کد خبر 499099
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

ویژه برنامه های بزرگداشت هفته بسیج شبکه یک سیما اعلام شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه یک، مستند جبهه های شمالی، شیرکوهستان و سراج از جمله این برنامه ها هستند.

جبهه های شمالی
مجموعه مستند بازسازی »جبهه های شمالی» از ابتدا تا انتهای عملیات والفجر 4 را از زبان سرداران جنگ به تصویر می کشد. در این  مجموعه هر بار یکی از بخش های این  عملیات بازسازی و تشریح می شود. این مستند 4 قسمتی به کارگردانی مازیار حاتمی و تهیه کنندگی مزدک رحیم پوئر ساخته شده است هر روز ساعت15:20 به روی آنتن می رود.

سراج
مستند »سراج» به تهیه کنندگی حسین سبطی در پنج قسمت 30 دقیقه ای تولید شده است که از دوشنبه دوم آذر هر روز ساعت 7:30 پخش می شود. هدف مستند سراج، بازنمایی تاریخچه بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) و چگونگی طی شدن روند تکاملی این نهاد انقلابی است.

شیرکوهستان
مستند یک قسمتی "شیر کوهستان» به تهیه کنندگی مزدک رحیم پور و کارگردانی مازیار حاتمی ساخته شده است. این مستند 40 دقیقه ای که قرار است چهارشنبه بعد از سریال شبانگاهی شبکه یک به روی آنتن برود، زندگی شهید مهدی خندان را از دوران کودکی تا زمان شهادت به تصویر کشیده است.

شهید خندان جانشین فرمانده تیپ عملیاتی عمار در دوران دفاع مقدس بود. در این مستند با همرزمان، مادر، خواهر و مردم غرب کشور درخصوص این شهید بزرگوار گفتگو شده است. او فرمانده عملیات ریجاب بود که در 28 آبان 1362 در غرب کشور منجر به پیروزی شد. شهید خندان در زمان جنگ در منطقه ریجاب، کانی مانگا و مریوان از محبوبیت زیادی برخوردار بود و در سال 62 و در عملیات پیروزمندانه ریجاب به شهادت رسید.

بچه های مردم
این برنامه به تهیه کنندگی مجتبی احمدی، تلاش دارد در این هفته ضمن دعوت از خانواده های دانش آموزان شهید بسیجی، گزارش هایی هم درباره حضور نوجوانان در اردوهاي راهيان نور و نوجواناني كه در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند پخش کند.

مثبت 17
این برنامه نیز در طول هفته بسیج با دعوت از نخبگان بسیجی سعی در تبیین تفکر بسیجی در نهادهای آموزشی و دانشگاهی دارد. سهیل سلیمانی تهیه کننده مثبت 17 را بر عهده دارد.
گفتنی است 30 آبان تا ششم آذر هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس