کد خبر 503561
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

پارلمان روسیه اعلام کرد، چنانچه مونته‌نگرو به ائتلاف نظامی ناتو ملحق شود، مسکو نیز قابلیت‌های نظامی خود را تقویت کرده و این اقدام به معنای قطع تمام همکاری‌های نظامی با روسیه خواهد بود.

به گزارش مشرق، کمیته دفاعی و امنیت پارلمان روسیه اعلام کرد، برنامه‌های مشترک نظامی و فنی میان مونته‌نگرو و روسیه در صورت پیوستن این کشور حوزه بالکان به ائتلاف نظامی ناتو دیگر میسر نخواهد بود.

«ویکتور اوزروف» رئیس این کمیته پارلمانی تأکید کرد: مونته‌نگرو باید متوجه باشد که برنامه‌های توافق شده پیشین با روسیه در حوزه فنی و نظامی در صورت پیوستن این کشور به ناتو دیگر میسر نخواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «اوگنی سربرنیکوف» قائم مقام کمیته دفاعی و امنیت پارلمان روسیه نیز گفت، مسکو قابلیت‌های نظامی خود را تقویت کرده و آمادگی نظامی خود را در صورت پیوستن مونته‌نگرو به ائتلاف نظامی ناتو،‌افزایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: روسیه گام‌های بیشتری را در تقویت قابلیت‌های نظامی خود افزایش آمادگی نظامی در صورت پیوستن این کشور به پیمان نظامی ناتو برخواهد داشت.

آمریکا در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که آمادگی دارد تا در ماه دسامبر از مونته‌نگرو برای پیوستن به ناتو دعوت به عمل آورد. این بیانیه موجی از اعتراضات را در این کشور حوزه بالکان موجب شده بود.

صبح امروز چهارشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو با پیشنهاد مونته‌نگرو برای عضویت در این پیمان نظامی موافقت کردند و هم‌اکنون عضویت نهایی این کشور نیازمند تصویب هر 28 عضو این پیمان است. البته این روند ممکن است حدود یک سال به طول انجامد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس