کد خبر 503113
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

دفتر رياست جمهوري روسيه با صدور بيانيه‌اي، مناقشات جاري در سوريه و اوکراين و حل و فصل سياسي آنها را محور مذاکرات نيم ساعته رؤساي جمهور آمريکا و روسيه «پشت درهاي بسته» در پاريس اعلام کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس بيانيه منتشره از سوي دفتر رياست جمهوري روسيه، «ولاديمير پوتين» و «باراک اوباما» رؤساي جمهور روسيه و ايران روز دوشنبه در حاشيه نشست تغييرات آب و هوايي در پاريس، به مدت نيم ساعت پشت درهاي بسته درباره مناقشات سوريه و اوکراين و حل و فصل سياسي اين مناقشات گفت‌وگو کردند.

بنابه گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از «ديميتري پسکوف» سخنگوي کرملين و يک مسئول سياسي در کاخ سفيد، رؤساي جمهور دو کشور طي اين گفت‌وگو در خصوص آغاز حل‌وفصل سياسي اوضاع سوريه گفت‌وگو کرده و بر لزوم پيشرفت در روند مذاکرات وين درباره حل بحران اين کشور تأکيد کردند.

بر اساس اين گزارش، جامعه بين‌الملل براي يافتن راه‌حل سياسي در سوريه تاکنون طي ماه‌هاي اکتبر و نوامبر گذشته دو نشست در وين اتريش برگزار کرده است.

اين در حاليست که مسکو و واشنگتن در خصوص سرنوشت «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه اختلاف‌ دارند و به رغم حمايت روسيه از اسد، آمريکا خواستار کناره‌گيري وي از قدرت است.

بنابر اعلام يک منبع در کاخ سفيد، اوباما در پاريس همچنين بار ديگر بر لزوم کناره‌گيري اسد از قدرت تأکيد و اهميت تمرکز تلاش‌هاي نظامي عليه گروه تروريستي داعش تأکيد کرد.

رؤساي جمهور روسيه و آمريکا ديروز در حاشيه نشست تغييرات آب و هوايي در پاريس ديدار و گفتگو کردند.

پيش از اين کاخ کرملين از احتمال ديدار باراک اوباما و ولاديمير پوتين خبر داده بود.

رهبران بيش از 150 کشور جهان براي بررسي مسائل مربوط به تغييرات اقليمي جهان در پاريس گرد هم آمده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس