نماینده روسیه در سازمان ناتو، حمایت دولت ترکیه از تروریسم را برای این سازمان امری طبیعی خوانده است.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در سازمان ناتو اعلام کرد، همکاری ترکیه با گروه تروریستی داعش از نظر این سازمان مسأله مهمی محسوب نمی‌شود، و از آنجایی که غرب بدنبال سلب مسئولیت در موضوع حمایت از تروریسم است نباید انتظار داشت سازمان ناتو از رفتار متحد خود انتقاد کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک،‌ «الکساندر گراشکو» امروز در مصاحبه با شبکه روسیه-24، ضمن بی‌اهمیت خواندن فعالیت‌های مخرب ترکیه نزد مقامات ناتو، گفت: «اطمینان دارم این سازمان، ترکیه را بابت عملکرد منفی آن تخطئه نخواهد کرد. همانطور که بارها شاهد بوده‌ایم، مصلحت‌اندیشی سیاسی از جمله اصول لاینفک ناتو است. هر اتفاقی بیفتد این سازمان ترجیح می‌دهد به جای پرداختن به حقیقت، در پی سلب مسئولیت و مقصر جلوه دادن دیگران باشد.»

پس از اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخو-24 روسیه در حریم هوایی سوریه، تنش‌ها میان این دو کشور به شدت افزایش یافته است. مقامات کرملین ضمن اتخاذ تدابیر تنبیهی و تحریم روابط تجاری با آنکارا، از وجود مدارک و اسناد مستدل درخصوص نقش ترکیه در حمایت از تروریسم تکفیری داعش خبر می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبۀ هفته جاری، اقدام به انتشار مجموعه‌ای از تصاویر ماهواره‌ای برای اثبات ادعای دولت این کشور درباره نقش مخرب ترکیه در منطقه کرد. مقامات روس اعلام کردند برمبنای این تصاویر، 200 هزار بشکه نفت توسط هزار و 722 کامیون به کشور ثالث حمل می‌شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس