کد خبر 499100
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

فدراسیون والیبال که پس از جام‌جهانی تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گرفت، فقط به دنبال انتخاب یک سرمربی جدید برای تیم ملی بود و همین امر باعث شده تا در برخی از جزئیات مهم مانند ورود لوزانو به ایران توجهی نکند.

به گزارش مشرق، فدراسیون والیبال هفته گذشته رائول لوزانو را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی کرد اما مهمترین سوالی که در حال حاضر وجود دارد این است که این مربی آرژانتینی در چه تاریخی می تواند به ایران سفر کند تا تمرینات تیم ملی را زیر نظر بگیرد؟

لوزانو در حال حاضر سرمربی تیم رادوم لهستان است و باید این تیم را تا پایان فصل همراهی کند. اگرچه پیش از این فدراسیون والیبال 12 فروردین را به عنوان تاریخ حضور وی در ایران اعلام کرده بود، مرحله نخست یا گروهی لیگ لهستان 21 فروردین به پایان می‌رسد و پس از آن نیز رقابت‌های پلی‌آف در سه مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال پیگیری خواهد شد.

با این شرایط بسیار بعید است که لوزانو بتواند حداقل تا پایان فروردین در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کند.

لوزانو در گفتگو با یک سایت انگلیسی زبان اخبار والیبال نیز بر تعهد خود به باشگاه لهستانی تاکید کرد و گفت که شرایط خود را به مسئولین فدراسیون والیبال ایران بیان کرده است.

با این شرایط مشخص نیست چگونه فدراسیون والیبال انتظار دارد که سرمربی جدید را از 12 فروردین یا هر تاریخ دیگری در این ماه در تهران داشته باشد.

رقابت‌های انتخابی المپیک اواخر اردیبهشت سال آینده در ژاپن برگزار می‌شود و احتمالا سرمربی جدید تیم ملی حدود دو هفته قبل از آغاز این رقابت‌ها می تواند کار خود را با شاگردان جدیدش آغاز کند.

البته در والیبال حرفه‌ای دنیا این مسأله امری عجیب و غریب نیست که یک تیم ملی در کمتر از دو هفته پیش از آغاز رقابت‌های مهم، اردوی خود را آغاز کند و زمان به پایان رسیدن لیگ‌های معتبر جهان از جمله روسیه، لهستان و ایتالیا نیز به گونه‌ای است اصلا فرصتی بیشتر از دو هفته در اختیار تیم‌های ملی برای برگزاری اردوی تدارکاتی نمی‌گذارد.

اما تیم ملی ایران با دیگر تیم‌های بزرگ والیبال جهان تفاوت‌هایی دارد. یک تفاوت عمده این است که تمام ملی‌پوشان ایران در لیگ کشور خود بازی می‌کنند و این لیگ نیز نزدیک به دو ماه قبل از رقابت‌های انتخالی المپیک به پایان می‌رسد و به این ترتیب این بازیکنان قطعا باید این مدت را در اردو و مسابقات تدارکاتی سپری کنند تا از آمادگی دور نشوند. تفاوت عمده دیگر حضور خوان سیچلو مربی تیم ملی است که حتی در صورت عدم حضور لوزانو هم می‌تواند بازیکنان را از نظر فیزیکی و فنی آماده حضور در رقابت‌های مهم کند.

اما سوال بی‌پاسخ این است که آیا مسئولین فدراسیون والیبال هنگام مذاکره با لوزانو، تاریخ پایان لیگ لهستان را بررسی نکرده بودند؟ اگر این تاریخ بررسی شده بود، چرا 12 فروردین به عنوان حضور لوزانو در ایران عنوان شد؟

به نظر می رسد فدراسیون والیبال که پس از جام جهانی تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گرفته بود، فقط به دنبال انتخاب یک سرمربی جدید برای تیم ملی بود تا خود را از آن شرایط برهاند و کسی به این مسائل جزئی توجه نکرد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس