مراسم بزرگداشت شهید محمدرضا دهقان در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد. محمدرضا دهقان شامگاه پنجشنبه 21 آبان‌ در حلب سوریه به شهادت رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم بزرگداشت شهید محمدرضا دهقان در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد. محمدرضا دهقان شامگاه پنجشنبه 21 آبان‌ در حلب سوریه به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب سخنران این مراسم بود. طائب گفت: در مجلس شهدا باید به سه سؤال پاسخ داد؛ اول اینکه شهدا برنده‌اند یا بازنده؟ دوم اینکه زنده بودن شهدا یعنی چه؟ سوم آنکه نتیجه این فعالیت‌ها تاکنون چه بوده و چه خواهد شد؟

شهید محمدرضا دهقان

طائب در پاسخ سؤال اول گفت: در دنیا همه‌چیز برای انسان خلق شده است. ارزش همه اشیا به انسان است. خدا می‌گوید همه چیز را مجانی برای انسان آفریده اما انسان را مخصوص خودش خلق کرده است. نعمات خدا را می‌شود الآن و یا بعداً استفاده کرد اما سرمایه عمر را دائم مصرف می‌کنیم.

وی افزود: خدا و دنیا دو خریدار سرمایه عمر انسان هستند که هردو می‌خرند و پاداش می‌دهند. پاداش دنیا محدودیت مکانی و زمانی دارد اما پاداش خداوند این‌طور نیست. روزی یک متخصص گوش به جبهه‌ها آمده بود. او وقتی روحیه شهادت طلبی جوانان ایرانی را دید، گفت: «چقدر بدن انسان‌ها در ایران بی‌ارزش است»؛ پرسیدم: «گوش چقدر می‌ارزد؟»، گفت: «قیمت ندارد». پرسیدم: «آخرش چه می‌شود؟»، وقتی گفت: «همه زیر خاک قرار می‌گیریم»، به او گفتم: پس این جوان‌ها برده‌اند چون این بدن را به خدا فروختند و بهشت را گرفتند.

طائب در پاسخ به سؤال دوم که درباره معنای زنده بودن شهدا بود، گفت: روح شهدا زنده است یا جسم آنها؟ خیلی از شهدا اصلاً جسمی برایشان یاقی نمانده بود. در مورد روح هم باید گفت که روح اموات معمولی هم نمی‌میرد و مرگ ندارد؛ پس زنده بودن شهدا یعنی چه؟ تفاوت مرده و زنده در اثرگذاری است. خدا به شهید ابزار جدیدی غیر از جسمش می‌دهد تا او کماکان اثر بگذارد و اثر بگیرد.

وی افزود: فکر می‌کنید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، من و مسئولان ایستاده‌ایم؟ دشمن همه سرمایه‌اش را به‌کار گرفته است اما می‌بیند که سال به سال حضور جوان‌ها در مراسم اعتکاف باشکوه‌تر می‌شود. شهید دهقان جوانی است که در اوج تهاجم فرهنگی دشمن به سوریه رفته و شربت شهادت را نوشیده است. مسئله امروز ما در نبردن و اعزام نکردن جوانان به مناطق عملیاتی است. آنها دائما می‌آیند و تقاضا دارند که اعزام شوند.

نتیجه این فعالیت‌ها تاکنون چه بوده و چه خواهد شد؟ این سؤال سوم بود که طائب در پاسخ به آن گفت: باید بدانیم هدف انقلاب چه بوده است؟ امام فرمودند که جمع کردن بساط سلطنت، برپایی جمهوری اسلامی و رساندن پرچم به دست صاحب اصلی آن، هدف انقلاب بوده است. امام خمینی یک راهکار عملیاتی دادند و فرمودند که اسرائیل باید از بین برود. اسرائیل را آمریکا شیطان بزرگ حفظ کرده است. امام فرمودند: اگر با آمریکا دقیق مبارزه کنیم، جوانان ما شهد پیروزی را خواهند چشید.

وی در پایان تأکید کرد: سوریه خط مقاومت است که می‌خواهد رژیم صهیونیستی را از بین ببرد. امروز به‌طور عملیاتی به نابودی اسرائیل نزدیک هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس