کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه هیچ دیداری با همتای ترک خود در حاشیه نشست بین المللی آب و هوا در پاریس نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سخنگوی کرملین امروز _دوشنبه_ در نشستی مطبوعاتی گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هیچ دیداری با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست بین المللی آب و هوا در پاریس نخواهد داشت.

کرملین افزود: پیش بینی می شود روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه این نشست دیداری دو جانبه داشته باشند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان اعلام کرد آماده دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و حل و فصل مسائل پیش امده برسر سرنگونی جنگنده روس در سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه است.

در این تماس تلفنی، نظربایف ابراز امیدواری کرد طرفین تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها به کار بندند.

نظربایف همچنین پیشنهاد کرد روسیه و ترکیه یک کمیسیون دوجانبه برای حل‌ و فصل این ماجرا و یافتن راهی برای برون‌رفت از بحران تشکیل دهند.

وی گفت: برقراری روابط روسیه و ترکیه سال‌ها زمان برده است و طرفین اکنون وظیفه دارند با مسوولیت‌پذیری این روابط را حفظ کنند.

به دنبال اقدام اخیر ترکیه در سرنگون کردن سوخوی روسیه بر فراز سوریه، کرملین اقدامات تنبیهی خود علیه آنکارا را با امضای قانون تحریم توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور شدت بخشید.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس