سردار پاکان پس از شهادت محسن به منزل او رفت وقتی از خانه شهید خارج شد رو کرد به حضار و با تاکید گفت: من آمده بودم به این مادر تسلا بدهم اما صلابت این زن باعث قوت قلب ما شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پاسدار شهید محسن فانوسی از رزمندگانی است که در پی دفاع از حرم حضرت زینب(س) توسط تروریست‌های تکفیری در عملیات محرم به شهادت رسید. مرتضی شمس از اقوام و دوستان این شهید بزرگوار است که در بیان خاطراتی از این شهید عزیز می‌گوید:

از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید فانوسی اخلاق‌مداری او بود به طور مثال وقتی در جمع دوستانه‌مان کسی با او شوخی می‌کرد فقط می‌خندید و ته پاسخ‌اش کلمه «ای نامرد!» بود.

خبرگزاری فارس: «محسن» هفتاد و چهارمین مرد جاودان روستای دره مرادبیگ شد

یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید اخلاص‌اش بود. با اینکه سفرهای برون مرزی زیادی رفته بود اما به دلیل پایبندی به مسائل کاری و امنیتی به هیچ‌کس چیزی نمی‌گفت. در رسته تخریب فعالیت می‌کرد و برای پاکسازی میادین مین فعالیت چشمگیری داشت.

*یک روز نماز و روزه برای اقوام متوفی می‌گرفت

یک بار به من گفت: با خودم عهد کردم اگر کسی از اقوام و دوستان مرحوم شد یک روز نماز و روزه به نیت آن متوفی بگیرم. حدودا یک ماه قبل از آخرین سفرش دم خانه‌شان دیدمش و به شوخی گفتم محسن جان خبری مربوط به شهادت شما نمی‌آید. خندید و گفت: نمی‌دانم چه بلایی سرم آْمده که شهید نمی‌شوم اما امیدوارم که شهید شوم.

*جام فوتبال شهید فانوسی در سطح محلات

هر بار که مامورتش تمام می‌شد حتما با دوستانش به سالن فوتبال می‌رفت علاقه شدیدی به این ورزش داشت اما در هر جای بازی که اذان مغرب را می‌گفتند به یکی از رفقا اشاره می‌کرد تا جایگزین‌‌اش شود و نمازش را اول وقت می‌خواند. یک ماه قبل از سفرش به دوستان گفته بود که شاید برگشتم جای من را خالی نگه‌دارید تا من بیاییم. پیکرش برای مسابقات آمد و این جام که در سطح پایگاه‌های حوزه شهید خادم‌پر برگزار می‌شود را به نام شهید محسن فانوسی گذاشتیم.

*صلابت مادر شهید مایه قوت قلب

بنده از اقوام این شهید هستم و چند سالی از او بزرگتر بودم اما حدودا از پانزده سالگی که در جلسه قرآن مسجد حضرت رسول(ص) شرکت کرد رابطه دوستی‌مان گرم‌تر شد. پدرش فوت شده اما مادرش در قید حیات است. سردار پاکان پس از شهادت محسن به منزل او رفت وقتی از خانه شهید خارج شد رو کرد به حضار و با تاکید گفت: من آمده بودم به این مادر تسلا بدهم اما صلابت این زن باعث قوت قلب ما شد. این شهید بزرگوار هفتاد و چهارمین شهید روستای دره مراد بیگ است و طبق سنوات گذشته قرار بود یادواره شهدا در روستا برگزار کنیم که با شب هفتم شهید محسن فانوسی مصادف شد.

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس