کد خبر 502065
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

دیده بان دانشگاه الازهر مصر فاش کرد: 550 دختر از اروپا به گروهک های تروریستی پیوسته اند.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از تحقیق به عمل آمده توسط کارشناسان دیده بان دانشگاه الازهر مصر افزود: داعش درصدد جذب پسران و دختران کم سن و سال و ماجراجو است تا آنها را زیر پرچم خود گردآورد.

در این تحقیق آمده است: فرد کم سن و سال از نظر داعش عنصر فعالی است. داعش از کودکانی که از ضعف هویت رنج می برند و یا خانواده شان بر آنها تسلط ندارد، برای جاسوسی و مشارکت در جنگ سوء استفاده می کند.

داعش همچنین از دختران برای جذب دختران هم سن و سال خود و انجام اقدامات ماجراجویانه و ازدواج با یک قهرمان فریب می دهند.

الازهر افزود: اکثر زنان غربی که به داعش پیوسته اند، از انگلیس ، هلند، فرانسه و اتریش به سوریه سفر کرده اند.

دیده بان الازهر خاطرنشان کرد: داعش با استفاده از شیوه شستشوی مغزی بر کودکان و افراد کم سن و سال تاثیر می گذارد. داعش از یک سو آنها را به شهادت در راه خدا تشویق می کند و به مشاهده صحنه های خشونت آمیز عادت می دهد و کشتن افراد را برای آنان کار ساده ای جلوه می دهد.

در تحقیق یاد شده آمده است: داعش گروهک فریبکاری است و می داند چگونه با احساسات جوانان ، نوجوانان و کودکان بازی کند. البته اگر در دلایل ارائه شده از سوی داعش به افراد خردسال دقت کنیم ملاحظه خواهیم کرد که دلایل یاد شده فاقد هر گونه پایه و اساس شرعی و عقلی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    بیشترشون اصالتا عرب هستن
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    وب معلوم است چرا این دختران به گروه داعش می پیوندند . زیرا کسی در کشورشان نیست که با آنان ازدواج کند برای همین براحتی به عقد این حیوانات در می ایند وهستی شان را می دهند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس