سخنگوی شورای نگهبان از بررسی شکل نرم‌افزاری انتخابات الکترونیک در جلسه هفته آینده این شورا خبر داد و گفت: اگر ضرورت دیدیم حتما از همکاران‌مان در وزارت کشور نیز برای حضور در این جلسه دعوت خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، نجات‌‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آخرین وضعیت بررسی روند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک و در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به زمان کمی که تا برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه باقی مانده، برگزاری انتخابات الکترونیکی را منتفی می‌دانید یا خیر؟، گفت: هنوز نمی‌توانیم برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را منتفی بدانیم و باید پس از بررسی موارد ذکر شده در جدول زمانبندی 70 مرحله‌ای، اظهار نظر کنیم.

وی در همین زمینه، افزود:  البته ممکن است که دوستان ما در شورای نگهبان به این نتیجه برسند که در شهرهای بزرگ برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک با مشکلاتی مواجه هستند و قصد داشته باشند تا آن را در حوزه‌های دیگر دیگر اجرا کنند، اما فعلا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را منتفی نمی‌دانیم، اما هر چقدر که وقت کمتر می‌شود، امکان برگزاری الکترونیکی انتخابات، به خصوص در شهرهای بزرگ، سخت‌تر خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اعلام این خبر که در جلسه هفته آینده شورای نگهبان موضوع نرم‌افزاری انتخابات الکترونیکی را بررسی و درباره آن اظهار نظر می‌کنیم، گفت: در حال حاضر کارشناسان شورای نگهبان مشغول بررسی پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر شکل نرم‌افزاری انتخابات الکترونیک هستند.

ابراهیمیان در ادامه، تصریح کرد: هر چقدر زمان ارائه پیشنهادات از سوی وزارت کشور درباره انتخابات الکترونیک طولانی شده و وقت بررسی در شورای نگهبان کمتر شود، ما باید با توافق وزارت کشور امکان اجرای آن را بررسی کنیم؛ البته ممکن است با توجه به کمبود وقت، به این نتیجه برسیم که در حوزه‌هایی اجرای انتخابات به صورت الکترونیک ممکن نیست، اما همه این موارد منوط به این است که ما برنامه دقیق را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فعلا اظهارنظری درباره امکان و یا عدم امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک ممکن نیست، گفت: باید اطلاعات به طور کامل به دست ما برسد تا درباره آن اظهارنظر کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره احتمال حضور مسئولانی از وزارت کشور در جلسه این شورا برای بررسی نرم‌افزاری انتخابات الکترونیک، تأکید کرد: هنوز معلوم نیست، باید ببینیم که کارشناسان ما چه می‌گویند، اگر ضرورت دیدیم حتما از همکاران‌مان در وزارت کشور نیز برای حضور در این جلسه دعوت خواهیم کرد.

ابراهیمیان در پایان خاطر نشان کرد: بحث مربوط به امنیت و نیز مسئله مربوط به حوزه‌هایی که انتخابات باید در آنها به صورت الکترونیک برگزار شود، باید به صورت تفصیلی و با یک پلان توجیهی به شورای نگهبان ارائه شود و وزارت کشور باید مشخص کند که آیا در شهرهای بزرگ با محدودیتی که دستگاه‌های جدید برای اخذ آرا دارند، همه جا ممکن است یا خیر، در این رابطه باید توجیهش برای ما روشن شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس