وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که چهار فروند جنگنده رافائل نیروی دریایی این کشور با برخواستن از عرشه ناو هواپیمابر شارل دوگل مواضع داعش در شهر الرقه سوریه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های فرانسوی مواضع داعش را هدف قرار دادند
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد جنگنده‌های رافائل فرانسوی که از ناو هواپیمابر شارل دوگل به پرواز درآمده بودند دوشنبه به مواضع داعش در سوریه حمله کردند.

این نخستین حمله هواپیماهای مستقر در ناو شارل دوگل به مواضع داعش در سوریه است.

وزارت دفاع فرانسه تصریح کرد: «‌از اردن،‌ دو فروند میراژ 2000 نیروی هوایی فرانسه وارد ماموریت شدند. همزمان نیز از عرشه ناو هواپیمابر شارل دوگل،‌ چهار فروند رافائل نیروی دریایی برخواسته و با پرواز بر فراز سوریه برای حمله به پایگاه داعش در رقه در شمال سوریه به آنها پیوستند».

تاکنون این ناو هواپیمابر فرانسوی فقط برای انجام مأموریتی در عراق وارد عمل شده بود. پس از نخستین استقرار این ناو در آوریل در خلیج فارس،‌ این بار در بخش شرقی مدیترانه مستقر شد. هواپیماهای مستقر در این ناو دوشنبه صبح مواضعی را در عراق مورد حمله قرار دادند.

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد حمله دوشنبه شب را چهار فروند رافائل و دو فروند میراژ 2000 در ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت فرانسه (‌18 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ)‌ انجام دادند. در این حمله « یک مرکز فعال تحت اشغال داعش در رقه» هدف قرار گرفت.

در بیانیه این وزارت آمده است: «خدمه چندین تاسیسات از جمله یک مرکز فرماندهی،‌ یک مرکز انبار خودرو و کارگاه‌های حفظ و نگهداری را منهدم هدف قرار گرفتند».

وزارت دفاع فرانسه تصریح کرد همه اهدافی که مورد حمله قرار گرفتند،‌ نابود شد.

این مشارکت 10 روز پس از حملات شش‌گانه تروریستی به پاریس انجام شد، حملاتی که به کشته شدن 132 نفر منجر شد و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس