سازمان اروپايي حقوق بشر عربستان نسبت به وخامت حال عمومي شيخ نمر باقر النمر روحاني برجسته بازداشت شده توسط رژيم سعودي ابراز نگراني کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اينترنتي الوعي نيوز، سازمان مزبور با صدور بيانيه اي تاکيد کرد: دولت عربستان خدمات بهداشتي و پزشکي موردنياز را در اختيار شيخ نمر قرار نمي دهد. پاي راست شيخ نمر از فاصل نزديک و بطور عمد توسط نيروهاي امنيتي سعودي مورد اصابت چهار گلوله قرار گرفت.

سازمان توضيح داد: زخم ناشي از اصابت گلوله ها تا کنون به دقت معالجه نشده است و شيخ نمر طي دو سال بازداشت در زندان از نور و گرماي خورشيد بطور کافي بهره مند نشده است و محل زخم به شدت عفونت کرده است.

بيانيه مزبور افزود: شيخ نمر طي چهار ماه گذشته از نظر رسيدگي بهداشتي و پزشکي بطور عمد مورد بي توجهي قرار گرفته است . وضعيت موجود شيخ نمر با معاهده بين المللي ممنوعيت اعمال شکنجه که عربستان در سال 1997 به آن پيوست، منافات دارد.

سازمان اروپايي حقوق بشر عربستان تاکيد کرد: شيخ نمر در نتيجه دفاع از حقوق شهروندان و درخواست اصلاحات سياسي زنداني سياسي است و هم اکنون به اعدام محکوم شده است و هر لحظه ممکن است دولت عربستان حکم اعدام او را اجرا کند.

شايان ذکر است مقامات سعودي در اواسط اکتبر سال گذشته ميلادي حکم اعدام شيخ نمر را صادر کردند. دادگاه استيناف و دادگاه عالي عربستان حکم ياد شده را به تصويب رساندند و اين حکم هم اکنون در انتظار تاييد از سوي سلمان بن عبدالعزيز شاه سعودي است .

شيخ نمر النمر که برجسته ترين زنداني سياسي عربستان به شمار مي رود، در ماه جولاي 2012(تيرماه 1391) در تاييد اعتراضات مردمي در شهر القطيف، بازداشت شد.

وي در تاريخ 23 مهر 1393 به اتهامات واهي ايجاد آشوب در کشور و محاربه، به اعدام با شمشير در انظار عمومي محکوم شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس