کد خبر 499741
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد در راستای اجرای سیاست‌های کنترل هوشمند ورود کالا به کشور و به منظور تسریع و شفاف‌سازی فرآیند واردات تلفن همراه، افزایش دقت در کنترل‌های گمرکی، در نظر دارد نسبت به ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی اقدام کند. این طرح از ۱۵ آذر ماه اجرایی می‌شود.

 به گزارش مشرق، از تاریخ ۱۵ / ۹ / ۹۴ علاوه بر اظهارنامه و لیست عدل‌بندی، ارائه شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI) توسط کلیه واردکنندگان از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی الزامی است.
 
کد ۱۵ رقمی IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity شناسه بین المللی تجهیزات موبایل بوده و کلیه دستگاه‌های موبایل با قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، دارای این کد ۱۵ رقمی مختص به خود است.
 
IMEI شامل اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شرکت سازنده، کشور سازنده و ... است و گوشی‌های تلفن همراه توسط این کد در شبکه‌های مخابراتی ثبت می‌شوند.
روش‌های دریافت کد IMEI
۱- روی بسته بندی دستگاه تلفن همراه
۲- کد IMEI عموماً در زیر باتری موبایل قابل رویت است.
۳- با شماره‌گیری #۰۶#* در تلفن همراه کد IMEI نمایش داده می‌شود.

وارد کنندگان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به آدرس epl.irica.ir علاوه بر ارایه اظهارنامه الکترونیکی خود به گمرک، مراحل مختلف کاری خود را بدون حضور در گمرکات اجرایی پیگیری و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار گمرک قرار دهند.

گمرک ایران از کلیه نمایندگان رسمی و ارایه کنندگان کالای تجاری تلفن‌های همراه در ایران دعوت به عمل می‌آورد با شرکت فعال در اجرای این طرح و ارایه پیشنهادات و انتقادات سازنده، علاوه بر ساده‌سازی و تسریع در انجام فرآیند‌های رسمی ورود کالا به کشور، موجبات جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق کالا را فراهم کنند.

دستورالعمل نحوه ارسال اطلاعات شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI) به همراه لیست عدل‌بندی اظهارنامه متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.همچنین به منظور ارایه تسهیلات بیشتر، به زودی امکان بررسی وضعیت گوشی‌های تلفن همراه از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس