کد خبر 500633
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت بحرین خواست تا زندانیان سیاسی را آزاد کند و تاکید کرد که پرونده محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را زیر نظر دارد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه بازداشت و پرونده محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را از نزدیک زیر نظر دارد.

وی خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی در بحرین شد و گفت: حل بحران در ایجاد یک فرایند سیاسی پایدار است که به اصلاحات فراگیر بر این اساس منجر شود.

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین به علت درخواست برای برقراری آزادی، برابری و عدالت و تاکید بر تحقق خواسته های مشروع مردم از چند ماه پیش در زندانهای آل خلیفه به سر می برد.

دستگاه قضایی بحرین هم اکنون در حال محاکمه شیخ سلمان است. بازداشت شیخ سلمان موج اعتراضات گسترده ای را در داخل و خارج از بحرین به دنبال داشته است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس