ترکیه روز سه شنبه به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد یک فروند هواپیمای ناشناس را که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود سرنگون کرده است.

به گزارش مشرق،‌ حالیت چویک، سفیر ترکیه در سازمان ملل متحد، در نامه ای به شورای امنیت و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت صبح روز سه شنبه دو فروند هواپیما به حریم هوایی ترکیه نزدیک شدند و ظرف مدت پنج دقیقه 10 بار به آنها هشدار داده شد مسیر خود را تغییر دهند.

وی در نامه خود همچنین نوشت هر دو هواپیما برای مدت 17 ثانیه بیش از یک مایل در حریم هوایی ترکیه پرواز کردند. ملیت این دو هواپیما مشخص نبود. پس از این نقض حریم هوایی ، هواپیمای اول حریم هوایی ترکیه را ترک کرد و هواپیمای دوم در حالی که درون حریم هوایی این کشور بود هدف قرار گرفت. یک فروند جنگنده اف 16 ترکیه که مسئولیت گشت زنی هوایی در این منطقه را به عهده داشت، هواپیمای دوم را هدف قرار داد. هواپیمای دوم در طرف سوری مرز بین ترکیه و سوریه سقوط کرد.

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد گفت : "نمی‌دانم ، شاید."

چویک تصریح کرد ترکیه پیشتر نیز در شش مورد که به سال 2012 بازمی گردد به شورای امنیت سازمان ملل متحد نامه نوشته بود. این موارد نیز به نقض حق حاکمیت ، تمامیت ارضی و امنیت ترکیه مربوط می شد.

وی در نامه خود به شورای امنیت نوشت ترکیه در دفاع از شهروندان و مرزهای خود در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده ، درنگ نخواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    17 ثانيه وارد شد و شما هم سرنگونش كرديد؟ ميترسم متهم به خيالبافي بشوم اما اين اقدام تركيه بيشتر شبيه تله و كمين گذاري براي هواپيماي روسي است تا دفاع از حريم هوايي.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس