده‌گر است که سعی دارد با حضور بی‌واسطه در مناطق تحت کنترل طالبان، از نزدیک با واقعیت‌های این گروه آشنا شود و شیوه حکومت‌داری آنها را بیان کند.

اسلام‌زاده افزود: اتفاقاتی که در این سفر رخ می‌داد، هیچ‌کدام از قبل طراحی نشده و یا قابل پیش‌بینی نبود و من به عنوان کارگردان در لحظه باید تصمیم می‌گرفتم که روایت را چگونه ادامه دهم و برای آن طراحی کنم که البته این سبک مستندسازی واقعاً برایم سخت و دشوار بود.

محسن اسلام‌زاده متولد سال 1359 است و آثاری چون اهل سنت ایران، اسرار زندان ابوسلیم، شیخ صباح و سفر به دیار پشتون‌ها را در کارنامه خود دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس