کد خبر 499350
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش می‌‌گوید تعداد داوران در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال کاهش پیدا خواهد کرد و انتخاب آنها براساس عملکرد و نمره داوری خواهد بود.

به گزارش مشرق، نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش امروز در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره برکناری آرش میراسماعیلی از نایب‌رئیسی فدراسیون جودو اظهار داشت: مجمع یک فدراسیون این اختیار را به رئیس می‌‌دهد که هیات رئیسه را به وزارت ورزش معرفی کند. در صورتی که هیات رئیسه از همه جهات مورد تایید قرار بگیرد احکام از سوی وزیر ورزش ابلاغ می‌شود پس باید برای برکناری هم این پروسه طی شود.

وی افزود: زمانی که طالبی قرار بود سولقانی را برکنار کند با من هماهنگ کرد. او گفت سولقانی بازنشسته شده به همین دلیل شخص دیگری برای سرپرست‌دبیری فدراسیون انتخاب شد. حالا ما رستگار را به وزارت ورزش خواسته‌ایم تا درباره این اتفاقات توضیح دهد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره جلساتی که در خصوص داوری‌ها داشت عنوان کرد: مسئله داوری در سه جلسه بررسی شد. قرار بود فدراسیون فوتبال جمع‌بندی‌ها را به صورت بیانیه منتشر کند که در این خصوص تاخیر داشته و امیدوارم امروز این کار را انجام دهد.

سجادی خاطرنشان کرد: به صورت کلی توضیحاتی را به شما می‌دهم. درباره داوری اشکالاتی هست به همین دلیل در کلاس‌های توجیهی باید به صورت جدی‌تر کار شود و مدرسینی که مسائل فنی را بازگو می‌کنند باید در خصوص آمادگی جسمی، ذهنی، روانی و دانش داوران هم صحبت کنند. در نظر داریم در نیم‌فصل از داوران ارزیابی شود و تعداد آنها را برای نیم‌فصل دوم کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد داوران زیاد در لیگ مناسب نیست تصریح کرد: به داوران اما در هر فصل 6-7 قضاوت می‌رسد و این خوب نیست یا ممکن است روی یک داور فشار زیادی باشد. قرار است براساس عملکرد و نمرات کمیته داوران تعداد آنها در نیم‌فصل دوم تقلیل یابد و آنهایی که اشکالات کمتری دارند تعداد قضاوت‌های بیشتری داشته باشند. وقتی یک داور در یک مسابقه قضاوت می‌کند و 6 هفته کاری ندارد این باعث می‌شود از نظر ذهنی آماده نباشد. همچنین دپارتمان داوران باید به وظایفش به خوبی عمل کند. نظارت روی کلاس‌ها و صدور کارت‌ها بیشتر شود و به تخلفات به صورت جدی رسیدگی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس