کد خبر 504178
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹

داعش از ماهواره های اروپایی برای انتشار مطالب خود در اینترنت استفاده می کند.

به گزارش مشرق، مطابق اطلاعات دریافتی «اشپیگل آنلاین» در سوریه و عراق تجهیزات الکترونیکی فراوانی وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از ماهواره به اینترنت دسترسی داشته باشند.

این رسانه آلمانی روز جمعه گزارش داد، دست‌کم صدها دستگاه از این تجهیزات در مناطق تحت کنترل گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش قرار دارند.

بنابر این گزارش این تجهیزات شامل یک دیش، یک مودم و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده می‌شوند و بیش از همه با ماهواره‌های شرکت انگلیسی «Avanti Communications» و شرکت فرانسوی «Eutelsat» ارتباط برقرار می‌کنند.

از ماهواره‌های شرکت فرانسوی «یوتل‌ست» بیشتر برای ارتباط‌های تجاری از جمله ارتباط اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌شود. شماری از فرستنده‌های ماهواره‌ای رادیو و تلویزیونی نیز از خدمات این شرکت بهره می‌گیرند.

در سوریه زیرساخت‌ها و خطوط ارتباطی در بخش بزرگی از کشور یا به کلی نابود شده یا به شدت خسارت دیده است. به همین دلیل در بسیاری از مناطق برای وصل شدن به اینترنت باید از ماهواره استفاده کرد.

در حالتی عادی هر شهروندی می‌تواند از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استفاده کند. به گزارش «اشپیگل آنلاین» در شهرهایی مانند رقه و دیرالزور که نیروهای گروه داعش بر آن تسلط دارند، تروریست‌ها ارتباط‌های اینترنتی را کنترل می‌کنند و مانع خرید مستقیم تجهیزات لازم از سوی مردم می‌شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس