وزیر خارجه آلمان سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه را حادثه‌ای خطرناک و بحرانی ارزیابی کرده و در این باره که تلاش‌ها برای مبارزه مشترک با روسیه علیه تروریسم داعش شکست بخورد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "بیلد"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان شلیک جنگنده روسی توسط ترکیه را به عنوان حادثه ای نگران کننده و خطیر ارزیابی کرده و در این باره که تلاش ها برای مبارزه مشترک با روسیه علیه تروریسم داعش شکست بخورد ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد: این بدین معنا است که ما نه تنها یک شکست را تجربه خواهیم کرد بلکه روزنه امیدی که تازه به دست آورده بودیم خراب می شود.   

هنوز مشخص نیست که این جنگنده روس دقیقا در چه منطقه ای هدف شلیک قرار گرفته است. بر اساس ارزیابی آمریکا این جنگنده در حریم هوایی سوریه سرنگون شده است. بر این اساس این جنگنده روسی مدت کوتاهی را هم به حریم هوایی ترکیه وارد شده بود که در این منطقه هدف قرار نگرفت.

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که این جنگنده بر فراز خاک سوریه هدف قرار گرفت و ترکیه به هیچ شکلی در معرض تهدید ما قرار نگرفت. این اتفاق عواقب جدی برای مناسبات دو کشور خواهد داشت.

وی این اقدام ترکیه را خنجری از پشت و غیر قابل تحمل دانست.

به نوشته بیلد  شرایط در مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه بسیار متشنج است. ترکیه منطقه ناتو است و می تواند از متحدان خود در چنین شرایطی تقاضای حمایت کند. رویارویی بین روسیه و ناتو از عواقب این واقعه می تواند باشد.

نخست وزیر ترکیه هشدار داده است که ترکیه برای حمایت از مرزهای خود برای هر اقدام و ایثار و فداکاری آماده است.

رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که ترکیه حق دفاع از حریم هوایی خود را دارد. دبیر کل ناتو نیز خواستار حفظ آرامش احزاب در این شرایط شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    ترکیه پدر داعش زنازاده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس