کد خبر 498242
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲

دیده بان حقوق بشر سوریه از تشدید حملات هوایی در دیرالزور علیه داعش خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حدود 50 مورد حمله هوایی جمعه استان شرقی دیرالزور سوریه را که در آن گروه داعش فعال است، ‌هدف قرار داد. این منبع به شدت بی سابقه این حملات اشاره کرد.

بنابراعلام این سازمان غیر دولتی مستقر در انگلیس که شبکه گسترده ای از منابع را در سرتاسر سوریه در اختیار دارد، ‌این حملات هوایی که ظاهرا کار روس ها بوده دست کم هشت کشته برجا گذاشت.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: این نخستین بار است که دیرالزور با حملاتی با چنین شدت مواجه شده است. این منبع تصریح کرد دهها کامیون حمل سوخت در این حملات منهدم شد.

ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت هدایت آمریکا این هفته به انهدام 116 کامیون حمل سوخت مورد استفاده داعش در حملات خود اشاره کرد.

این ائتلاف به تازگی اعلام کرده است به زودی حملات بیشتری به مواضع داعش که اکثر میدان های نفتی سوریه به ویژه منابع نفتی در استان دیرالزور را در اختیار دارد، ‌انجام خواهد داد.

براساس تحقیقی که مجله فایننشال تایمز در ماه اکتبر انجام داد،‌ قاچاق نفت در زمانی که میانگین بهای نفت 45 دلار درهربشکه بود،‌ یک میلیون و 500 هزار دلار در روز برای این گروه درآمدزایی داشت.

علاوه بر ائتلاف بین المللی دخیل در سوریه که از یک سال پیش فعال است، روسیه نیز از پایان سپتامبر در این کشور درحال جنگ فعال است. روس ها حملاتی هوایی به گروه های مخالف حکومت بشار اسد از جمله داعش انجام می دهند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه جمعه اعلام کرد کشتی های این کشور در دریای خزر چندین فروند موشک کروز به دیرالزور شلیک کرده اند که بر اثر آن 600 نفر کشته شده اند .وی تاریخ این حمله موشکی را مشخص نکرد.

بخش زیادی از استان دیرالزور در اختیار داعش و بخش دیگر آن در کنترل حکومت سوریه است. داعش یک سال پیش تلاش می کند فرودگاه و کل مرکز این استان را که به همین نام است به تصرف خود در آورد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد شماری از اعضای داعش جمعه توانستند به فرودگاه نفوذ کنند و این درحالی است که درگیری ها در خارج از این فرودگاه با شدت ادامه دارد.

این منبع به کشته شدن دست کم 30 نفر از جمله 22 نفر از داعشی ها در این درگیری ها اشاره کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس