فرمانده یکان موشکی نیروی دریایی ارتش گفت: کروز دریایی "قدیر" نسل ارتقاء یافته موشک‌کروز "نور" است؛ که نسبت به موشک‌های کلاس خود از برد، دقت فزاینده و قدرت تخریب بیشتر در انهدام اهداف برخوردار است.

به گزارش مشرق، امیر  علی وفادار فرمانده یگان موشکی نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق موشک کروز دریایی قدیر به ناوگان موشکی نداجا اظهار داشت: قطعا داشتن موشک‌های برد بلند موجب افزایش قدرت ما در عرصه دریا شده و همچون دست بلندی در دریا موجب ارتقای توان رزمی یکان‌های ما در دریا و ساحل خواهد شد.

وی در خصوص مختصات کروز دریایی "قدیر" گفت: این موشک از قدرت تخریب بالا، توان مقابله با جنگ الکترونیک، ارتفاع پروازی پایین، و دقت فزاینده در ناوبری و در کشف و انهدام اهداف برخوردار است؛ که به‌طور قطع اینها عواملی هستند که می‌تواند قدرت دریایی ما را در افزایش دهد.

امیر وفادار با بیان اینکه این موشک در کلاس کروز دریایی "نور" قرار دارد، افزود: این موشک نسبت به موشک‌های کلاس خود از دقت نقطه‌زنی، قدرت تخریب و برد بیشتری برخوردار است؛ که می‌تواند از پرتابگرهای ثابت و متحرک ساحلی و شناوری به سوی اهداف پرتاب شود.

فرمانده یکان موشکی نیروی دریایی ارتش افزود: با تحویل این موشک از سوی وزارت دفاع به نداجا میزان توانمندی و بازدارندگی جمهوری اسلامی در عرصه دریاها ارتقا یافته است.

وی همچنین در خصوص برگزاری رزمایش تخصصی موشکی نداجا گفت: این رزمایش به‌منظور ارتقای توان رزمی و انتقال دانش و تجربه به کارکنان جوان به‌زودی برگزار می‌شود.

امیر وفادار گفت: در این رزمایش از این موشک استفاده نخواهد شد؛ اما در رزمایش‌های آتی و بزرگ نداجا این موشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش روز گذشته در جریان الحاق موشک‌های کروز قدیر به ناوگان نداجا، اژدر و موشک را دو سلاح مهم و استراتژیک یگان‌های دریایی در سطح و زیر دریا برشمرد و گفت: موشک‌هایی که ما امروز بهره‌برداری می‌کنیم موشک‌های بسیار خوب و مناسبی برای انجام ماموریت‌های مختلف چه ساحل به سمت دریا و چه سطح به سطح یعنی از روی یگان شناور به سمت اهداف دریا و یا از طریق زیردریایی‌ها است.

فرمانده نداجا همچنین دقت زیاد، برد بالا، قابلیت انعطاف بیشتر، سرجنگی بهتر و حساسه‌های مناسب‌تر موشک‌ها را عامل مؤثری در افزایش توان موشکی ساحل به دریا و ناوها و ناوشکن‌های این نیرو در عرصه دفاع از مرزهای آبی دانست.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    ولی فقط موشک نیست که برای ایران اقتدار ایجاد کرده ایمان و تقوا و شهادت طلبی شما مردان خدا از همه این موشک ها مهم تر است.
  • خداپرست ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    خداوند ارتش صاحب‌الزمان(عج) را پیروز و منصور بدارد.
  • ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    احسنت
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    مشخصات فنی کجاست ؟ چرا فقط کلی گویی می شود؟
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    انشاءالله كه اين دفعه نيروي دريائي از هارت وهورت ناوچه هاي عربستان كه انصارالله چهار فروند آنرا با آرپيجي هفت نابود كرد جانخورد وعندالّزوم اگر هلال احمر خواست كمكي به يمن بفرستد نيروي دريائي ارتش جمهوري اسلامي جبران ان دفعه را هم بكند ! .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس